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Year of publication
Subject
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Benutzerfreundlichkeit 319 Usability 246 Website 105 Benutzerschnittstelle 45 User interface 45 Online-Handel 29 E-commerce 28 USA 27 United States 27 Consumer behaviour 26 Konsumentenverhalten 26 Deutschland 23 Customer satisfaction 21 Germany 21 Kundenzufriedenheit 21 Online-Marketing 20 Betriebliches Informationssystem 19 Internet marketing 18 Business intelligence system 17 E-Business 17 E-business 17 Produktgestaltung 17 Softwareentwicklung 17 Software 16 Beziehungsmarketing 15 Product design 15 usability 15 Relationship marketing 14 Evaluation 13 Innovation adoption 13 Innovationsakzeptanz 13 Internet 13 Bewertung 12 Produktentwicklung 12 Mensch-Maschine-Kommunikation 11 Software development 11 Electronic Commerce 10 Benutzerorientierung 9 Confidence 9 Experiment 9
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Online availability
All
Undetermined 45 Free 37
Type of publication
All
Article 183 Book / Working Paper 135 Journal 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 121 Aufsatz in Zeitschrift 121 Aufsatz im Buch 59 Book section 59 Hochschulschrift 39 Thesis 28 Graue Literatur 12 Non-commercial literature 12 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 10 Working Paper 7 Arbeitspapier 6 Case study 3 Collection of articles of several authors 3 Conference paper 3 Fallstudie 3 Forschungsbericht 3 Guidebook 3 Konferenzbeitrag 3 Ratgeber 3 Research Report 3 Sammelwerk 3 Accompanied by computer file 2 Article 2 Aufsatzsammlung 2 Elektronischer Datenträger als Beilage 2 Collection of articles written by one author 1 Konferenzschrift 1 Sammlung 1 Universitätsschrift 1
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Language
All
English 189 German 122 Undetermined 8 French 1
Author
All
Bartel, Torsten 4 Quint, Gesine 4 Weichert, Steffen 4 Freund, Alexander 3 Gast, Oliver 3 Holling, Heinz 3 Keßler, Esther 3 Kuhn, Jörg-Tobias 3 Lee, Younghwa 3 Pagel, Sven 3 Rabsch, Stefan 3 Schulz, Sebastian 3 Algharabat, Raed S. 2 Bawa, Joanna 2 Bhullar, Arshan 2 Boehm, Matthias 2 Brau, Henning 2 Bucher, Hans-Jürgen 2 Chamoni, Peter 2 Coursaris, Constantinos K. 2 Dellaert, Benedict G. C. 2 Diefenbach, Sarah 2 Eller, Brigitte 2 Fandos-Roig, Juan Carlos 2 Forgas-Coll, Santiago 2 Geis, Veronika 2 Günther, Janina 2 Hagenhoff, Svenja 2 Hassenzahl, Marc 2 Hinck, Thorsten 2 Hogenkamp, Peter 2 Jeong, Eui-seob 2 Jürgens, Alexander 2 Kang, Mun-bok 2 Kozar, Kenneth A. 2 Lamprecht, Stephan 2 Leeper, Eric M. 2 Leiber, Paul 2 Lindemann, Udo 2 Mandić, Mirko 2
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Institution
All
IGI Global 6 Springer Fachmedien Wiesbaden 4 Springer-Verlag GmbH 2 FC <25., 2021, Online> 1 Fachhochschule <Düsseldorf> / Fachbereich Betriebswirtschaftslehre, insbes. Wirtschaftsinformatik und Unternehmensorganisation 1 Galileo Press 1 Goethe-Universität Frankfurt am Main 1 Hochschule für Technik und Wirtschaft <Chur> 1 IIF - Institut für Industriekommunikation und Fachmedien GmbH / Apprimus Verlag 1 Institut für Sozialwissenschaftliche Forschung <München> 1 MS Consulting <Birmingham> 1 Springer Vieweg 1 Stadtbibliothek Duisburg 1 Universität <Siegen> / Lehrstuhl für Marketing 1
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HMD : Praxis der Wirtschaftsinformatik 8 Information & management : the internat. journal of management processes and systems ; journal of IFIP Users Group 7 Erlanger Beiträge zur Medienwirtschaft 4 Journal of internet commerce 4 Management information systems : mis quarterly 4 Quick Guide 4 i-com : journal of interactive media 4 Electronic commerce research 3 Information systems management 3 International journal of business information systems : IJBIS 3 International journal of e-business research : an official publication of the Information Resources Management Association 3 Service business 3 BestMasters 2 Business - Innovation - High Tech 2 Electronic commerce research and applications 2 Handbook of research on information architecture and management in modern organizations 2 Human factors and ergonomics in consumer product design : methods and techniques 2 Human factors and ergonomics in consumer