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Year of publication
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Messe 292 Trade fair 291 Messe <Wirtschaft> 160 Deutschland 112 Germany 93 Marketing 41 Marketing management 28 Marketingmanagement 28 Messebeteiligung 25 Trade fair participation 25 Event sector 21 Veranstaltungswirtschaft 21 Theorie 18 Theory 17 Tourismus 17 Messemarketing 16 Ausstellung 15 Europa 15 Verzeichnis 15 B-to-B-Marketing 14 Business-to-business marketing 14 Leipzig 14 Trade fair marketing 14 Tourism 13 USA 13 United States 13 Aufsatzsammlung 12 Event-Marketing 12 Europe 11 Geschichte 11 Unternehmen 11 Zeitschrift 11 Außenwirtschaftsförderung 10 Consumer behaviour 10 Innovation 10 Konsumentenverhalten 10 Trade promotion 10 Deutschland <Bundesrepublik> 9 KMU 9 Messe und Ausstellung 9
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Online availability
All
Free 9 Undetermined 3
Type of publication
All
Book / Working Paper 257 Article 143 Journal 29
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 92 Aufsatz in Zeitschriften 92 Graue Literatur 69 Non-commercial literature 69 Article in book 51 Aufsatz im Buch 51 Dissertation 31 Thesis 31 Hochschulschrift 23 Arbeitspapier 19 Working Paper 19 Bibliographie enthalten 18 Bibliography included 18 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 18 Collection of articles of several authors 17 Sammelwerk 17 Amtsdruckschrift 9 Government document 9 Advisory report 8 Gutachten 8 Case study 6 Fallstudie 6 Aufsatzsammlung 5 Congress report 5 Kongressschrift 5 No longer published / No longer aquired 4 Statistik 4 Handbook 3 Handbuch 3 Konferenzschrift 3 Market information 3 Marktinformation 3 Statistics 3 Kongress 2 Reprint 2 Universitätsschrift 2 Verzeichnis 2 Ausstellung 1 Bibliographie 1 Business report 1
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Language
All
German 265 English 126 Undetermined 33 French 11 Italian 4 Hungarian 3 Czech 2 Norwegian 2 Russian 2 Spanish 2 Multiple languages 1 Polish 1 Romanian 1 Serbian 1 Swedish 1
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Persons
All
Bathelt, Harald 9 Penzkofer, Horst 7 Ziegler, Rainer 7 Mortsiefer, Joachim 6 Müller, Klaus 6 Neven, Peter 6 Kirchgeorg, Manfred 5 Meffert, Heribert 5 Weitzel, Günter 5 Arnold, Dieter 4 Farhangmehr, Minoo 4 Golfetto, Francesca 4 Rinallo, Diego 4 Täger, Uwe Christian 4 Denzel, Markus A. 3 Fließ, Sabine 3 Funke, Kaspar 3 Koll, Robert 3 Kramer, Jens 3 Laak, Thomas van 3 Moser, Petra 3 Müller-Hagedorn, Lothar 3 Roloff, Eberhard 3 Sarmento, Maria 3 Selinski, Hannelore 3 Simões, Cláudia 3 Sternberg, Rolf G. 3 Strothmann, Karl-Heinz 3 Ueding, Ralf 3 Adler, Elfie 2 Becker, Walter 2 Bello, Daniel C. 2 Borszéki, Zsuzsa 2 Edwards, Jeremy S. S. 2 Ehrenfeld, Hildebert 2 Eickelpasch, Alexander 2 Ermer, Beatrice 2 Florio, Massimo 2 Fuchslocher, Hermann 2 Földy, Reginald 2
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Institutions
All
Ausstellungs- und Messe-Ausschuss der Deutschen Wirtschaft 17 Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung 3 Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 3 Deutschland / Bundesministerium für Wirtschaft 2 Eurohandelsinstitut 2 Europäische Kommission / Generaldirektion Regionalpolitik und Kohäsion 2 Europäische Kommission / Statistisches Amt 2 Forschungsstelle für den Handel Berlin 2 Brněnské Veletrhy a Výstavy AS 1 Bundesstelle für Außenhandelsinformation <Köln> 1 Deutsche Industriemesse <1954, Hannover> 1 Deutscher Industrie- und Handelstag 1 Econ Consult, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Beratungsgesellschaft <Köln> 1 EuroShop <1966 - 