EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Handelsmarketing"
Narrow search

Attention

ZBW has fallen victim to a cyber attack.For this reason, EconBiz was offline for several weeks. Many EconBiz services are now online again. Please excuse the circumstances!
Details  Contact

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Handelsmarketing 545 Retail marketing 533 Deutschland 245 Germany 241 Einzelhandel 174 Retail trade 168 Theorie 146 Theory 146 Beziehungsmarketing 111 Relationship marketing 108 Konsumentenverhalten 96 Consumer behaviour 94 Marketing 53 Lebensmitteleinzelhandel 51 Distribution channel 50 Vertriebsweg 50 Marketingmanagement 46 Food retailing 45 E-commerce 44 Online-Handel 44 Marketing management 43 Lieferantenmanagement 39 Supplier relationship management 39 Brand management 38 Handelsmarke 38 Markenführung 38 Store brand 38 Erfolgsfaktor 36 Handel 35 Success factor 35 Handelsbetrieb 33 E-Business 28 E-business 28 Handelsmanagement 28 Retail management 26 Internet 24 Mobile Marketing 24 Mobile marketing 24 Market research 23 Marktforschung 23
more ... less ...
Online availability
All
Free 34 Undetermined 33
Type of publication
All
Article 303 Book / Working Paper 239 Journal 2 Other 1
Type of publication (narrower categories)
All
Aufsatz im Buch 169 Book section 169 Article in journal 133 Aufsatz in Zeitschrift 133 Hochschulschrift 73 Thesis 70 Graue Literatur 51 Non-commercial literature 51 Collection of articles of several authors 38 Sammelwerk 38 Bibliografie enthalten 24 Bibliography included 24 Lehrbuch 24 Working Paper 24 Aufsatzsammlung 23 Arbeitspapier 21 Textbook 20 Konferenzschrift 14 Case study 10 Fallstudie 10 Handbook 7 Handbuch 7 Conference proceedings 6 Guidebook 4 Ratgeber 4 Interview 3 Abstract 1 Advisory report 1 Collection of articles written by one author 1 Conference paper 1 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 1 Doctoral Thesis 1 Fallstudiensammlung 1 Festschrift 1 Glossar enthalten 1 Glossary included 1 Gutachten 1 Konferenzbeitrag 1 Market information 1 Marktinformation 1
more ... less ...
Language
All
German 375 English 165 French 3 Polish 3 Ukrainian 3 Bosnian 1 Italian 1 Russian 1
more ... less ...
Author
All
Ahlert, Dieter 16 Kenning, Peter 11 Müller-Hagedorn, Lothar 11 Schröder, Hendrik 10 Kaapke, Andreas 9 Zentes, Joachim 8 Heinemann, Gerrit 7 Bauer, Hans H. 6 Rudolph, Thomas 6 Silberer, Günter 6 Swoboda, Bernhard 6 Bliemel, Friedhelm 5 Brock, Christian 5 Fritz, Wolfgang 5 Mattmüller, Roland 5 Möhlenbruch, Dirk 5 Riekhof, Hans-Christian 5 Baal, Sebastian van 4 Burke, Raymond R. 4 Diller, Hermann 4 Görtz, Gunnar 4 Hudetz, Kai 4 Hurth, Joachim 4 Mantrala, Murali K. 4 Raman, Kalyan 4 Schramm-Klein, Hanna 4 Theis, Hans-Joachim 4 Weinberg, Peter 4 Becker, Jörg 3 Benner, Eckhard 3 Burkhardt, Achim 3 Dobbelstein, Thomas 3 Esch, Franz-Rudolf 3 Fassott, Georg 3 Foscht, Thomas 3 Große-Bölting, Kristin 3 Grunwald, Guido 3 Gröppel-Klein, Andrea 3 Günter, Tobias Maria 3 Haller, Sabine 3
more ... less ...
