EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Kundenwert"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subjects
All
Kundenwert 1,302 Customer value 1,159 Beziehungsmarketing 489 Relationship marketing 487 Theorie 142 Theory 142 Deutschland 122 Germany 119 Kundenmanagement 118 Consumer behaviour 97 Konsumentenverhalten 97 Marketingmanagement 87 Marketing management 83 Customer satisfaction 76 Kundenzufriedenheit 76 Lieferantenmanagement 61 Supplier relationship management 61 Dienstleistungsqualität 56 Service quality 56 B-to-B-Marketing 55 Business-to-business marketing 55 Kundenbindung 55 Marketing 54 Betriebliche Wertschöpfung 52 Value creation 52 Messung 49 Controlling 47 Measurement 44 Shareholder Value 41 Shareholder value 41 USA 37 United States 37 Management control 36 Brand management 34 Markenführung 34 Privatkundengeschäft 32 Strategisches Management 32 Beziehungsmanagement 30 Customer retention 30 Performance-Messung 30
more ... less ...
Online availability
All
Free 91 Undetermined 2
Type of publication
All
Article 893 Book / Working Paper 408 Journal 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 658 Aufsatz in Zeitschriften 658 Article in book 232 Aufsatz im Buch 232 Hochschulschrift 144 Thesis 133 Dissertation 131 Graue Literatur 71 Non-commercial literature 71 Working Paper 56 Arbeitspapier 55 Case study 46 Fallstudie 46 Collection of articles of several authors 25 Sammelwerk 25 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 22 Lehrbuch 12 Aufsatzsammlung 9 Collection of articles written by one author 9 Sammlung 9 Handbook 8 Handbuch 8 Glossar enthalten 4 Glossary included 4 Reprint 4 Mikroform 3 Bibliographie 2 Bibliographie enthalten 2 Bibliography included 2 Interview 2 Research Report 2 Accompanied by computer file 1 Congress report 1 Elektronischer Datenträger als Beilage 1 Kongressschrift 1 Medienkombination 1 Personenfestschrift 1 Publication in honor of a person 1 Survey 1 Übersichtsarbeit 1
more ... less ...
Language
All
English 847 German 449 Undetermined 11 Dutch 1 Slovak 1
Persons
All
Kumar, V. 25 Bauer, Hans H. 12 Maas, Peter 12 Mengen, Andreas 11 Ko, Eunju 10 Matzler, Kurt 10 Skiera, Bernd 10 Bruhn, Manfred 9 Günter, Bernd 9 Verhoef, Peter C. 9 Belz, Christian 8 Graf, Albert 8 Hammerschmidt, Maik 8 Heidemann, Julia 8 Wiesel, Thorsten 8 Bieger, Thomas 7 Burmann, Christoph 7 Helm, Sabrina 7 Homburg, Christian 7 Krafft, Manfred 7 Petersen, J. Andrew 7 Tschöpel, Michael 7 Dzienziol, Jochen 6 Georgi, Dominik 6 Gupta, Sunil 6 Hadwich, Karsten 6 Hilbert, Andreas 6 Huber, Frank 6 Lissautzki, Marius 6 Rajagopal 6 Ruch, Markus 6 Rust, Roland T. 6 Ryals, Lynette 6 Bayón, Tomás 5 Brodie, Roderick J. 5 Eggert, Andreas 5 Glady, Nicolas 5 Haenlein, Michael 5 Hallikas, Jukka 5 Hinterhuber, Andreas M. 5
more ... less ...
Institutions
All
Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 3 Universität <Augsburg> / Lehrstuhl für BWL, Wirtschaftsinformatik,Informations- & Finanzmanagement 3 European School of Business <Reutlingen> 2 Institut für Versicherungswirtschaft <Sankt Gallen> 2 Universität <Augsburg> / Research Center Finance & Information Management 2 Universität <Bremen> / Lehrstuhl für Innovatives Markenmanagement 2 Bundesverband des Deutschen Textil-Einzelhandels 1 CAMPUS 02 - Fachhochschule der Wirtschaft / FH-Bachelorstudiengang Marketing & Sales 1 Deutschland / Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie 1 Finanz Colloquium Heidelberg 1 Institut des Deutschen Textileinzelhandels <Köln> 1 Institut für Marktorientierte Unternehmensführung Mannheim 1 Karlsruher Institut für Technologie 1 Munich Business School 1 Svenska Handelshögskolan <Helsinki> 1 Technische Universität <München> / Lehrstuhl für Dienstleistungs- und Technologiemarketing 1 Technische Universität Berlin 1 University of Applied Sciences Amberg-Weiden (OTH) 1 Universität <Augsburg> / KernkompetenzzentrumFinanz- & Informationsmanagement 1 Universität <Augsburg> / Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre,Wirtschaftsinformatik & Financial EngineeringKernkompetenzzentrum IT & Finanzdienstleistungen 1 Universität <Köln> / Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik insbesondere Informationsmanagement 1 Universität <Sankt Gallen> 1 Universität St. Gallen / Institut für Versicherungswirtschaft 1 Univerza v Ljubljani / Ekonomska Fakulteta 1 Verlag Dr. Kovač 1
more ... less ...