2005> 1 Europäische Kommission 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Forschung 1 GFM, Gesellschaft für Marktforschung <Hamburg> 1 Geographisches Institut <Hannover> / Abteilung Wirtschaftsgeographie 1 Gesellschaft Bildender Künstler Österreichs, Künstlerhaus 1 Historisches Museum Frankfurt 1 Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung / Abteilung Mittelständische Wirtschaft und Warendistribution 1 Institut für Congress- und Event-Marktforschung <Berlin; Hamburg> 1 Institut für Marketing <Münster, Westfalen> 1 Institut für Mittelstandsforschung Bonn 1 Institut für Wirtschafts- und Sozialforschung <Wien> 1 Leipziger Ökonomische Societät 1 Messehaus-Kommanditges. 1 Međunarodni Sajam Knjiga 1 Münsteraner Führungsgespräch <16, 1989, Hannover> 1 Poslovna Zajednica Izdavača i Knjižara Jugoslavije 1 Projektgruppe Informationssysteme <Berlin, West> 1 Spiegel-Verlag Rudolf Augstein <Hamburg> 1 Spiegel-Verlag Rudolf Augstein <Hamburg> / Marketingabteilung 1 Stadtgeschichtliches Museum <Leipzig> 1 Technische Universität Chemnitz / Lehrstuhl Marketing und Handelsbetriebslehre 1 Ungarn / Központi Statisztikai Hivatal 1 University of Toronto / Department of Economics 1 Verein Deutscher Ingenieure 1 Wissenschaftliche Konferenz Eventforschung <5, 2013, Chemnitz> 1 Zentralstelle zur Förderung Deutscher Wertarbeit <Hannover> 1
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Ifo-Schnelldienst 13 Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs in the Asia-Pacific region 8 The journal of business & industrial marketing 7 Göttinger handwerkswirtschaftliche Studien 5 Ifo-Studien zu Handels- und Dienstleistungsfragen 5 Industrial marketing management : the international journal for industrial and high-tech firms 5 Edition 3 Europäische Hochschulschriften 3 Research 3 Schriften zu Marketing und Management 3 Schriften zur Handelsforschung 3 Advances in business marketing : a research annual 2 Aktuelle Perspektiven des Marketingmanagements : Reflektionen aus den Bereichen Holistic Branding, Media Management und Sustainability Marketing ; Festschrift für Prof. Dr. Manfred Kirchgeorg zum 50. Geburtstag 2 Arbeitspapier / Universität Erlangen-Nürnberg, Betriebswirtschaftliches Institut, Lehrstuhl für Marketing 2 Auma-Edition 2 BMWI-Dokumentation 2 Beiträge zur Mittelstandsforschung 2 Beiträge zur Wirtschafts- und Sozialgeschichte 2 Cosmopolitan canvases : the globalization of markets for contemporary art 2 Customer Experience : Forum Dienstleistungsmanagement 2 DUV : Wirtschaftswissenschaft 2 Diskussionspapiere des Instituts für Messewirtschaft und Distributionsforschung / Universität zu Köln, Institut für Messewirtschaft und Distributionsforschung 2 Economic geography 2 European journal of marketing : EJM 2 Events und Erlebnis : Stand und Perspektiven der Eventforschung 2 Events und Messen : Stand und Perspektiven der Eventforschung ; [mit der 5. Wissenschaftlichen Konferenz Eventforschung, die am 25. Oktober 2013 vom Lehrstuhl Marketing und Handelsbetriebslehre der TU Chemnitz veranstaltet wurde ...] 2 Forschungen zur deutschen Landeskunde 2 Gabler Edition Wissenschaft 2 International journal of hospitality management 2 Journal of economic geography 2 Journal of promotion management : JPM 2 Marketing in Forschung und Praxis : [Jubiläumsausgabe zum 40-jährigen Bestehen der Arbeitsgemeinschaft für Marketing] 2 Materialien zur Fremdenverkehrsgeographie 2 Märkte im Dialog : die Messen der dritten Generation 2 Münchner Studien zur Sozial- und Wirtschaftsgeographie 2 SPACES : spatial aspects concerning economic structures 2 Schriftenreihe Marketing, Management 2 Schriftenreihe betriebswirtschaftliche Forschungsergebnisse 2 Schriftenreihe der HHL Leipzig Graduate School of Management 2 Schriftenreihe des Instituts für Wirtschaftswissenschaften an der Rechtswissenschaftlichen Fakultät der Universität Salzburg 2
