EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Didaktik"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Didaktik 856 Didactics 695 Wirtschaftsstudium 331 Graduate economics education 330 Wirtschaftspädagogik 174 Business and economics education 171 Betriebswirtschaftsstudium 167 Graduate business education 167 United States 100 USA 99 E-Learning 91 E-learning 80 Theorie 80 Learning method 79 Lernmethode 79 Deutschland 77 Theory 76 Experiment 75 Curriculum 73 Lehrplan 72 Students 72 Studierende 72 Unterricht 72 Germany 68 Teaching 65 Lernen 57 Learning 51 Lehrkräfte 40 Teaching profession 40 Hochschule 38 Führungskräfteentwicklung 33 Higher education institution 33 Leadership development 33 Berufsbildung 29 Learning process 27 Lernprozess 27 Studium 27 Pädagogik 25 University education 25 Pedagogy 24
more ... less ...
Online availability
All
Free 149 Undetermined 94
Type of publication
All
Article 467 Book / Working Paper 384 Journal 4 Other 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 371 Aufsatz in Zeitschrift 371 Aufsatz im Buch 92 Book section 92 Graue Literatur 68 Non-commercial literature 68 Working Paper 50 Arbeitspapier 42 Hochschulschrift 33 Collection of articles of several authors 32 Sammelwerk 32 Thesis 29 Aufsatzsammlung 22 Research Report 18 Konferenzschrift 11 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 8 Lehrbuch 7 Festschrift 6 Guidebook 5 Ratgeber 5 Textbook 5 Case study 4 Conference proceedings 4 Fallstudie 4 Handbook 4 Handbuch 4 Bibliografie 2 Einführung 2 Forschungsbericht 2 Interview 2 Systematic review 2 Übersichtsarbeit 2 Abstract 1 Amtsdruckschrift 1 Article 1 Bibliografie enthalten 1 Bibliographie 1 Bibliography included 1 Book Part 1 Collection of articles written by one author 1
more ... less ...
Language
All
English 549 German 266 Undetermined 38 French 6 Italian 2 Polish 2 Spanish 1 Swedish 1
more ... less ...
Author
All
Steiner, Karin 9 Becker, William E. 7 Behncke, Stefanie 5 Beatty, Joy E. 4 Brückner, Sarah 4 Kirstein, Roland 4 Mayer, Bernt 4 Nemeth, Max 4 Ortmann, Andreas 4 Schmidtchen, Dieter 4 Voglhofer, Margit 4 Achtenhagen, Frank 3 Bonz, Bernhard 3 Braun, Susanne 3 Breßler, Julia 3 Corrigan, Jay R. 3 Dean, Kathy Lund 3 Duhs, Alan 3 Giamattei, Marcus 3 Gnadenberger, Petra 3 Greene, William H. 3 Haberfellner, Regina 3 Holt, Charles A. 3 Huisinga, Richard 3 Kaminski, Hans 3 Leigh, Jennifer S. A. 3 Lisop, Ingrid 3 Marangos, John 3 Paulik, Helmut 3 Richter, Jörg 3 Schneider, Geoffrey E. 3 Stout, David E. 3 Agochiya, Devendra 2 Angrist, Joshua D. 2 Auer, Manfred 2 Bacq, Sophie 2 Bergmann, Nadja 2 Bergstrom, Theodore C. 2 Bevan, David 2 Bierfelder, Wilhelm 2
more ... less ...