Institution
All
Fördergesellschaft Marketing an der Universität Augsburg 3 Hochschule Offenburg 2 Springer-Verlag GmbH 2 Advertising and Consumer Psychology Conference <25, 2006, Houston, Tex.> 1 Books on Demand GmbH <Norderstedt> 1 Center for International Research in Consumers Location and Their Environments 1 Conference on Digital Transformation in Business <2019, Istanbul> 1 Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft (ZBW) 1 Eurohandelsinstitut 1 GEA Consulenti Associati di Direzione Aziendale <Milano u.a.> 1 Gesellschaft für Innovatives Marketing 1 Gottlieb-Duttweiler-Institut für Wirtschaft und Gesellschaft 1 Hochschule für Wirtschaft und Politik 1 Industrie-Kontakt-Seminar <33, 1999, Kaiserslautern> 1 Institut für Handelsforschung <Köln> 1 Institut für Marketing <Münster, Westfalen> 1 Internationale Handelstagung <49, 1999, Rüschlikon> 1 Kyi͏̈vs'kyj nacional'nyj torhovel'no-ekonomičnyj universytet 1 Mižnarodna naukovo-praktyčna internet-konferencija "Mereževyj biznes i vnutrišnja torhivlja Ukraïny ta kraïn SND" <4., 2014, Poltawa> 1 Mižnarodna naukovo-praktyčna konferencija "Stratehični priorytety rozvytku vnutrišn'oï torhivli Ukraïny na innovacijnych zasadach" <2017, Lemberg> 1 Münsteraner Marketing-Symposium <5, 1999, Münster (Westf)> 1 NWB Verlag 1 Netzwerk Handel 1 Peter Lang GmbH 1 Poltavsʹkyj universytet ekonomiky i torhivli 1 Shaker Verlag 1 The Nielsen Company (Germany) 1 UNIVATION, Verein für Angewandte Betriebswirtschaft an der Technischen Universität Chemnitz-Zwickau 1 W. Kohlhammer GmbH 1 ayway media GmbH 1
more ... less ...
Published in...
All
Handelsforschung 21 Journal of retailing and consumer services 13 Distribution im Aufbruch : Bestandsaufnahme und Perspektiven 11 Retailing in the 21st century : current and future trends 11 Handbuch Handel : Strategien - Perspektiven - internationaler Wettbewerb 9 The international review of retail, distribution and consumer research 9 Springer eBook Collection / Business and Economics 8 The European retail digest : the authoritative guide to trends and developments in retailing across Europe 8 Handel im Fokus : aus dem Instituts für Handelsforschung an der Universität zu Köln 6 Theoretische Fundierung und praktische Relevanz der Handelsforschung 6 Gabler Edition Wissenschaft 5 International journal of retail & distribution management 5 Kundenbindung im Handel 5 Lehrbuch 5 Der Handel im Informationszeitalter : Konzepte, Instrumente, Umsetzung ; Klaus Barth zum 65. Geburtstag 4 Journal of advertising research 4 Marketing : ZFP ; journal of research and management 4 Schriftenreihe Schwerpunkt Marketing / Arbeitspapier 4 SpringerLink / Bücher 4 Akzente 3 Beiträge des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften der Universität Osnabrück 3 Customer Relationship Management im Handel : Strategien, Konzepte, Erfahrungen 3 E-Commerce im Handel : Status quo und Perspektiven 3 Europäische Hochschulschriften / 5 3 Faszination Handel : 50 Jahre Saarbrücker Handelsforschung 3 Hamburger Schriften zur Marketingforschung 3 Handbook of research on retailer-consumer relationship development 3 Harvard business review : HBR 3 International Customer Behaviour and Retailing Research : 2nd CIRCLE conference proceedings 3 Konsumentenverhaltensforschung im 21. Jahrhundert : gewidmet Peter Weinberg zum 65. Geburtstag 3 Markt und Konsum 3 Modernes Marketing für Studium und Praxis 3 Strategien und Trends im Handelsmanagement : disziplinenübergreifende Herausforderungen und Lösungsansätze ; Festschrift für Professor Dr. Dr. h.c. Erich Greipl 3 Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere 3 Zukunft im Handel : Studien für die Praxis 3 Zukunftsperspektiven für das Handelsmanagement : Konzepte, Instrumente, Trends ; Festschrift für Hans-Peter Liebmann 3 Advertising and communication : proceedings 4th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Saarland University, June 2 - 4, 2005, Saarbruecken 2 Berichte aus der Betriebswirtschaft 2 Best Practice Modelle im 55plus Marketing : bewährte Konzepte für den Dialog mit Senioren 2 Betriebswirtschaftliche Aspekte lose gekoppelter Systeme und Electronic Business 2
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 536 EconStor 6 BASE 1 RePEc 1 USB Cologne (EcoSocSci) 1
Showing 1 - 50 of 545
Cover Image
Strategie rozwoju zagranicznych sieci handlowych w Polsce : nowe wyzwania marketingowe
Domański, Tomasz - 2022 - Wydanie I
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013544063
Saved in:
Cover Image
Kommunikation des Handels : Einladung zum Perspektivwechsel und Einführung zum Themenschwerpunkt dieser Ausgabe
Redler, Jörn - In: Transfer : Zeitschrift für Kommunikation und … 69 (2023) 1, pp. 6-11
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014246635
Saved in:
Cover Image
An investigation of what factors determine the way in which customer satisfaction is increased through omni-channel marketing in retail
Merritt, Kamarin; Zhao, Shichao - In: Administrative Sciences : open access journal 10 (2020) 4/85, pp. 1-24