product design : uses and applications 2 International journal of electronic marketing and retailing : IJEMR 2 Internetökonomie und Hybridität 2 Journal of electronic commerce research : JECR 2 Mensch Computer Kommunikation 2 Planung & Analyse : Zeitschrift für Marktforschung und Marketing 2 Research 2 Rheinwerk Computing 2 Schriftenreihe Studien zum Konsumentenverhalten 2 Schriftenreihe zum E-Business 2 Springer eBook Collection 2 Techniques and tools for the design and implementation of enterprise information systems 2 The journal of high technology management research 2 Transforming gaming and computer simulation technologies across industries 2 Unternehmenskybernetik 2020 : betriebswirtschaftliche und technische Aspekte von Geschäftsprozessen ; wissenschaftliche Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialkybernetik und des Instituts für Unternehmenskybernetik am 15. und 16. Mai 2007 in Aachen 2 Wirtschaftsinformatik & Management : WuM ; die Praktikerzeitschrift für Wirtschaftsinformatiker 2 Wissenschaftliche Schriftenreihe des Institutes für Betriebswissenschaften und Fabriksysteme 2 Working paper / National Bureau of Economic Research, Inc. 2 ... ohne Gesundheit ist alles nichts! : Beteiligung von Beschäftigten an der betrieblichen Gesundheitsförderung 1 / Meinald T. Thielsch ... (Hrsg.) 1 A research agenda for economic psychology 1 Advances in knowledge discovery and management : volume 3 ; [extended and reworked versions of a selection of the best papers that were originally presented in French an the EGC' 2011 conference held in Brest, France, on January 2011] 1 Advances in multimedia and interactive technologies 1
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Source
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ECONIS (ZBW) 271 USB Cologne (EcoSocSci) 35 EconStor 6 USB Cologne (business full texts) 4 BASE 2 OLC EcoSci 1
Showing 1 - 50 of 319
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The Effect of Perceptions of Usefulness, Perceptions of Ease, Perceptions of Usability on the Use of Mobile Banking
Ardiansyah, Arief; Usman, Osly - 2021
Information systems are important components that can support operational functions and activities in an organization or company. The existing information system has been widely used in various business fields, one of which is the banking system. Talking about banking cannot be separated from...
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From institutional websites to social media and mobile applications : a usability perspective
Ramos, Ricardo F.; Rita, Paulo; Moro, Sérgio - In: European research on management and business economics 25 (2019) 3, pp. 138-143
Mobile applications (MA) and social media (SM) platforms are changing Internet user behavior. This study aims to unveil within current academic literature, the fields where usability research has been focusing their efforts in the dimensions institutional websites (IW), SM and MA usability, and...
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Financial cryptography and data security ; Part 2
Borisov, Nikita (ed.); Diaz, Claudia (ed.) - FC <25., 2021, Online> - 2021
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Evaluation of hotel web pages according to user suitability
Efe, Burak; Efe, Ömer Faruk - In: Intelligent analytics with advanced multi-industry …, (pp. 250-263). 2021
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Digital transformation and usability : user acceptance of Tawakkalna application during Covid-19 in Saudi Arabia
AlGothami, Sammar Saad; Saeed, Saqib - In: Pandemic, lockdown, and digital transformation : …, (pp. 95-109). 2021
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012820994
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Quick Guide UX Management : so verankern Sie Usability und User Experience im Unternehmen
Weichert, Steffen; Quint, Gesine; Bartel, Torsten - 2021 - 2., erweiterte Auflage
Worum geht es? -- Das UX-Management-Framework: Was gehört dazu, wirklich nutzerzentriert zu sein? -- Der UX-Status-Quo: Wie bereit ist meine Organisation für User Experience? -- Die UX-Vision: Wohin soll die Reise gehen? -- Menschen: Wie verändern sich Teamzusammensetzungen und Kompetenzen?...