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Sources
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ECONIS (ZBW) 332 USB Cologne (EcoSocSci) 97
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Veranstaltungstechnik im Kontext von Corporate Events
Dinkel, Michael (ed.); Schenk, Michael (ed.);  … - 2017 - 1. Auflage
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Handbuch Messemanagement : Planung, Durchführung und Kontrolle von Messen, Kongressen und Events
Kirchgeorg, Manfred (ed.); Dornscheidt, Werner M. (ed.);  … - 2017 - 2., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
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Veranstaltungen 4.0 : Konferenzen, Messen und Events im digitalen Wandel
Knoll, Thorsten (ed.) - 2017
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IT usage for enhancing trade show performance : evidence from the aviation services
Singh, Jaywant; Shukla, Paurav; Kalafatis, Stavros P. - In: The journal of business & industrial marketing 32 (2017) 3, pp. 398-408
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Theorizing temporary spatial clusters and institutional boundary-work in industrial marketing
Palmer, Mark; Medway, Dominic; Warnaby, Gary - In: Industrial marketing management : the international … 61 (2017), pp. 104-113
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Macroeconomic impact on trade show goals
Adams, Russell; Coyle, Tom; Downey, Clara; Lovett, Marvin - In: The journal of business & industrial marketing 32 (2017) 5, pp. 710-721
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Zwischen iBeacon und Bratwurst - Service Excellence im Messewesen
Frese, Oliver - In: Service Design : innovative Services und exzellente …, (pp. 125-134). 2017
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Der Einfluss einer erlebnisorientiert gestalteten Umwelt auf die Empfänglichkeit für Emotionale Ansteckung - eine experimentelle Untersuchung am Messestand
Lohmann, Katja; Pyka, Sebastian; Zanger, Cornelia - In: Events und Erlebnis : Stand und Perspektiven der …, (pp. 65-95). 2017
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Erlebnis am Messestand : erste Ergebnisse einer multimodalen Studie im Umfeld der Internationalen Tourismusbörse (ITB) Berlin
Ruetz, David - In: Events und Erlebnis : Stand und Perspektiven der …, (pp. 97-119). 2017
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Strategische Stakeholder-Ansprache : eine Fallstudie zur BtB-Kundenkommunikation auf Messen
Simtion, Alexandra - 2016
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Análisis de los métodos de distribución más rentables en el mercado de los bienes artísticos y de colección
Vico Belmonte, Ana; Laguna Sánchez, Ma Pilar; Palomo … - 2016
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Knowledge diffusion at business events : a case study
Luo, Qiuju; Zhong, Dixi - In: International journal of hospitality management 55 (2016), pp. 132-141
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B2B relationship marketing management in trade fair activity
Siemieniako, Dariusz; Gębarowski, Marcin - 2016
Contempory retail real estate trade fairs and methods of researching the marketing activity of exhibitors -- Methods of researching relationship marketing management in retail real estate trade fair activity -- Explanatory model of relationship marketing management of retail real estate trade...
