EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Elektrohandel"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Elektrohandel 83 Electrical goods trade 71 Deutschland 33 Germany 23 Branchenentwicklung 11 USA 11 United States 11 Consumer behaviour 8 Elektroindustrie 8 Konsumentenverhalten 8 Beziehungsmarketing 7 Einzelhandel 7 Relationship marketing 7 E-Business 6 E-business 6 Retail trade 6 Branchenkonjunktur 5 Competitive strategy 5 Export 5 Großhandel 5 Wettbewerbsstrategie 5 Wholesale trade 5 Customer analysis 4 Distribution channel 4 Elektrogroßhandel 4 Kundenanalyse 4 Marketing management 4 Marketingmanagement 4 Sector development 4 Theorie 4 Theory 4 Vertriebsweg 4 Computer industry 3 Computerindustrie 3 E-commerce 3 Electronic waste 3 Elektrohandwerk 3 Elektronikschrott 3 Elektrotechnik 3 Erfolgsfaktor 3
more ... less ...
Online availability
All
Free 13 Undetermined 3
Type of publication
All
Article 52 Book / Working Paper 23 Journal 8
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 30 Aufsatz in Zeitschrift 30 Aufsatz im Buch 15 Book section 15 Graue Literatur 14 Non-commercial literature 14 Case study 11 Fallstudie 11 Hochschulschrift 11 Thesis 9 Arbeitspapier 6 Working Paper 6 Article 4 Bibliografie enthalten 4 Bibliography included 4 Market information 4 Marktinformation 4 Interview 2 Company information 1 Firmeninformation 1 No longer published / No longer aquired 1
more ... less ...
Language
All
German 41 English 36 Undetermined 4 French 1 Serbian 1
Author
All
Gontermann, Andreas 7 Silberer, Günter 5 Steinmann, Sascha 4 Creusen, Utho 3 Mau, Gunnar 3 Brunsch, Petra 2 Goolsbee, Austan 2 Gupta, Sunil 2 Houthoofd, Noël 2 Müller-Seitz, Gordon 2 Snyder, Christopher M. 2 Steiger, Markus 2 Teixeira, Thales S. 2 Ali, Ayaz 1 Ali, Fayaz 1 Andersson, Pernille K. 1 Andreini, Daniela 1 Balasubramanian, Siva Kumar 1 Bello, Daniel C. 1 Benincà, Lise 1 Bieck, Michael 1 Bogdanski, Gerrit 1 Bollers, Andrea 1 Brandl, Wolf-Christoph 1 Buck, Michael 1 Butollo, Florian 1 Chao, Hung-Yi 1 Chen, Shi-Hwang 1 Chen, Tao 1 Cho, Chia-ching 1 Chu, Hsuan-lien 1 Darty, Bernard 1 Dautzenberg, Kirsti 1 Desmidt, Sebastian 1 Diamantini, Claudia 1 Dopfer, Jaqui 1 Dümichen, Andrea 1 Ellison, Sara 1 Ellison, Sara Fisher 1 Fidalgo, Eduardo González 1
more ... less ...
Institution
All
Bundesverband der Deutschen Volksbanken und Raiffeisenbanken 2 HEA – Fachgemeinschaft für Effiziente Energieanwendung 1 Institut für Handelsforschung <Köln> 1 NZZ Libro 1 Naučno-Istraživački Centar <Belgrad> 1 Universität Regensburg 1 Verlag Dr. Kovač 1
more ... less ...
Published in...
