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This dissertation investigates important and cutting-edge issues surrounding new product development failure and its consequences for market values of innovation-driven firms. Although a substantial body of literature demonstrates that new product development failure harms some companies more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009011656
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012154389
While firms increasingly adopt open innovation, little is known about whether firms gain or lose from this innovation approach. Motivated by this research gap in the literature, the thesis explores the antecedents and performance implications of open innovation strategies, particularly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011332966
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003882826
This thesis addresses how firms learn to innovate by using external information and knowledge in the face of limited absorptive capacity. Innovation is an interactive process that requires firms to reach beyond their boundary in search of external knowledge. However, very little is known about...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010372729
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011883608
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009162328
This thesis investigates whether Chinese firms improve their productivity through export and why this is the case; whether export and R&D investment have a complementary effect on improving firm performance; how to identify the dynamics of technological capabilities for a large group of firms and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009419389
In dieser Arbeit wird unternehmerischer Ein- und Austritt untersucht. Beide Phänomene werden meist als eindimensionale Ereignisse erachtet. Aus diesem Grund setzt die Arbeit bei der Mehrdimensionalität dieser Konstrukte an. Im ersten Hauptkapitel wird die Marktneuheit einer Geschäftsidee bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009788888
In dieser Arbeit wird unternehmerischer Ein- und Austritt untersucht. Beide Phänomene werden meist als eindimensionale Ereignisse erachtet. Aus diesem Grund setzt die Arbeit bei der Mehrdimensionalität dieser Konstrukte an. Im ersten Hauptkapitel wird die Marktneuheit einer Geschäftsidee bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010336331