Showing 1 - 10 of 719,625
acquisition, registration, and ownership) is higher than the share of use-related levies. Germany has shifted its position with …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011886408
Abgaben auf den Kraftfahrzeugverkehr sind eine bedeutende Einnahmequelle der Staaten, gleichzeitig werden mit der Gestaltung der Abgabensysteme umweltpolitische Zielsetzungen verfolgt. Ein systematischer und quantitativer Vergleich der Besteuerung von Pkw in 30 Staaten Europas zeigt grose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011886469
Abgaben auf den Kraftfahrzeugverkehr sind eine bedeutende Einnahmequelle der Staaten, gleichzeitig werden mit der Gestaltung der Abgabensysteme umweltpolitische Zielsetzungen verfolgt. Ein systematischer und quantitativer Vergleich der Besteuerung von Pkw in 30 Staaten Europas zeigt grose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011884152
This paper estimates the potential of fuel tax reforms to curb harmful air pollutants and carbon emissions from road transport in Europe. We provide robust estimates for the responsiveness of fuel consumption to changes in prices, which constitute a key determinant for emissions pathways in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012986338
europäischen Ländern durchgesetzt. Auch Deutschland hat ab Juli 2009 die Pkw-Steuer für Neufahrzeuge an dieser Größe orientiert, um … Deutschland ist verglichen mit anderen Ländern schwach in der Ausgestaltung - zu schwach, um Kaufanreize für effizientere …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602022
July 2009, with a view to pursuing climate policy goals, also Germany began using this factor to assess taxation on cars …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601276
July 2009, with a view to pursuing climate policy goals, also Germany began using this factor to assess taxation on cars …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008587767
europäischen Ländern durchgesetzt. Auch Deutschland hat ab Juli 2009 die Pkw-Steuer für Neufahrzeuge an dieser Größe orientiert, um … Deutschland ist verglichen mit anderen Ländern schwach in der Ausgestaltung - zu schwach, um Kaufanreize für effizientere …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005019065
We identify and examine a novel welfare channel of fuel economy standards through the in-teraction with public transit and households’ location choices. A stricter emission standard for cars decreases the marginal cost of driving and triggers a shift in modal choice from public to private...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014516218
This paper discusses the main external costs related to road transport and the design of taxes to manage them. It provides an overview of evolving tax practice in the European Union and the United States and identifies opportunities for better alignment of transport taxes with external costs....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012135999