All
ifo Schnelldienst 4 Europäische Hochschulschriften / 5 3 Ifo Schnelldienst 3 Kundenkenntnis im Handel : Ausprägungen, Herkunft und Wirkungen 3 Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 2 Journal of retailing and consumer services 2 Working paper / National Bureau of Economic Research, Inc. 2 A focused issue on competence perspectives on new industry dynamics 1 Beiträge zur alpenländischen Wirtschafts- und Sozialforschung 1 CESifo working papers 1 Cases in modern Chinese business 1 Control 1 Das Franchise-System : Handbuch für Franchisegeber und Franchisenehmer 1 Discussion paper series / Research Institute for Economics and Business Administration, Kobe University 1 Effektives Customer Relationship Management : Instrumente - Einführungskonzepte - Organisation 1 Effektives Customer Relationship Management : Instrumente, Einführungskonzepte, Organisation 1 Electronic commerce research and applications 1 Emerging issues and challenges in business & economics : selected contributions from the 8th Global Conference [on Business & Economics ... held at the Faculty of Economics of the University of Florence in the month of October 2008] 1 Enterprise & society : the international journal of business history 1 European retail research 1 Fixed revenue accounting : a new management accounting framework 1 Geographische Handelsforschung : Schriftenreihe des Arbeitskreises Geographische Handelsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Geographie ... 1 Geschichte - Unternehmen - Archive : [Festschrift für Horst A. Wessel zum 65. Geburtstag] 1 Global human resource management casebook 1 Handelsforschung 1 Harvard business review : HBR 1 Industrial marketing management : the international journal for industrial and high-tech firms 1 Information systems : crossroads for organization, management, accounting and engineering : ItAIS: the Italian Association for Information Systems 1 International journal of e-business research : an official publication of the Information Resources Management Association 1 International journal of services, economics and management 1 International journal of technology management : IJTM 1 Jahrbuch der Absatz- und Verbrauchsforschung 1 Journal of consumer research : JCR ; an interdisciplinary bimonthly 1 Journal of electronic commerce research : JECR 1 Journal of marketing theory and practice 1 Journal of marketing theory and practice : JMTP 1 Journal of open innovation : technology, market, and complexity 1 Management decision : MD 1 Managing emerging technologies and organizational transformation in Asia : a casebook 1 NZZ Libro 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 76 EconStor 4 RePEc 3
Showing 1 - 50 of 83
Cover Image
Digitalization and strategic transformation of retail chain stores : trends, impacts, prospects
Malenkov, Yury; Kapustina, Irina; Kudryavtseva, Galina; … - In: Journal of open innovation : technology, market, and … 7 (2021) 2, pp. 1-21
The study of the transformation of retail chain stores (RCS) due to the impact of digitalization on them is a new problem. The main part of modern scientific research is devoted to separate directions of digitalization and does not consider conceptual aspects of these processes. The purpose of...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012507001
Saved in:
Cover Image
Deutsche Elektroindustrie: Zwischen gedämpfter Konjunktur und neuen digitalen Geschäftsmodellen
Gontermann, Andreas; Schäfer, Jochen - In: ifo Schnelldienst 72 (2019) 06, pp. 29-33
Die deutsche Elektroindustrie ist auch 2018 weiter gewachsen. Zwar waren die Steigerungsraten nicht mehr so hoch wie im Jahr zuvor. Dennoch erreichte die Branche sowohl beim Umsatz als auch beim Export neue Höchstwerte. Zudem stellten die Unternehmen mehr Personal ein. Im laufenden Jahr...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012018070
Saved in:
Cover Image
Costs of managerial attention and activity as a source of sticky prices : structural estimates from an online market
Ellison, Sara Fisher; Snyder, Christopher M.; Zhang, Hongkai - 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011882152
Saved in:
Cover Image
"Die größte Herausforderung ist die Warensicherung"
Moosburger, Sonja (interviewee);  … - In: Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 42 (2020) 4, pp. 9
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012183296
Saved in:
Cover Image
Does buyer-seller personality match enhance impulsive buying? : a green marketing context
Wang, Xuhui; Tauni, Muhammad Zubair; Zhang, Qilin; Ali, Ayaz - In: Journal of marketing theory and practice : JMTP 28 (2020) 4, pp. 436-446
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012483479
Saved in:
Cover Image
Multiagentensysteme als integrative Methode zur Simulation von räumlichem Konsumentenverhalten : Untersuchung individuenbasierter Simulationsszenarien zur strategischen Standortpla...