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Quick Guide UX Management : so verankern Sie Usability und User Experience im Unternehmen
Weichert, Steffen; Quint, Gesine; Bartel, Torsten - 2021 - 2., erweitere Auflage
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Mobile Shopping Application Usability : An Empirical Study on Factors Affecting Continued Intention to Use and Mobile Application Loyalty
Bhullar, Arshan; Singh Gill, Pushpinder - 2021
With the tremendous developments in mobile technologies and advancements in wireless Internet, Mobile commerce has seen significant growth in India. Over the past few years, the number of mobile applications has increased remarkably. And in the current competitive market of mobile commerce, the...
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Essays on human biases and the economics of new technologies
Klockmann, Victor - 2021
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A conceptual framework for devising adaptive user interfaces to improve the usability of mobile ERP
Omar, Khalil - 2018
Die vorliegende Arbeit zielt darauf ab, die Benutzerfreundlichkeit mobiler ERP-Anwendungen zu verbessern. Hierfür wurde ein Konzept zur Reduktion von Hemmnissen bei der Benutzung mobiler ERP-Anwendungen erarbeitet und prototypisch umgesetzt. Im Rahmen dieser Arbeit werden AUIs (adaptive user...
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The relationship between website design and positive eWOM intention : testing mediator and moderator effect
Quyen Phu Thi Phan; Pilík, Michal - In: Journal of business economics and management 19 (2018) 2, pp. 382-398
Electronic word of mouth (eWOM) has paid attention to the phenomenon of marketing strategy because of the power of online comments to behavioural consequences. The key challenge for scholars and practitioners is to explore why consumers would like to give positive reviews of products and...
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Easy access? : the usability of the payment processes for paywalls on newspaper websites and the online kiosk blendle : a comparative analysis
Brandstetter, Barbara; Fürsich, Michael - In: Proceedings of the IWEMB 2019 : Third International …, (pp. 71-91). 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012521541
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Kundenbindung durch barrierefreie Online-Kommunikation : Potenziale und Mehrwert der erweiterten Marktorientierungstrategie
Zohner, Agnes Barbara - 2020
Agnes Barbara Zohner beschreibt in diesem Buch, dass der Unternehmenswert langfristig gesteigert werden kann, wenn in der Kommunikationspolitik eine erweiterte Marktorientierungsstrategie umgesetzt wird, die eine Kommunikation mit sämtlichen Marktteilnehmern beinhaltet. Damit die Umsetzung...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012402737
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Nutzerprobleme beim E-Commerce sehen und hören : wie Kl die Analyse der User Experience unterstützt
Miclau, Christina; Gast, Oliver; Hertel, Julius; … - In: Dialogmarketing Perspektiven 2019/2020 : Tagungsband …, (pp. 57-72). 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012172316
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Kundenbindung durch barrierefreie Online-Kommunikation : Potenziale und Mehrwert der erweiterten Marktorientierungstrategie
Zohner, Agnes Barbara - 2020
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Tools for measuring variables influencing customers' adoption of online tax services
Indrawati; Grenny, D.; Syarifuddin - In: Managing learning organization in industry 4.0 : …, (pp. 47-51). 2020
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From Browsing Behavior to Usability Matters
Herder, Eelco - 2017
Many features of interest can be observed from metrics of user navigation, of site structure and of paths followed through the site. These metrics can be used for recognizing and predicting usability matters. This papers discusses models and techniques needed, and how they can be used for...
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The Quality and Usability of XBRL Filings in the US
Markelevich, Ariel J. - 2017
In 2009, the US Securities and Exchange Commission (SEC) required all public companies and mutual funds to report their financial information to the SEC using a markup language called eXtensible Business Reporting Language (XBRL). The purpose of this requirement was to improve the accessibility...
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Nutzervertrauen und -erleben im Kontext technischer Systeme : empirische Untersuchungen am Beispiel von Webseiten und Cloudspeicherdiensten
Backhaus, Nils - 2017
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Entwicklerzentrierte Hilfsmittel zum Gestalten von Nutzererlebnissen
Saucken, Constantin von - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011648084
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Design the experience first : a scenario-based methodology for the design of complex, tangible consumer products
Michailidou, Ioanna - 2017
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Communitybasierte Open Innovation-­Plattformen für ältere Nutzer : kommunikative Usability, Sociability und eTrust
Digmayer, Claas - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011639325
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Moderne Technik für ein selbstbestimmtes Leben im Alter : was denkt die Zielgruppe?