Institution
All
IGI Global 6 Springer Fachmedien Wiesbaden 6 OECD 4 Bundesinstitut für Berufsbildung 2 Forschungsstelle zur ökonomischen Analyse des Rechts, Abteilung Wirtschaftswissenschaft 2 Friedrich-Schiller-Universität Jena 2 Aschendorffsche Verlagsbuchhandlung 1 Bund-Länder-Kommission für Bildungsplanung und Forschungsförderung 1 Bundesinstitut für Berufsbildung <Berlin; Bonn> 1 Bundesvereinigung der Deutschen Arbeitgeberverbände 1 Council for the Advancement of Small Colleges 1 Deakin University / Faculty of Business and Law 1 Deutsche Gesellschaft für Geographie / Arbeitskreis Geographische Energieforschung 1 Deutscher Pädagogischer Hochschultag <4, 1959, Tübingen> 1 Deutsches Institut für Erwachsenenbildung 1 Deutschland / Bundesministerium für Verkehr, Bau und Stadtentwicklung 1 Dortmund 1 EDINEB Conference <8, 2001, Nizza> 1 Economics Association 1 Edward Elgar Publishing 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Entwicklung 1 Fachtagung "Digitale Kompetenzen in der Praxis. Nationale und Internationale Erfahrungen" <2019, Wien> 1 Facultas Verlags- und Buchhandels AG / Abt. Maudrich 1 Leuphana University of Lüneburg, Department of Entrepreneurship & Start-up Management 1 Naukowe Towarzystwo Informatyki Ekonomicznej 1 Nordakademie <Elmshorn> 1 Organisation for Economic Co-operation and Development 1 Projektgruppe <Salzgitter> 1 Sozialinstitut Katholisches Landvolk <Stuttgart> 1 Springer International Publishing 1 Steinbeis-Stiftung für Wirtschaftsförderung 1 Symposion Fachdidaktik Wirtschaftswissenschaften <1, 1984, Köln> 1 Uni-Taschenbücher GmbH 1 University of Applied Sciences Amberg-Weiden (OTH) 1 Universität <Osnabrück> / Fachgebiet Betriebswirtschaftslehre - Organisation und Wirtschaftsinformatik 1 Universität Karlsruhe (TH) / Geographisches Institut 1 Uniwersytet Szczeciński / Instytut Informatyki w Zarządzaniu 1 Verlag Ferdinand Schöningh 1 W. Bertelsmann Verlag 1
more ... less ...
Published in...
All
The journal of economic education 135 AMS info 16 Journal of management education : a publication of the Organizational Behavior Teaching Society 14 Forum for social economics 12 Journal of education for business 11 Journal of management education : the official publication of the Organizational Behavior Teaching Society 9 Journal of marketing education : JME 9 AMS-Info 6 Economic papers : a journal of applied economics and policy 5 Journal of the Academy of Business Education : JABE 5 Southern economic journal 5 SpringerLink / Bücher 5 Academy of Management learning & education : AMLE 4 Cogent economics & finance 4 Comparative economic studies 4 Das Feuer großer Gruppen : Konzepte, Designs, Praxisbeispiele für Großveranstaltungen 4 Journal of business and economic perspectives 4 Journal of small business and entrepreneurship : JSBE ; the journal of the Canadian Council for Small Business and Entrepreneurship 4 Review of radical political economics 4 Beiträge zur Pädagogik für Schule und Betrieb : BZP 3 Discussion paper series / IZA 3 Educational innovation in economics and business 3 Einfachheit in Wirtschaftsinformatik und Controlling : Festschrift für Heinz Lothar Grob 3 Entwicklung unternehmerischer Kompetenz in der Berufsbildung : Hintergründe, Ziele und Prozesse berufspädagogischen Handelns 3 Interkulturelles Lernen, interkulturelles Training 3 International journal of organizational analysis 3 Issues in accounting education 3 Lüneburger Beiträge zur Gründungsforschung 3 Managerial finance 3 Marketing intelligence & planning 3 New Zealand economic papers 3 Office of Research working paper / University of Illinois at Urbana-Champaign, College of Commerce and Business Administration 3 Policy research working paper : WPS 3 Teaching economics : more alternatives to chalk and talk 3 The American economic review 3 The American economist : journal of Omnicron Delta Epsilon, the International Honor Society in Economics 3 The international journal of management education 3 The journal of economic education : JEE 3 Wirtschaftswissenschaftliches Studium : WiSt ; Zeitschrift für Studium und Forschung 3 Wissen und Wissensmanagement : Chancen in der Wirtschaftskrise 3