Steiger, Markus - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011590057
Saved in:
Cover Image
Promoting and hindering factors in the introduction of fixed revenue accounting : a case study in a B2B company based on management accounting change
Hosoda, Masahiro; Myochin, Yoshitaka; Tomita, Daisuke - In: Fixed revenue accounting : a new management accounting …, (pp. 99-113). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011966628
Saved in:
Cover Image
VR-Branchen special / 44
Bundesverband der Deutschen Volksbanken und Raiffeisenbanken - Wiesbaden : Dt. Genossenschafts-Verl. - 2010,Sept.-September 2018 ; damit Erscheinen eingestellt
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008902210
Saved in:
Cover Image
VR-Branchen special / 3
Bundesverband der Deutschen Volksbanken und Raiffeisenbanken - Wiesbaden : Dt. Genossenschafts-Verl. - 2011-Juli 2018 ; damit Erscheinen eingestellt
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008934854
Saved in:
Cover Image
Une histoire de confiance : l'aventure Darty
Darty, Bernard; Rigaud, Jean-Luc; Benincà, Lise - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011917653
Saved in:
Cover Image
Deutsche Elektroindustrie – moderate Wachstumserwartungen für 2014
Gontermann, Andreas - In: ifo Schnelldienst 67 (2014) 04, pp. 17-21
Eine Analyse von Andreas Gontermann, ZVEI, Frankfurt am Main, zeigt, dass ein Mangel an Aufträgen 2013 das größte Produktionshemmnis für die deutsche Elektroindustrie war. Die globale Wirtschaftsleistung sowie auch die Investitionstätigkeit in den Industrieländern haben sich im vergangenen...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011693617
Saved in:
Cover Image
Deutsche Elektroindustrie – moderate Wachstumserwartungen für 2014
Gontermann, Andreas - In: Ifo Schnelldienst 67 (2014) 04, pp. 17-21
Eine Analyse von Andreas Gontermann, ZVEI, Frankfurt am Main, zeigt, dass ein Mangel an Aufträgen 2013 das größte Produktionshemmnis für die deutsche Elektroindustrie war. Die globale Wirtschaftsleistung sowie auch die Investitionstätigkeit in den Industrieländern haben sich im vergangenen...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010764276
Saved in:
Cover Image
An empirical study of pricing strategies in an online market with high-frequency price information
Ellison, Sara; Snyder, Christopher M. - 2014
We study competition among a score of firms participating in an online market for a commodity computer component. Firms were able to adjust prices continuously; prices determined how the firms were ranked and listed (lowest price listed first), with better ranks contributing to firms' sales....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010249614
Saved in:
Cover Image
Deutsche Elektroindustrie – Rückblick 2012 und Ausblick 2013
Gontermann, Andreas - In: ifo Schnelldienst 66 (2013) 02, pp. 21-24
Eine Analyse von Andreas Gontermann, ZVEI, Frankfurt am Main, zeigt, dass 2012 für die deutsche Elektroindustrie insgesamt ein eher verhaltenes Jahr war. Produktion und Umsatz haben sich leicht rückläufig entwickelt. Die Exporte haben hingegen eine weitere Rekordmarke erzielt, und die...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011693445
Saved in:
Cover Image
Deutsche Elektroindustrie – Erwartung zunehmender Dynamik im Jahresverlauf
Gontermann, Andreas - In: ifo Schnelldienst 66 (2013) 09, pp. 48-51
Die deutsche Elektroindustrie ist kaum besser in das Jahr 2013 gestartet, als sie 2012 hinter sich gelassen hat. Zwischen Januar und Februar dieses Jahres haben die Bestellungen ihren Vorjahresstand noch einmal um 3% unterschritten. Gleichzeitig sind die preisbereinigte Produktion und der Umsatz...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011693493
Saved in:
Cover Image
Deutsche Elektroindustrie – Erwartung zunehmender Dynamik im Jahresverlauf
Gontermann, Andreas - In: Ifo Schnelldienst 66 (2013) 09, pp. 48-51
Die deutsche Elektroindustrie ist kaum besser in das Jahr 2013 gestartet, als sie 2012 hinter sich gelassen hat. Zwischen Januar und Februar dieses Jahres haben die Bestellungen ihren Vorjahresstand noch einmal um 3% unterschritten. Gleichzeitig sind die preisbereinigte Produktion und der Umsatz...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010877481
Saved in:
Cover Image
Deutsche Elektroindustrie – Rückblick 2012 und Ausblick 2013
Gontermann, Andreas - In: Ifo Schnelldienst 66 (2013) 02, pp. 21-24
Eine Analyse von Andreas Gontermann, ZVEI, Frankfurt am Main, zeigt, dass 2012 für die deutsche Elektroindustrie insgesamt ein eher verhaltenes Jahr war. Produktion und Umsatz haben sich leicht rückläufig entwickelt. Die Exporte haben hingegen eine weitere Rekordmarke erzielt, und die...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010877486
