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Arbeit kommen zu dem Ergebnis, dass einzig die Zielgruppe der Jugendlichen und jungen Erwachsenen unter 25 Jahren besonders … stark gefördert wird. Dabei liegt eine noch höhere Konzentration auf diese Zielgruppe vor als bei den Zusatzjobs. Dies ist …
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wichtige Zielgruppe. Zudem sprechen unsere Ergebnisse dafür, dass Zusatzjobs in der Tat als Work-Test eingesetzt werden. Dies …
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, dass einzig die Zielgruppe der Jugendlichen und jungen Erwachsenen unter 25 Jahren besonders stark gefördert wird. Dabei … liegt eine noch höhere Konzentration auf diese Zielgruppe vor als bei den Zusatzjobs. Dies ist möglicherweise mit den …
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"In 2005 a major reform of the German means-tested unemployment benefit system came into force. The reform aimed at activating benefit recipients, e.g., by a workfare programme, the so-called One-Euro-Job. This programme was implemented at a large scale. Participants receive their means-tested...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010592458
"In 2005 a major reform of the German means-tested unemployment benefit system came into force. The reform aimed at activating benefit recipients, e.g., by a workfare programme, the so-called One-Euro-Job. This programme was implemented at a large scale. Participants receive their means-tested...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005011776
"Recent labour market reforms in Germany introduced a workfare programme called One-Euro-Jobs with roughly 700,000 means-tested benefit recipients participating per year. In programme design leeway is given to local actors to respond to regional and individual factors. The legislature has set...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010592343
"Recent labour market reforms in Germany introduced a workfare programme called One-Euro-Jobs with roughly 700,000 means-tested benefit recipients participating per year. In programme design leeway is given to local actors to respond to regional and individual factors. The legislature has set...
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Arbeitsbeschaffungsmaßnahmen (ABM) waren lange Zeit ein wichtiges Instrument aktiver Arbeitsmarktpolitik (AAMP) in Deutschland. Im Zeitraum 2000 bis 2004 nahmen insgesamt knapp 1 Mio. Personen - teils mehrfach - an diesen Maßnahmen teil und es wurden fast 12 Mrd. Euro dafür ausgegeben. Eine...
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"From November 1990 Infratest Sozialforschung (Infratest social research) carried out on commission for the Federal Employment Services (Bundesanstalt für Arbeit) eight labour market surveys in the 'new' Bundesländer (i.e. the federal states of the former GDR) and East Berlin. The first of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010733225
"From November 1990 Infratest Sozialforschung (Infratest social research) carried out on commission for the Federal Employment Services (Bundesanstalt für Arbeit) eight labour market surveys in the 'new' Bundesländer (i.e. the federal states of the former GDR) and East Berlin. The first of...
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