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 731 USB Cologne (EcoSocSci) 84 EconStor 28 RePEc 8 USB Cologne (business full texts) 4 ArchiDok 1
Showing 1 - 50 of 856
Cover Image
Teaching heterodox and pluralist economics : some useful books
Kesting, Stefan - In: Forum for social economics 52 (2023) 3, pp. 312-321
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014319815
Saved in:
Cover Image
Investigating the classroom teaching practices of life sciences teachers in Gauteng
Dhurumraj, Thasmai; Broadhurst, Jodi-Leigh - In: International Journal of Research in Business and … 12 (2023) 2, pp. 393-406
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014309605
Saved in:
Cover Image
The scholarship of teaching and learning in marketing education : editor's corner
Crittenden, Victoria Lynn - In: Journal of marketing education : JME 45 (2023) 2, pp. 103-108
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014326029
Saved in:
Cover Image
Effects of teaching practices on life satisfaction and test scores : evidence from the Program for International Student Assessment (PISA)
Bartolini, Stefano; O'Connor, Kelsey J. - 2022
Schools are ripe for policy intervention. We demonstrate that implementing different teaching practices is effective, finding a greater prevalence of group discussion used in schools positively affects students’ life satisfaction and noncognitive skills but has no impact on test scores. The...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012794500
Saved in:
Cover Image
"Digital Skills sind in der Berufspraxis der Bildungs- und Berufsberatung unverzichtbar geworden": Margit Voglhofer, Trainerin, Lebens- und Sozialberaterin und Supervisorin, sowie...
Voglhofer, Margit; Nemeth, Max; Steiner, Karin - 2022
Aus dem einleitenden Teil: "Im Zuge der Corona-Krise begann das sozialwissenschaftliche Forschungs- und Beratungsinstitut ABIF1 das gesamte Seminar-bzw. Fortbildungsprogramm von einem Präsenztraining (Face-to- Face-Training) auf ein Online-Präsenztraining umzustellen. In den Inhalten wurde und...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014278467
Saved in:
Cover Image
Teaching Water Economics
Zetland, David - 2022
Economic theories and tools provide only partial insight into the many complexities affecting various uses and flows of water. To usefully teach water economics, it is therefore necessary to understand and cooperate with other disciplines. Many economic concepts can be used to understand...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014081391
Saved in:
Cover Image
"Digital Skills sind in der Berufspraxis der Bildungs- und Berufsberatung unverzichtbar geworden" : Margit Voglhofer, Trainerin, Lebens- und Sozialberaterin und Supervisorin, sowie...
Voglhofer, Margit (interviewee); Nemeth, Max (interviewee);  … - 2022
Aus dem einleitenden Teil: "Im Zuge der Corona-Krise begann das sozialwissenschaftliche Forschungs- und Beratungsinstitut ABIF1 das gesamte Seminar-bzw. Fortbildungsprogramm von einem Präsenztraining (Face-to- Face-Training) auf ein Online-Präsenztraining umzustellen. In den Inhalten wurde und...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013399948
Saved in:
Cover Image
Teaching Transactional Skills : Zooming from the Classroom to Breakout Rooms
DeJarnatt, Susan; Butturini, Paolo - 2022
This short essay describes our experience in teaching transactional skills virtually to a group of students from several countries. It considers the benefits of using online pedagogy to increase the opportunities for skills education, for skills education that crosses borders, and for increasing...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013298161
Saved in:
Cover Image
Teaching mathematical modelling and programming with GAMS in dual management Master curricula using flipped classrooms and open book exams
Jahr, Michael - In: Operations research forum 3 (2022) 3, pp. 1-12
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013461860
Saved in:
Cover Image
Teaching self-regulation
Berger, Eva M.; Fehr, Ernst; Hermes, Henning; Schunk, Daniel - 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014339735
Saved in:
Cover Image
E-Learning unter der Gleichstellungsbrille: Zentrale Ergebnisse einer aktuellen Praxisstudie im Auftrag des AMS Österreich
Bergmann, Nadja; Danzer, Lisa; Kargl, Maria; … - 2021
Aus der Einleitung: Von Dezember 2020 bis Februar 2021 fanden im Auftrag der Abt. Arbeitsmarktforschung und Berufsinformation sowie der Abt. Arbeitsmarktpolitik für Frauen des AMS Österreich mit 16 Trägern bzw. Trainerinnen arbeitsmarktpolitscher Maßnahmen (mit frauenspezifischem und ohne...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013198572
Saved in:
Cover Image
Einsatz digitaler Methoden in AMS-Bildungsmaßnahmen: Zentrale Ergebnisse einer Studie im Auftrag des AMS Tirol
Auer, Manfred; Dobusch, Leonhard; Edlinger, Gabriela - 2021
Aus der Einleitung: "Welche Potenziale haben digitale Methoden, um Herausforderungen zu begegnen, die hinsichtlich der Durchführung von AMS-Bildungsmaßnahmen auftreten können? Um Antworten auf diese Frage zu finden, systematisieren die StudienautorInnen in diesem mit Jahresende 2020...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013198573
Saved in:
Cover Image
Erfahrungen mit Online-Workshops zum Thema "Kompetenzorientierung" mit TrainerInnen der überbetrieblichen Lehrlingsausbildung (ÜBA) in der Steiermark
Steiner, Karin; Schmied, Gabriele - 2021
Aus dem einleitenden Teil: "Die Corona-Krise hat die Digitalisierung auch im Erwachsenenbildungsbereich weiter vorangetrieben. Die Evaluierung der im Auftrag des AMS Steiermark durchgeführten Online-Workshops mit TrainerInnen der überbetrieblichen Lehrlingsausbildung (ÜBA) zum Thema...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013198579
Saved in:
Cover Image
Praxiserfahrungen aus einem Jahr Online-Präsenzveranstaltungen in der arbeitsmarktorientierten Erwachsenenbildung (2020/2021): Drei PraktikerInnen aus der Erwachsenenbildung bzw. d...
Steiner, Karin; Korecky, Nora; Nemeth, Max - 2021
Inhalt: 1 Einleitung. 2 Welches Conferencing-Tool sollte/könnte verwendet werden? 3 Die technischen Skills der TeilnehmerInnen und TrainerInnen. 4 Online-Didaktik und Online-Tools. 5 Methoden/Tools/Formate in Online-Präsenzveranstaltungen. 6 Vor- und Nachteile von Online-Präsenzseminaren...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012696205
Saved in:
Cover Image
Facetten der Digitalisierung in der Arbeitsorganisation und Qualifizierung - Chancen, Herausforderungen, Widersprüche: Überlegungen im Anschluss an aktuelle Studien zur Digitalisie...
Liebeswar, Claudia - 2021
Inhalt: 1 Einleitung. 2 Digitalisierung ist keine Bedrohung. 3 Digitalisierung ist kein Selbstzweck. 4 Digitalisierung ist ein Teilhaberecht. 5 Digitalisierung ist kein Selbstläufer. 6 Digitalisierung ist mehr als nur ein Trend. 7 Literatur.
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012696206
Saved in:
Cover Image
Teaching causation and effectuation in the large classroom : a production-trade game
Memar, Noushan; Sundström, Angelina; Larsson, Toon - In: Journal of management education : the official … 45 (2021) 3, pp. 438-478
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012520535
Saved in:
Cover Image
Praxiserfahrungen aus einem Jahr Online-Präsenzveranstaltungen in der arbeitsmarktorientierten Erwachsenenbildung (2020/2021) : drei PraktikerInnen aus der Erwachsenenbildung bzw....
Steiner, Karin; Korecky, Nora; Nemeth, Max - 2021
Inhalt: 1 Einleitung. 2 Welches Conferencing-Tool sollte/könnte verwendet werden? 3 Die technischen Skills der TeilnehmerInnen und TrainerInnen. 4 Online-Didaktik und Online-Tools. 5 Methoden/Tools/Formate in Online-Präsenzveranstaltungen. 6 Vor- und Nachteile von Online-Präsenzseminaren...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012489489
Saved in:
Cover Image
Facetten der Digitalisierung in der Arbeitsorganisation und Qualifizierung - Chancen, Herausforderungen, Widersprüche : Überlegungen im Anschluss an aktuelle Studien zur Digitalisi...