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Live Communication-Atmosphäre als Profilierungsfaktor : eine multimethodische Untersuchung der Wahrnehmung von Atmosphäre auf Publikumsmessen
Wiedmann, Martin - 2016
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Ground of visitors' post-trade fair behavior : an exploratory study
Sarmento, Maria; Farhangmehr, Minoo - In: Journal of promotion management : JPM 22 (2016) 5, pp. 735-750
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An examination of determinants of trade show exhibitors' behavioral intention : a stakeholder perspective
Lin, Yeqiang - In: International journal of contemporary hospitality management 28 (2016) 12, pp. 2630-2653
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Travel channel meets discovery channel or how tourism can encourage better export performance and diversification in Nepal
Reis, Jose Guilherme Almeida dos; Varela, Gonzalo - 2013
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Travel channel meets discovery channel or how tourism can encourage better export performance and diversification in Nepal
Reis, Jose Guilherme Almeida dos; Varela, Gonzalo - In: South Asia economic journal : journal of the Institute … 16 (2015) 2, pp. 183-208
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Applying a relationship marketing perspective to B2B trade fairs : the role of socialization episodes
Sarmento, Maria; Simões, Cláudia; Farhangmehr, Minoo - In: Industrial marketing management : the international … 44 (2015), pp. 131-141
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Performativité spatiale à l'Ethical Fashion Show : valoriser, catégoriser, mettre en scène le marché
Blanchet, Vivien - In: Economies et sociétés ; 49,2, (pp. 159-196). 2015
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Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs in the Asia-Pacific region
Bathelt, Harald (contributor) - 2015
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Trade, knowledge circulation and diverse trade fair ecologies in China
Bathelt, Harald; Zeng, Gang - In: Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs …, (pp. 154-174). 2015
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Temporary clustering in developing economies : trade fairs in South and Southeast Asia
Li, Peng-Fei - In: Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs …, (pp. 93-112). 2015
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The evolution of trade show systems : lessons from Europe
Golfetto, Francesca; Rinallo, Diego - In: Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs …, (pp. 42-66). 2015
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How and where tigers roam : the role of Korean trade fairs in supporting firms' export activities
Kalafsky, Ronald V.; Gress, Douglas R. - In: Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs …, (pp. 273-290). 2015
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Upgrading of latecomer industries in Taiwan and the case of the Taipei International Machine Tool Show
Chen, Liang-Chih; Chu, Ling-I - In: Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs …, (pp. 254-272). 2015
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State strategy and industrial socio-economic practices in Taipei's international trade fairs
Chang, Jung-Ying; Hsu, Jinn-Yuh; Chou, Tsu-Lung - In: Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs …, (pp. 234-253). 2015
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Trade fairs in peripheral places : towards a political economy of Australian fashion events
Weller, Sally A. - In: Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs …, (pp. 217-233). 2015
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Building relationships at local trade fairs in Japan : a case study of the Suwa Area Industrial Messe
Yokura, Yutaka - In: Temporary knowledge ecologies : the rise of trade fairs …, (pp. 197-216). 2015
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Measuring the efficiency of trade shows : a Spanish case study
Alberca Oliver, María del Pilar; … - In: Tourism management : research, policies, practice 47 (2015), pp. 127-137
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Making visible : artists and galleries in the global art system
Baia Curioni, Stefano; Forti, Laura; Leone, Ludovica - In: Cosmopolitan canvases : the globalization of markets …, (pp. 55-77). 2015
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The India Art Fair and the market for visual arts in the global south
Vermeylen, Filip - In: Cosmopolitan canvases : the globalization of markets …, (pp. 31-54). 2015
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Research note: relationship versus transactional marketing in travel and tourism trade shows
Rodriguez Oromendía, Ainhoa; Reina Paz, María Dolores; … - In: Tourism economics : the business and finance of tourism … 21 (2015) 2, pp. 427-434
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Learning in "organized anarchies" : the nature of technological search processes at trade fairs
Bathelt, Harald; Gibson, Rachael - In: Regional studies 49 (2015) 6, pp. 985-1002
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How SMEs use trade shows to enter global value chains
Measson, Nadège; Campbell-Hunt, Colin - In: Journal of small business and enterprise development 22 (2015) 1, pp. 99-126
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Marketing issues for business-to-business firms entering emerging markets : an investigation among Italian companies in Eastern Europe
Cassia, Fabio; Magno, Francesca - In: International journal of emerging markets 10 (2015) 1, pp. 141-155
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Knowledge sharing and business tourism products : case of industrial trade fairs
Leszczyński, Grzegorz; Zieliński, Marek - In: Acta scientiarum polonorum : czasopismo naukowe … 14 (2015) 2, pp. 85-94
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A relationship marketing perspective to trade fairs : insights from participants
Sarmento, Maria Lurdes; Farhangmehr, Minoo; Simões, … - In: The journal of business & industrial marketing 30 (2015) 5, pp. 584-593
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What lessons for economic development can we draw from the Champagne fairs?
