Showing 1 - 10 of 459,857
At a time when the media are facing a severe loss of trust, what is needed above all is education. How does media work? What are the economic dependencies? How is media content created and how is it consumed? What challenges does digitization bring, and why is it more important today than ever...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014330998
small to medium size coverage bias against MPs from the center-left parties in Germany and in France. A plausible …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418271
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000551090
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000422963
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000669820
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001350695
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001226879
Der Band enthält ausgewählte Beiträge einer Tagung der Fachgruppe Medienökonomie in der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft (DGPuK) zu den Konsequenzen der »Internetrevolution« für die medienökonomische Theorie. Betriebswirtschaftslehre und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012015279
Medienwirtschaft und -gesellschaft. Der in der wissenschaftlichen Literatur bislang ungewöhnliche Weg Online-Publikationen zu drucken … carta.info) und nehmen aktuell, meinungsstark und analysierend Bezug auf die Bereiche Medienwirtschaft und -gesellschaft …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012015342
Abstract AbstractDurch die Ökonomisierung von Informationen hat sich die Rolle der Medien geändert. Die Bedürfnisse des Publikums werden immer dominanter und der Schutz der journalistischen Unabhängigkeit dagegen immer fragwürdiger. Ziel des Buches ist die Untersuchung der Auswirkungen von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012015358