There have been significant changes evident across the retail sector over the last 20 years, which have been primarily influenced by technological advancements. These changes have forced many retailers to rethink their business models and utilise a combination of both brick and mortar stores and...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012420952
Saved in:
Cover Image
Roles and implications of marketing communications in retail settings : a systematic review
Girotto, Michele; Solé Moro, Mª Luisa; Argila … - In: Advances in National Brand and Private Label Marketing …, (pp. 173-199). 2022
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013281299
Saved in:
Cover Image
The implementation of integrated marketing communication on retail business : Moslem consumers' perceptions
Chaniago, Harmon; Efawati, Yen - In: International journal of business and globalisation : IJBG 30 (2022) 2, pp. 187-206
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013194072
Saved in:
Cover Image
Markendifferenzierung durch Ladengestaltung - empirische Untersuchung zur Markenzuordnung
Burkhardt, Achim - Hochschule Offenburg - 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012003135
Saved in:
Cover Image
Vergleich der Profilierungswirkung von Hersteller- und Handelsmarken auf Betriebstypenmarken im Lebensmitteleinzelhandel - Ergebnisse zweier explorativer Studien
Burkhardt, Achim - Hochschule Offenburg - 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012010591
Saved in:
Cover Image
Entwicklung eines Evolutionären Algorithmus zur Preisoptimierung für kleine und mittlere Handelsunternehmen
Lüders, Sören Oliver - 2018
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Preisoptimierung von Handelsunternehmen und den damit verbundenen Herausforderungen für kleine und mittlere Unternehmen. Vor allem im deutschen Handel stellt der Preis eines der zentralen Marketing-Instrumente dar (Fassnacht, Köttschau & Wriedt,...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011971640
Saved in:
Cover Image
Insights
Netzwerk Handel - Siegen : Universität Siegen - 2017, 1-
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012112329
Saved in:
Cover Image
Empirical studies in multi-channel and omni-channel retail operations and logistics
Wollenburg, Johannes - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011648074
Saved in:
Cover Image
Handelsmarketing : Grundlagen der marktorientierten Führung von Handelsbetrieben
Ahlert, Dieter; Kenning, Peter; Brock, Christian - 2020 - 3., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
Grundlagen des Handelsmarketing -- Informationsgrundlagen des Handelsmarketing -- Ziele und Strategien des Handelsmarketing -- Die Betriebstypenpolitik -- Markenpolitik im Handel -- Die Standortpolitik -- Die Sortimentspolitik -- Die Personalpolitik -- Die Preispolitik -- Die...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012403217
Saved in:
Cover Image
Retail isn't dead : innovative Erfolgsstrategien für den stationären Handel
Spanke, Matthias - 2020
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012156399
Saved in:
Cover Image
Managing the marketplace : reinventing shopping centres in post-war Australia
Bailey, Matthew - 2020
"This book charts the history of Australian retail developments as well as examining the social and cultural dimensions of shopping in Australia. In the second half of the twentieth century, the shopping centre spread from America around the world. Australia was a very early adopter, and...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012196746
Saved in:
Cover Image
Consuming scenography : the shopping mall as a theatrical experience
Tabački, Nebojša - 2020
"Consuming Scenography offers an insight into contemporary scenographic practice beyond the theatre. It explores the ways in which scenography is used to create a global cultural impact and accelerate profits in the site-specific context of themed shopping malls. It analyses the effect of the...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012212461
Saved in:
Cover Image
Handelsmarketing : Grundlagen der marktorientierten Führung von Handelsbetrieben
Ahlert, Dieter; Kenning, Peter; Brock, Christian - 2020 - 3., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012216426
Saved in:
Cover Image
Digital transformation in business (theory/practice)
Bayrak Meydanoğlu, Ela Sibel (ed.); Öztürk, Riza (ed.);  … - Conference on Digital Transformation in Business <2019, … - 2020
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012216685
Saved in:
Cover Image
Retailing & consumer goods marketing : Impulse für Handel und Konsumgüterindustrie
2011-2016: Siegen : Univ. Siegen, Marketing - Nachgewiesen 2.2011-Jg. 7, Heft Nr. 1 (2016)
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009768809
Saved in:
Cover Image
David vs. Goliath : ...oder wie der lokale Einzelhandel dem Online-Rivalen trotzte : Anregungen und Empfehlungen für Städte und Händler im Spannungsfeld des kommunalen Existenzkamp...