Saved in:
Cover Image
Webographics and perceived service quality : an Indian e-retail context
Kalia, Prateek - In: International journal of services, economics and management 8 (2017) 3, pp. 152-168
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011892309
Saved in:
Cover Image
Multiagentensysteme zur Simulation von Konsumentenverhalten : Untersuchung individuenbasierter Simulationsszenarien zur strategischen Standortplanung im Einzelhandel
Steiger, Markus - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011783593
Saved in:
Cover Image
Strompraxis : das Fachmagazin für effiziente Energieanwendung
HEA – Fachgemeinschaft für Effiziente Energieanwendung - Frankfurt, M. : EW Medien und Kongresse; -2000,3: …; … - 24.1974 - 66. Jahrgang, 11/12 (2016) ; damit Erscheinen …
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10000353579
Saved in:
Cover Image
Material incentives, market relations, and historical change : selling television sets in West Germany and the United States
Teupe, Sebastian - In: Enterprise & society : the international journal of … 17 (2016) 4, pp. 839-873
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011582142
Saved in:
Cover Image
Cross-buying after product failure recovery? : depends on how you feel about it
Umashankar, Nita; Srinivasan, Raji; Parker, Jeffrey R. - In: Journal of marketing theory and practice 24 (2016) 1, pp. 1-22
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011450442
Saved in:
Cover Image
Diffusionsbeschleunigung in Industriegütermärkten : die Wirkung der Sales Force Adoption auf die Adoption des Kunden
Nowack, Christian - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011517862
Saved in:
Cover Image
FUST und es funktioniert! : die erstaunliche Geschichte der Dipl. Ing. Fust AG (1966–2016)
Lüönd, Karl - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011520751
Saved in:
Cover Image
Consumer Confusion im fortgeschrittenen Alter : die Wirkung von Alter auf das Kaufverhalten am POS
Hödl, Jasmin - 2016
Der demographische Wandel konfrontiert Händler mit der enormen Herausforderung, sich den Bedürfnissen von Konsumenten im fortgeschrittenen Alter anzupassen. Trotz der offensichtlichen Notwendigkeit, die reife Kundengruppe erfolgreich zu bedienen, gelingt es bislang kaum einem Händler....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011480978
Saved in:
Cover Image
Onlineshopper in die Läden holen
Teixeira, Thales S.; Gupta, Sunil - In: Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 37 (2015) 12, pp. 80-87
Ein Elektronikeinkäufer ist zunehmend mit Kunden konfrontiert, die sich in den Filialen Informationen zu Produkten holen, aber dann im Internet kaufen. Welche Lösung gibt es für dieses als Showrooming bekannte Phänomen?
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011535075
Saved in:
Cover Image
Can you win back online shoppers?
Teixeira, Thales S.; Gupta, Sunil - In: Harvard business review : HBR 93 (2015) 9, pp. 117-121
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011340312
Saved in:
Cover Image
Electrical appliance retailing in China : the Gome story
Min, Li - 2014
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010404742
Saved in:
Cover Image
Product innovation in response to environmental standards and competitive advantage : a hedonic analysis of refrigerators in the Japanese retail market
Nishitani, Kimitaka; Itō, Munehiko - 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010405024
Saved in:
Cover Image
A hybrid discrete choice model of differentiated product demand with an application to personal computers
Song, Minjae - 2008 - Rev.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003820043
Saved in:
Cover Image
Der mündige Dell-Kunde : Berater, Diplomat und Markenbotschafter ; die Umsetzung des Empfehlungsmarketing bei Dell
Buck, Michael - In: Retail Business : Perspektiven, Strategien, …, (pp. 297-313). 2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009748406
Saved in:
Cover Image
Trade Marketing
Bollers, Andrea - In: Effektives Customer Relationship Management : …, (pp. 361-373). 2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009672874
Saved in:
Cover Image
Industry segment effects and firm effects on firm performance in single industry firms
Houthoofd, Noël; Hendrickx, Jef - In: A focused issue on competence perspectives on new …, (pp. 237-260). 2012
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009631930
Saved in:
Cover Image
Let the music play or not : the influence of background music on consumer behavior