Edwards, Jeremy S. S.; Ogilvie, Sheilagh C. - 2011
The medieval Champagne fairs are widely used to draw lessons about the institutional basis for long-distance impersonal exchange. This paper re-examines the causes of the outstanding success of the Champagne fairs in mediating international trade, the timing and causes of the fairs' decline, and...
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Internationale Messeveranstaltungen als Brücken zwischen lokaler Produktion und globalem Wettbewerb : eine Betrachtung temporärer räumlicher Nähe aus wirtschaftsgeographischer Pers...
Knippen, Nina - 2011
Internationale Messen führen Experten aus aller Welt für einen begrenzten Zeitraum an einem Ort zusammen. Als temporäre Cluster bilden sie eine Plattform der Interaktion für fokussierte Communities und sind Ausdruck reflexiver Zeit- und Raumkonstruktionen in der wissensbasierten Ökonomie....
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Global temporary networks of clusters : structures and dynamics of trade fairs in Asian economies
Li, Peng-fei - In: Journal of economic geography 14 (2014) 5, pp. 995-1021
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Accessing remote knowledge - the roles of trade fairs, pipelines, crowdsourcing and listening posts
Maskell, Peter - In: Journal of economic geography 14 (2014) 5, pp. 883-902
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Go big or stay home? Korean machinery firms, trade fair dynamics and export performance
Kalafsky, Ronald V.; Gress, Douglas R. - In: Asia Pacific business review 20 (2014) 1, pp. 136-152
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Exhibitors and visitors' motivations at destination trade shows
Menon, Shobha; Edward, Manoj - In: International journal of services, economics and management 6 (2014) 2, pp. 193-208
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Trade fairs and propaganda : 50 years of the automobile at the 1935 and 1936 Berlin auto shows
Große-Börger, Julia - In: Journal of historical research in marketing 6 (2014) 4, pp. 460-484
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Field configuration or field reproduction? : the dynamics of global trade fair cycles
Gibson, Rachael; Bathelt, Harald - In: Zeitschrift für Wirtschaftsgeographie 58 (2014) 4, pp. 216-231
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Consumer perceptions of trade show effectiveness : scale development and validation within a B2C context
Gottlieb, Udo; Brown, Mark; Ferrier, Liz - In: European journal of marketing : EJM 48 (2014) 1/2, pp. 89-107
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Events und Messen : Stand und Perspektiven der Eventforschung ; [mit der 5. Wissenschaftlichen Konferenz Eventforschung, die am 25. Oktober 2013 vom Lehrstuhl Marketing und Handels...
Zanger, Cornelia (contributor) - 2014
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ID-Enter : multisensorische Messe-Interaktion der Zukunft
Wille, Sebastian; Wehn, Norbert; Jensen, Torsten - In: Events und Messen : Stand und Perspektiven der …, (pp. 263-274). 2014
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Wohlfühlatmosphäre : Attraktivitätsfaktor für Publikumsmessen
Ermer, Beatrice; Wiedmann, Martin; Kirchgeorg, Manfred - In: Events und Messen : Stand und Perspektiven der …, (pp. 87-111). 2014
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