Liebeswar, Claudia - 2021
Inhalt: 1 Einleitung. 2 Digitalisierung ist keine Bedrohung. 3 Digitalisierung ist kein Selbstzweck. 4 Digitalisierung ist ein Teilhaberecht. 5 Digitalisierung ist kein Selbstläufer. 6 Digitalisierung ist mehr als nur ein Trend. 7 Literatur.
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012489499
Saved in:
Cover Image
E-Learning unter der Gleichstellungsbrille : zentrale Ergebnisse einer aktuellen Praxisstudie im Auftrag des AMS Österreich
Bergmann, Nadja; Danzer, Lisa; Kargl, Maria; … - 2021
Aus der Einleitung: Von Dezember 2020 bis Februar 2021 fanden im Auftrag der Abt. Arbeitsmarktforschung und Berufsinformation sowie der Abt. Arbeitsmarktpolitik für Frauen des AMS Österreich mit 16 Trägern bzw. Trainerinnen arbeitsmarktpolitscher Maßnahmen (mit frauenspezifischem und ohne...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012660771
Saved in:
Cover Image
Einsatz digitaler Methoden in AMS-Bildungsmaßnahmen : zentrale Ergebnisse einer Studie im Auftrag des AMS Tirol
Auer, Manfred; Dobusch, Leonhard; Edlinger, Gabriela - 2021
Aus der Einleitung: "Welche Potenziale haben digitale Methoden, um Herausforderungen zu begegnen, die hinsichtlich der Durchführung von AMS-Bildungsmaßnahmen auftreten können? Um Antworten auf diese Frage zu finden, systematisieren die StudienautorInnen in diesem mit Jahresende 2020...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012660772
Saved in:
Cover Image
Erfahrungen mit Online-Workshops zum Thema "Kompetenzorientierung" mit TrainerInnen der überbetrieblichen Lehrlingsausbildung (ÜBA) in der Steiermark
Steiner, Karin; Schmied, Gabriele - 2021
Aus dem einleitenden Teil: "Die Corona-Krise hat die Digitalisierung auch im Erwachsenenbildungsbereich weiter vorangetrieben. Die Evaluierung der im Auftrag des AMS Steiermark durchgeführten Online-Workshops mit TrainerInnen der überbetrieblichen Lehrlingsausbildung (ÜBA) zum Thema...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012695753
Saved in:
Cover Image
Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung : Modellversuche 2015 - 2019 auf dem Weg vom Projekt zur Struktur
Melzig, Christian (ed.); Kuhlmeier, Werner (ed.);  … - Bundesinstitut für Berufsbildung - 2021 - 1. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013339014
Saved in:
Cover Image
Academic Teaching Skills : Determining the Methods of Teaching to Undergraduate Students
Ali, Bayad Jamal; Anwar, Govand - 2021
This work aims to investigate different teaching ethics methodologies for university graduate students in order to recognize and prevent fraud in all sectors of industry because they will get involved in the industry following their study at the University. There are various arguments against...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013222835
Saved in:
Cover Image
Teaching principles of microeconomics
Maier, Mark (ed.); Ruder, Philip John (ed.) - 2023
"Abundant with practical advice and ready-to-use teaching examples, this dynamic guide will help both new and experienced instructors of Principles of Microeconomics to reconsider and refine their courses. Mark Maier and Phil Ruder assemble the wisdom of 25 eminent scholars of economic education...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014246321
Saved in:
Cover Image
Digitalisierung der Lehre am Beispiel der Intralogistik
Henkel, Lea; Krug, Annika; Küspert, Selina; … - 2023
Der digitale Wandel transformiert die Lehre -- Bedeutung der Digitalisierung -- Anwendung der Methodik auf die Problemstellung am Beispiel ausgewählter Module -- Bewertungsergebnisse -- Zusammenfassung und Ausblick.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014229284
Saved in:
Cover Image
A flipped classroom experiment in growth theory
Mikek, Peter - In: Eastern economic journal : EEJ 49 (2023) 3, pp. 433-456
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014327210
Saved in:
Cover Image
Hidden gems in student evaluations of teaching : a treasure trove of opportunities to improve teaching outcomes in accounting
Sanders, Mark Golightly; Aplin-Houtz, Matthew - In: The international journal of management education 21 (2023) 2, pp. 1-13
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014327077
Saved in:
Cover Image