Andersson, Pernille K.; Kristensson, Per; Wästlund, Erik; … - In: Journal of retailing and consumer services 19 (2012) 6, pp. 553-560
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009655509
Saved in:
Cover Image
Data Mart integration at measure level
Diamantini, Claudia; Potena, Domenico - In: Information systems : crossroads for organization, …, (pp. 123-131). 2012
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009577684
Saved in:
Cover Image
Russia : succession planning at Eldorado
Gryaznova, Anna - In: Global human resource management casebook, (pp. 164-175). 2012
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009312492
Saved in:
Cover Image
Effects of unbalanced incentive measures on buyer performance : an empirical study in Taiwan
Chu, Hsuan-lien; Cho, Chia-ching; Liu, Shuen-zen - In: The international journal of productivity and … 60 (2011) 8, pp. 844-856
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009406249
Saved in:
Cover Image
Knowledge-base and online self-service
Hsu, Sonya H. Y.; Balasubramanian, Siva Kumar; Thakur, … - In: Journal of electronic commerce research : JECR 12 (2011) 2, pp. 133-151
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009299530
Saved in:
Cover Image
Which online channel is right? : online auction channel choice for personal computers in the presence of demand decay
Ow, Terence T.; Wood, Charles A. - In: Electronic commerce research and applications 10 (2011) 1/6, pp. 203-213
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009561680
Saved in:
Cover Image
Branchen special / 3
Wiesbaden : Dt. Genossenschafts-Verl. - Nachgewiesen 1993 - 2010
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10000547042
Saved in:
Cover Image
Clustering customer contact sequences : results of a customer survey in retailing
Steinmann, Sascha; Silberer, Günter - In: European retail research 24 (2010) 1, pp. 97-120
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008759805
Saved in:
Cover Image
Entrepreneurship in retailing : Leopold Stiefel's "big idea" and the growth of Media Markt and Saturn
Mantrala, Murali K.; Krafft, Manfred - In: Retailing in the 21st century : current and future trends, (pp. 43-60). 2010
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003936876
Saved in:
Cover Image
Analyzing firm performance heterogeneity: the relative effect of business domain
Houthoofd, Noël; Desmidt, Sebastian; Fidalgo, Eduardo … - In: Management decision : MD 48 (2010) 6, pp. 996-1009
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003996734
Saved in:
Cover Image
Overcoming visibility issues in a small-to-medium retailer using automatic identification and data capture technology : an evolutionary approach
Hamilton, Dane; Michael, Katina; Wamba, Samuel Fosso - In: International journal of e-business research : an … 6 (2010) 2, pp. 21-44
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003977141
Saved in:
Cover Image
Produktrücknahmen im Handel : Potenziale und Hindernisse
Luger, Tobias; Bogdanski, Gerrit; Kappel, Andreas; … - In: Umweltwirtschaftsforum : uwf ; die … 18 (2010) 2, pp. 101-110
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003977911
Saved in:
Cover Image
Kundenkenntnis im Elektronikfachhandel
Steinmann, Sascha; Möller, Claudia; Silberer, Günter - In: Kundenkenntnis im Handel : Ausprägungen, Herkunft und …, (pp. 79-126). 2009
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003862361
Saved in:
Cover Image
Contacts between retailers and customers as a basis for customer segmentation in electronic retail
Silberer, Günter; Steinmann, Sascha; Mau, Gunnar - In: Kundenkenntnis im Handel : Ausprägungen, Herkunft und …, (pp. 127-149). 2009
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003862363
Saved in:
Cover Image
Kundenkontaktsequenzen in der Handelsforschung : Ergebnisse einer Studie im Elektronikfachhandel
Silberer, Günter; Steinmann, Sascha; Mau, Gunnar - In: Kundenkenntnis im Handel : Ausprägungen, Herkunft und …, (pp. 151-172). 2009
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003862364
Saved in:
Cover Image
The impact of e-business infusion on channel coordination, conflict and reseller performance
Osmonbekov, Talai; Bello, Daniel C.; Gilliland, David I. - In: Industrial marketing management : the international … 38 (2009) 7, pp. 778-784
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003893189
Saved in:
Cover Image
Why do consumers buy extended service contracts?
Chen, Tao; Kalra, Ajay; Sun, Baohong - In: Journal of consumer research : JCR ; an … 36 (2009/10) 4, pp. 611-623
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003919309
Saved in:
  • 1
  • 2
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...