Eisenberg, Wolfgang - 2019 - 2. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012153631
Saved in:
Cover Image
Kundenzentriertes Handelsmarketing : Gestaltungsoptionen im Wechselspiel zwischen Offline- und Onlinewelten
Kull, Stephan - 2019 - 1. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011475153
Saved in:
Cover Image
Handel i jego rozkwit po roku 1989
Waliczek, Ewa - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012201876
Saved in:
Cover Image
"Kauf regional" : der lokale Einzelhandel im Strukturwandel am Beispiel der Stadt Eggenfelden
Maier, Janine; Schachtner, Eva; Kornprobst, Anja - In: Studien zur geographischen Tourismus- und Regionalforschung, (pp. 129-149). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013263622
Saved in:
Cover Image
Markteintritts- und Marktbearbeitungsstrategien international agierender deutscher Versandhandelsunternehmen : Eine empirische Analyse am Beispiel osteuropäischer und asiatischer A...
Oberländer, Marc - 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011454669
Saved in:
Cover Image
Die Warenkorbanalyse im Absatzmarketing des Lebensmitteleinzelhandels
Senkler, Heike - 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010408576
Saved in:
Cover Image
Handelsmarketing : Grundlagen der marktorientierten Führung von Handelsbetrieben
Ahlert, Dieter; Kenning, Peter; Brock, Christian - 2018 - 2., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
Dieses Lehrbuch führt in die grundlegenden Konzepte, Methoden und Anwendungen der marktorientierten Führung von Handelsbetrieben ein. Die Autoren veranschaulichen diese anhand von Erkenntnissen aus der Forschung sowie Beispielen aus der Unternehmenspraxis. Leser und Leserinnen können sich so...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012401525
Saved in:
Cover Image
Handelsmarketing
Haller, Sabine - 2018 - 4. Auflage
Aktuelle, umfassende und praxisnahe Einführung in das Handelsmarketing. Dieses Buch führt umfassend in die Methoden und Instrumente des modernen Handelsmarketings ein und zeigt Zusammenhang und Zusammenspiel der einzelnen Marketinginstrumente auf. Besonderer Wert wird dabei auf eine...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011739020
Saved in:
Cover Image
Handelsmarketing : Grundlagen der marktorientierten Führung von Handelsbetrieben
Ahlert, Dieter; Kenning, Peter; Brock, Christian - 2018 - 2., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011775659
Saved in:
Cover Image
Handbuch Handel mit Zukunft : Customer-Centricity : real, digital, international
ayway media GmbH - 2018 - 1. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011865248
Saved in:
Cover Image
Internet retailing and future perspectives
Pantano, Eleonora; Bang, Nguyen; Dennis, Charles; … - 2017 - Second edition
Introduction -- The world of e-retailing -- The business of e-retailing in practice -- Integration of e-retailing into an organisation -- Understanding and communicating with the e-consumer -- Information search on the web -- E-store design: navigability, interactivity and web atmospherics --...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011569574
Saved in:
Cover Image
Marketing of agricultural commodities in India
Arora, Rakhi - In: Strategic marketing management and tactics in the …, (pp. 185-212). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011695336
Saved in:
Cover Image
Just doing it : theorising integrated marketing communications (IMC) practices
Ots, Mart; Nyilasy, Gergely - In: European journal of marketing : EJM 51 (2017) 3, pp. 490-510
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011698211
Saved in:
Cover Image
Enhancing multi-channel retail quality through cross-channel services
Kurze, Katharina; Kirchgeorg, Manfred - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011873927
Saved in:
Cover Image
Razvitie torgovli i torgovoj politiki v Respublike Krym v uslovijach transformacii chozjajstvennych svjazej : monografija
Reutova, V. E. (ed.); Jarošynsʹkyj, Oleh B. (ed.) - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011953666
Saved in:
Cover Image
Stratehični priorytety rozvytku vnutrišnʹoï torhivli Ukraïny na innovacijnych zasadach : materialy mižnarodnoï naukovo-praktyčnoï konferenciï, 02-03 lystopada 2017 r.
Semak, B. B. (ed.) - Mižnarodna naukovo-praktyčna konferencija … - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011781271
Saved in:
Cover Image
Online auctions and multichannel retailing
Kuruzovich, Jason; Etzion, Hila - 2012
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009579255
Saved in:
Cover Image
Newspaper vs. online advertising - is there a niche for newspapers in modern advertising markets?