Enste, Peter - 2016
Die heutige Generation von Smartphones bietet ein breites Einsatzspektrum für ein Gesundheitsmonitoring von der Sammlung gesundheitsbezogener Daten bis zum Tracken von Gesundheitsaktivitäten. Hier ergibt sich aber ein "Dilemma der Techniknutzung": Gerade die Menschen, die im Alter auf Hilfe...
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Erfolgreiche Websites : SEO, SEM, Online-Marketing, Usability
Keßler, Esther; Rabsch, Stefan; Mandić, Mirko - 2019 - 4., aktualisierte und erweiterte Auflage
Das komplette Online-Marketing-Wissen in einem Band! Google Ads, Web Analytics, Social Media Marketing Inkl. Influencer-Marketing und Facebook-Ads Ideal für Agenturen, Studium und Ausbildung! Was macht andere Websites erfolgreich und wie kann ich meine Website ganz nach vorne bringen? Wie nutze...
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Data Analytics tools : a user perspective
Thabtah, Fadi; Town, Paul - In: Journal of information & knowledge management : JIKM 18 (2019) 1, pp. 1950002-1-1950002-16
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012027119
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User friendly : how the hidden rules of design are changing the way we live, work, and play
Kuang, Cliff; Fabricant, Robert - 2019 - First edition
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012013915
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Usability von mobilen Webseiten : die Mobil-Version eines Onlineshops
Schröer, Carsten; Ronft, Steffen; Schwörer, Marius - In: Eye Tracking in der Sport- und Veranstaltungsbranche, (pp. 79-88). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011997823
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Attributionen in der Mensch-Computer-Interaktion : Einfluss auf die Bewertung und Gestaltung interaktiver Produkte
Niels, Adelka - 2019
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011982721
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Mobile shopping application usability : an empirical study on factors affecting continued intention to use and mobile application loyalty
Bhullar, Arshan; Gill, Pushpinder S. - In: The IUP journal of marketing management : IJMM 18 (2019) 4, pp. 33-50
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012178327
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Strategischer Erfolg durch User Experience und Mixed Reality : Management-Ansätze für die Live-Kommunikation
Luppold, Stefan - 2019
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012239458
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Psychology in product design
Diefenbach, Sarah; Hassenzahl, Marc - In: A research agenda for economic psychology, (pp. 71-86). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012101797
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A study on the current status and strategies for improvement of web accessibility compliance of public institutions
Noh, Kyung-ran; Jeong, Eui-seob; You, Young-bok; Moon, … - In: Journal of Open Innovation: Technology, Market, and … 1 (2015) 4, pp. 1-17
Background: The circulation of information through the Internet allows us to promptly and conveniently deliver information. However, it is also causing a simultaneous occurrence of digital information gap and cultural lag phenomena. The gap in the ability to freely access and use Web site...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011808480
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A study on the current status and strategies for improvement of web accessibility compliance of public institutions
Noh, Kyung-ran; Jeong, Eui-seob; You, Young-bok; Moon, … - In: Journal of open innovation : technology, market, and … 1 (2015) 4, pp. 1-17
Background: The circulation of information through the Internet allows us to promptly and conveniently deliver information. However, it is also causing a simultaneous occurrence of digital information gap and cultural lag phenomena. The gap in the ability to freely access and use Web site...
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Learner experience and usability in online education
Bouchrika, Imed (ed.); Harrati, Nouzha (ed.); Vu, Phu (ed.) - 2018
"This book discusses the design, implementation and evaluation of user experience aspect for online learning systems. It explores how positive user experience is of prime importance for online systems playing vital role for technology acceptance as well as the continuous success of uptake of...