Digitale Kompetenzen in der Praxis: Beiträge zur Fachtagung "Digitale Kompetenzen in der Praxis. Nationale und internationale Erfahrungen" vom 28. November 2019 in Wien
Steiner, Karin (contributor); Sturm, René (contributor) - 2020
Wer in der modernen Arbeitswelt bestehen möchte, benötigt in einem deutlich zunehmenden Ausmaß so genannte "Digital Skills". Die Vermittlung dieser Fähigkeiten, und zwar gerade auch an Personen mit geringen Qualifikationen, ist daher eminent wichtig. Wie dies gelingen kann, war Thema der...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012694257
Saved in:
Cover Image
Digitale Kompetenzen in der Praxis : Beiträge zur Fachtagung "Digitale Kompetenzen in der Praxis. Nationale und internationale Erfahrungen" vom 28. November 2019 in Wien
Steiner, Karin (ed.); Sturm, René (ed.) - Fachtagung "Digitale Kompetenzen in der Praxis. … - 2020
Wer in der modernen Arbeitswelt bestehen möchte, benötigt in einem deutlich zunehmenden Ausmaß so genannte "Digital Skills". Die Vermittlung dieser Fähigkeiten, und zwar gerade auch an Personen mit geringen Qualifikationen, ist daher eminent wichtig. Wie dies gelingen kann, war Thema der...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012425142
Saved in:
Cover Image
The importance of oral language proficiency in EFL online teaching setting
Amiti, Flora - In: Prizren social science journal 4 (2020) 2, pp. 103-108
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012491560
Saved in:
Cover Image
Perception on online teaching and classroom teaching among students
B., Devika; Sasanka, L. Keerthi; Priy, V. Vishnu - In: Journal of Contemporary Issues in Business and Government 26 (2020) 2, pp. 1680-1694
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012548219
Saved in:
Cover Image
Stop Teaching Consideration
White, Alan M. - 2020
This article presents a survey of contemporary case law to demonstrate the incoherence of, and in some contexts the harm being done by, consideration doctrine, and to propose a consideration-free contracts syllabus. A brief review of the theoretical landscape is followed by a review of the...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012835919
Saved in:
Cover Image
Using Online Tutorials to Teach the Accounting Cycle
Zhang, Tracey Chunqi - 2020
The accounting cycle is an important yet difficult topic for introductory financial accounting students to learn. These students often lack the business context to understand the accounting cycle and find the traditional teaching approach dry. This problem motivates the authors to examine...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012850266
Saved in:
Cover Image
Teaching on Jupyter
Reades, Jonathan - In: Region : the journal of ERSA 7 (2020) 1, pp. 21-34
The proliferation of large, complex data spatial data sets presents challenges to the way that regional science-and geography more widely-is researched and taught. Increasingly, it is not "just" quantitative skills that are needed, but computational ones. However, the majority of undergraduate...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012203403
Saved in:
Cover Image
Exploring student engagement in fully flipped classroom pedagogy : case of an Australian business undergraduate degree
Fang, Jim; Vong, John; Fang, Jeff - In: Journal of education for business 97 (2022) 2, pp. 76-85
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012821780
Saved in:
Cover Image
Innovation through developing a total enterprise computer simulation : teaching responsible decision making
Gibbons, Belinda; Fernando, Mario; Spedding, Trevor - In: Journal of management education : the official … 46 (2022) 1, pp. 16-42
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012800271
Saved in:
Cover Image
Teaching with the case method : opportunities and problems since the COVID-19 pivot to online
Gómez García, Luis Demetrio; Alba Cabañas, Marisleidy - In: Accounting research journal 35 (2022) 2, pp. 109-120
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012886451
Saved in:
Cover Image
Springsteen-omics : contemplative pedagogy and Springsteen in undergraduate economics courses
Mahoney, Melissa H.; Mathews, Leah Greden; Thomas, Audrey E. - In: The journal of economic education : JEE 53 (2022) 1, pp. 52-68
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012872666
Saved in:
Cover Image