Published in...
All
Journal of business research : JBR 38 Industrial marketing management : the international journal for industrial and high-tech firms 33 Journal of marketing 18 Journal of marketing management : MM 16 The service industries journal 16 Journal of the Academy of Marketing Science 13 The journal of business & industrial marketing 13 Gabler Edition Wissenschaft 12 Journal of marketing research : JMR 12 Creating and managing superior customer value 11 Journal of interactive marketing : a quarterly publication from the Direct Marketing Educational Foundation 11 Journal of revenue and pricing management 11 Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung 10 International journal of hospitality management 10 Journal of retailing and consumer services 10 Journal of service research : JSR 10 Innovation in pricing : contemporary theories and best practices 9 Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis 9 Harvard business review : HBR 8 Harvard-Business-Manager : das Wissen der Besten 8 International journal of research in marketing : IJRM : official journal of the European Marketing Academy 8 European journal of marketing : EJM 7 Management science : journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 7 Total quality management & business excellence : an official journal of the European Society for Organisational Excellence 7 Universität Augsburg - Research Center Finance & Information Management - Publications 7 Arbeitspapiere des Instituts für Genossenschaftswesen der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster 6 Diskussionspapier 6 International journal of electronic customer relationship management : IJECRM 6 Journal of financial services marketing : JFSM 6 Journal of strategic marketing 6 Marketing science : the marketing journal of the Institute for Operations Research and the Management Sciences 6 Marketing theory 6 The journal of product & brand management 6 Controlling und Management 5 Journal of consumer behaviour : an international research review 5 Journal of customer behaviour 5 Journal of service management 5 Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung : ZfbF 5 Schriftenreihe Schwerpunkt Marketing 5 Service business 5
more ... less ...
Sources
All
ECONIS (ZBW) 1,197 USB Cologne (EcoSocSci) 82 USB Cologne (business full texts) 16 EconStor 3 BASE 2 OLC EcoSci 1 RePEc 1
more ... less ...
Showing 1 - 50 of 1,302
Cover Image
Customer equity of Pakistani fast food restaurant : a study of attitudinal customer equity
Nawaz, Zubair; Ahmad, Muhammad Zaheer; Piracha, Salman … - In: Management science letters 7 (2017) 2, pp. 87-96
Saved in:
Cover Image
Designing dynamically "signature business model" that support durable competitive dvantage
Čirjevskis, Andrejs - In: Journal of open innovation : technology, market, and … 2 (2016) 15, pp. 1-21
Purpose/Research question: The paper provides an empirical research of the Samsung case. In particular, we study the case by adopting three frameworks: dynamic capabilities (DC, examined by using the sensing/seizing/transforming approach), business model (BM, examined by using the BM canvas),...