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User Experience im E-Commerce : Messung von Emotionen bei der Nutzung interaktiver Anwendungen
Gast, Oliver - 2018
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011866588
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What obstruct customer acceptance of internet banking? : security and privacy, risk, trust and website usability and the role of moderators
Aboobucker, Ilmudeen; Bao, Yukun - In: The journal of high technology management research 29 (2018) 1, pp. 109-123
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011883422
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Investigating antecedents and their consequences of usability in online donations : the case of university students' community services programs
Shatnawi, Tamather; Algharabat, Raed S. - In: International journal of technology, policy and … 18 (2018) 2, pp. 125-154
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011885666
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Does language matter? : a cross-national comparison of the moderating effect of language on website information-processing
Alcántara-Pila, Juan Miguel; Barrio-García, Salvador del - In: Journal of business research : JBR 88 (2018), pp. 66-78
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011869547
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Social media applications framework : a lexical analysis of users online reviews
Azhari, Abdullah; Fang, Xiaowen - In: International journal of services and standards 12 (2017/18) 2, pp. 140-162
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011877087
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Did I buy the wrong gadget? : how the evaluability of technology features influences technology feature preferences and subsequent product choice
Valacich, Joseph S.; Wang, Xuequn; Jessup, Leonard M. - In: Management information systems : mis quarterly 42 (2018) 2, pp. 633-644
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011878440
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Quick guide UX Management : so verankern Sie Usability und User Experience im Unternehmen
Weichert, Steffen; Quint, Gesine; Bartel, Torsten - 2018
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User Experience im E-Commerce : Messung von Emotionen bei der Nutzung interaktiver Anwendungen
Gast, Oliver - 2018
Emotionale Reaktionen von Nutzern auf Stimuli einer interaktiven Anwendung gelten als zentrale Indikatoren für positive oder negative User Experience. Oliver Gasts Untersuchung stellt ein Verfahren vor, das die Messung und Interpretation der Emotionen bei der Nutzung interaktiver Anwendungen...
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Quick Guide UX Management : so verankern Sie Usability und User Experience im Unternehmen
Weichert, Steffen; Quint, Gesine; Bartel, Torsten - 2018
Dieser Quick Guide bietet konkrete Empfehlungen, wie der Wandel zu einem nutzerzentrierten Unternehmen gelingen kann. Die Autoren bringen zunächst Klarheit in den Begriffsdschungel der Usability- und User-Experience-Welt. Danach stellen sie unterschiedliche UX-Reifegrade vor - inklusive Check...
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Digitale Formatentwicklung : nutzerorientierte Medien für die vernetzte Welt
Wyngaarden, Egbert van - 2018 - 1. Auflage
Titel -- Impressum -- Inhalt -- Vorwort -- Einleitung -- A Digital Erzählen. Was der Medienwandel für uns bedeutet -- B Der Nutzer im Fokus. Wie wir lernen, für wen wir arbeiten -- C Von der Idee zum Impact. Medienangebote für die digitale Welt konzipieren -- D Das Nutzererlebnis (1)....
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Gender differences in user satisfaction of mobile touch screen interfaces : university students' service sites
Alkhaldi, Ayman N.; Al-Sa'di, Ahmed - In: International journal of innovation and technology … 15 (2018) 6, pp. 1950003-1-21
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011981530
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Product configurators : tools and strategies for the personalization of objects
Schillaci, Fabio (ed.) - 2018
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011709062
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Gebrauchstauglichkeit digitaler Lesemedien
Geis, Veronika - 2014
Applications on smart phones and tablets are in daily use by almost everybody. But how can developers guarantee an intuitive usage? What considerations are necessary to make the application user friendly? Which original new ideas need to be incorporated during the development of the Apps? This...
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Digitale Schriftmedien - Eine Melange aus Informationsgut und Software
Hagenhoff, Svenja - 2014
Since the introduction of mobile devices as smartphones, tablets or specific e-book readers, the print industry offers its products, such as books, newspapers and magazines, more and more of¬ten in digital form. While the ›original‹ products were characterized by paper and its physical...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012267188
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Nutzerbezogene Marktforschung für Bibliotheken : eine Praxiseinführung
Siegfried, Doreen; Nix, Sebastian - 2014
Das Buch vermittelt anhand praxisbezogener Beispiele grundlegende Kenntnisse für den Einsatz von Marktforschungsinstrumenten in der bibliothekarischen Arbeitspraxis. Im Mittelpunkt stehen dabei solche Methoden und Anwendungsszenarien, die auf die Optimierung bzw. Erweiterung nutzerbezogener...
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Dressed for Web success? : an empirical study of website quality in the public sector
Sørum, Hanne - 2014
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