Lindstädt-Dreusicke, Nadine; Budzinski, Oliver - 2012
Newspapers have been experiencing declining circulation figures and advertising revenues for several years. Declining advertising figures, in particular, pose a threat to newspapers - this is especially severe in the U.S. where 73 per cent of newspapers’ revenues are generated through...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009671556
Saved in:
Cover Image
Kunden erfolgreich binden : die Wirkung von Kundenbindungsinstrumenten auf Einstellungen und Kaufverhalten
Nagengast, Liane - 2011
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009541090
Saved in:
Cover Image
Hersteller- und Handelsmarketing.
Bormann, Ingrid - 2016 - 1st ed.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011836537
Saved in:
Cover Image
How do differing community engagement strategies affect consumer responses to a retailer?
Briggs, Elten; Yang, Zhiyong; Harmon-Kizer, Tracy R.; … - In: Journal of marketing theory and practice 24 (2016) 1, pp. 109-127
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011450462
Saved in:
Cover Image
Marketing für Handelsmarken : Leitfaden für erfolgreiche Handelsmarkenentwicklung im Lebensmitteleinzelhandel
Hurth, Joachim; Sievers, Hermann - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011625450
Saved in:
Cover Image
Advanced customer analytics : targeting, valuing, segmenting and loyalty techniques
Grigsby, Mike - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011517452
Saved in:
Cover Image
Zukünftiger Einsatz von Efficient Consumer Response im Handel - am Beispiel des Multichannel
Gronau, André - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011571705
Saved in:
Cover Image
The future of retail is mobile
Fulgoni, Gian M.; Lipsman, Andrew - In: Journal of advertising research 56 (2016) 4, pp. 346-351
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011628612
Saved in:
Cover Image
Diversity and rigor trends in retailing research : assessment and guidelines
Finnegan, Carol; Runyan, Rodney C.; Gonzalez-Padron, Tracy - In: International journal of management reviews : IJMR 18 (2016) 1, pp. 51-68
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011543167
Saved in:
Cover Image
Retail marketing in the modern age
Chaudhary, Prashant - 2016
Fundamentals of retailing -- Retail formats and classification of retailers -- E-retailing -- Business environment for e-retailing -- Positioning and promotion: pragmatism with romanticism -- Merchandise management and private label brands -- Retail pricing: strategies and techniques -- Managing...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011472894
Saved in:
Cover Image
Retail branding
Burt, Steven; Sparks, Leigh - In: The Routledge companion to contemporary brand management, (pp. 492-508). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011515467
Saved in:
Cover Image
Die Wirkung von Kundenbindungsmaßnahmen auf das Einkaufsverhalten im Einzelhandel: Treueprogramme versus Kundenkarten im deutschen Lebensmitteleinzelhandel
Ziehe, Nikola; Stoll, Raina - 2010
Die vorliegende empirische Studie soll zeigen, wie sich Bonusprogramme, speziell Treueprogramme und Kundenkarten, auf das Einkaufsverhalten von Konsumenten im deutschen Lebensmitteleinzelhandel auswirken. Die Studie wurde von Bachelorstudenten des Studiengangs Business Administration der...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010282653
Saved in:
Cover Image
Die Wirkung von Kundenbindungsmaßnahmen auf das Einkaufsverhalten im Einzelhandel : Treueprogramme versus Kundenkarten im deutschen Lebensmitteleinzelhandel
Ziehe, Nikola; Stoll, Raina - 2010
Die vorliegende empirische Studie soll zeigen, wie sich Bonusprogramme, speziell Treueprogramme und Kundenkarten, auf das Einkaufsverhalten von Konsumenten im deutschen Lebensmitteleinzelhandel auswirken. Die Studie wurde von Bachelorstudenten des Studiengangs "Business Administration" der...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008906762
Saved in:
Cover Image
Toward cross-channel management : a comprehensive guide for retail firms
Brunner, Felix; Rudolph, Thomas - 2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010478045
Saved in:
Cover Image
Integrated marketing communications (IMC) : why does it fail? ; an analysis of practitioner mental models exposes barriers of IMC implementation
Ots, Mart; Nyilasy, Gergely - In: Journal of advertising research 55 (2015) 2, pp. 132-145
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011296215
Saved in:
Cover Image
Win-Win-Win? : Interaktion von Konsumgüterindustrie, Handel und Konsumenten bei der Gestaltung von POS-Promotions
Gröppel-Klein, Andrea; Helfgen, Jennifer - In: Interaktive Wertschöpfung durch Dienstleistungen : …, (pp. 567-587). 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010532541
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...