Teaching : how to ensure quality teaching, and how to recognize teaching qualifications : editorial
Lindgreen, Adam; Di Benedetto, C. Anthony; Brodie, … - In: Industrial marketing management : the international … 100 (2022), pp. A1-A5
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013206395
Saved in:
Cover Image
A study on modern teaching pedagogy with special reference to outcome-based education system
Srivastava, Sachin Kumar; Agnihotri, Khushboo - In: International journal of business excellence : IJBEX 26 (2022) 1, pp. 95-114
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013198123
Saved in:
Cover Image
A proposed teaching delivery process for transmitting research-based knowledge through organizational behavior teaching
Pawar, Badrinarayan Shankar - In: The international journal of management education 20 (2022) 1, pp. 1-16
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013383718
Saved in:
Cover Image
"Anpassungsfähig zu sein, ist unser Geschäft"
Haußmann, Philipp (interviewee);  … - In: Medienwirtschaft : MW ; Perspektiven der digitalen … 19 (2022) 3, pp. 32-38
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013435243
Saved in:
Cover Image
Controversy teaching approaches : model, measure, and teaching applications
Allen, Stuart - In: Journal of management education : the official … 46 (2022) 6, pp. 1086-1119
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013435559
Saved in:
Cover Image
Teaching a while measuring b : cultural bias in assessing student performance
Seno-Alday, Sandra; Budde-Sung, Amanda - In: Journal of international education in business : JIEB 15 (2022) 2, pp. 273-289
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013375308
Saved in:
Cover Image
Can Higher-Order Active Learning Modalities Improve Student Learning Outcomes in a Marketing Principles Class?
von Freymann, Jeff - 2022
This paper examines whether adding higher-order active learning modalities in the forms of semester-long problem-based learning (PBL), simulation, or community social service/project-based learning (CSS/PBL) assignments in a marketing principles class improve learning outcomes. While there is...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014086190
Saved in:
Cover Image
Learning analytics and technology through teaching
Kaufman, Matthew; Yuthas, Kristi - In: Journal of emerging technologies in Accounting 19 (2022) 2, pp. 235-247
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014309526
Saved in:
Cover Image
Teaching forensic accounting in a Covid environment
Ketz, J. Edward - In: Advances in accounting education 25 (2022), pp. 93-100
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014310299
Saved in:
Cover Image
Returns to teaching repetition : the effect of short-term teaching experience on student outcomes
Cuffe, Harold E.; Feld, Jan; O'Grady, Trevor - 2019
Teachers often deliver the same lesson multiple times in one day. In contrast to year-to-year teaching experience, it is unclear how this teaching repetition affects student outcomes. We examine the effects of teaching repetition in a setting where students are randomly assigned to a university...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012121887
Saved in:
Cover Image
Squaring the circle : business model teaching in large classroom settings
Szopinski, Daniel - In: Journal of business models : JOBM 7 (2019) 3, pp. 89-99
Business model innovation is typically taught in small seminars at universities. Teaching this intrinsically task-oriented subject to a large number of students is a challenge. In this paper we address this challenge by proposing an experiential and interactive approach to teaching business...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012217229
Saved in:
Cover Image
Teaching For Justice : Introducing Translanguaging in an Undergraduate TESOL Course
Robinson, Elizabeth; Tian, Zhongfeng; Martínez, Tiffany; … - 2019
This study investigates how introducing translanguaging as a way to affirm language and culture impacted students’ understandings of learning and teaching in a TESOL certificate course offered at a university in the northeast of the United States. As researchers, teachers, and students...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014106175
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...