Showing 1 - 10 of 7,033
Diese Einführung in die betriebswirtschaftlichen Grundfragen der Medienwirtschaft richtet sich insbesondere an …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018310
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001999385
Contents: Preface -- 1. Media economics research: a history of the field / Alan B. Albarran -- 2. Advancing media economics research through theory / Marianne Barrett and Chun Shao -- 3. Research traditions in media economics / Amy Jo Coffey -- 4. Global digital networks and global media...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012251870
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012121100
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010374695
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011294685
Dieser Band dokumentiert eingehend die Medienpraxis in den Gattungen Fernsehen, Hörfunk, Print und Online; erläutert werden darin wichtige Elemente der Konzeption, des Betriebs, der Vermarktung und der Produktionstechnik dieser Medien. Das Kapitel Mediengeschichte bringt elementare Daten zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010215467
This volume provides rich insight into the nature and practice of media management. Contributions assess the degree to which management of media firms requires a unique set of skills, highlighting similarities and differences of media firms compared with other industries in terms of management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397926
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012038106
Leiterin des Österreichischen Instituts für Medienwirtschaft an der Fachhochschule St. Pölten, Österreich. Dr. Peter Haric ist …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402163