Saved in:
Cover Image
Screening in contract design : evidence from the ACA Health Insurance Exchanges
Geruso, Michael; Layton, Timothy J.; Prinz, Daniel - 2016
Saved in:
Cover Image
Enhancing customer service through the Internet of Things and digital data streams
Ives, Blake; Palese, Biagio; Rodriguez, Joaquin A. - In: MIS quarterly executive 15 (2016) 4, pp. 279-297
Saved in:
Cover Image
Critical success factors in relationship management for services outsourcing
Rhodes, Joan; Lok, Peter; Loh, Wilson; Cheng, Vincent - In: Service business 10 (2016) 1, pp. 59-86
Saved in:
Cover Image
Customer participation to co-create value in human transformative services : a study of higher education and health care services
Le Nguyen Hau; Pham Ngoc Thuy - In: Service business 10 (2016) 3, pp. 603-628
Saved in:
Cover Image
Selling today : partnering to create value
Manning, Gerald L.; Ahearne, Michael; Reece, Barry L. - 2018 - Fourteenth edition
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Innovation in pricing : contemporary theories and best practices
Hinterhuber, Andreas M. (ed.); Liozu, Stephan (ed.) - 2018 - Second edition
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Organizational barriers and the implementation of customer value map analysis : a case study of a global manufacturing firm in the polymer technology industry
Hallberg, Niklas; Andersson, Linn - In: Innovation in pricing : contemporary theories and best …, (pp. 54-71). 2018
Saved in:
Cover Image
How a vice president of value can drive profits in B2B
Snelgrove, Todd C. (interviewee);  … - In: Innovation in pricing : contemporary theories and best …, (pp. 123-136). 2018
Saved in:
Cover Image
Why segmentation matters
Trevenen, Linda - In: Innovation in pricing : contemporary theories and best …, (pp. 174-189). 2018
Saved in:
Cover Image
The five fundamental value factors
Drews, Ralf - In: Innovation in pricing : contemporary theories and best …, (pp. 190-203). 2018
Saved in:
Cover Image
Creating, calculating and communicating customer value : how companies can set premium prices that customers are willing and able to pay
Snelgrove, Todd C. - In: Innovation in pricing : contemporary theories and best …, (pp. 248-260). 2018
Saved in:
Cover Image
Value : distilling the essence
Macdivitt, Harry - In: Innovation in pricing : contemporary theories and best …, (pp. 286-301). 2018
Saved in:
Cover Image
Winning on the margin : the B2B value imperative
Moorman, Mike - In: Innovation in pricing : contemporary theories and best …, (pp. 325-346). 2018
Saved in:
Cover Image
Behavioral aspects of pricing : Ben Lowe, Julian Lowe and David Lynch
Lowe, Ben; Lowe, Julian F.; Lynch, David - In: Innovation in pricing : contemporary theories and best …, (pp. 349-369). 2018
Saved in:
Cover Image
Managing product returns within the customer value framework
Minnema, Alec; Bijmolt, Tammo H. A.; Petersen, J. Andrew; … - In: Customer engagement marketing, (pp. 95-118). 2018
Saved in:
Cover Image
Risikoorientierte Kundenbewertung: Eine Fallstudie
Hock, Thorsten - 2015
Eine wichtige Aufgabe der risikoorientierten Kundenbewertung (oder synonym des wertorientierten Credit Managements) ist, Risiko- und Ertragsinformationen zum Kunden in einer aussagekräftigen Kennzahl zu bündeln. Mit der Zeitdauer des Risikos (ZDdR) diskutiert der Beitrag eine Lösung, die das...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Status quo des Kundenwertmanagements in der Energiewirtschaft
Mengen, Andreas; Wanker, Maja - 2015
Seit Mitte der 1990er Jahre wurde in der Energiewirtschaft der Liberalisierungsprozess gestartet und hat bis heute zu einer Zunahme des Wettbewerbs in der Branche geführt. Wurden vor Jahren die Abnehmer von den Unternehmen lediglich als "Zählernummer" wahrgenommen, so handelt es sich heute um...
Saved in:
Cover Image
Risikoorientierte Kundenbewertung: Eine Fallstudie
Hock, Thorsten - University of Applied Sciences Amberg-Weiden (OTH) - 2015
Eine wichtige Aufgabe der risikoorientierten Kundenbewertung (oder synonym des wertorientierten Credit Managements) ist, Risiko- und Ertragsinformationen zum Kunden in einer aussagekräftigen Kennzahl zu bündeln. Mit der Zeitdauer des Risikos (ZDdR) diskutiert der Beitrag eine Lösung, die das...
Saved in:
Cover Image
Value-in-Use als mehrdimensionales Konzept : ein allgemeiner Ansatz zur Messung und eine empirische Untersuchung relevanter Determinanten und Konsequenzen
Bruns, Katherina - 2015
Saved in:
Cover Image
Status quo des Kundenwertmanagements in der Energiewirtschaft
Mengen, Andreas; Wanker, Maja - 2015
Saved in:
Cover Image
Risikoorientierte Kundenbewertung : eine Fallstudie
Hock, Thorsten - 2015
Eine wichtige Aufgabe der risikoorientierten Kundenbewertung (oder synonym des wertorientierten Credit Managements) ist, Risiko- und Ertragsinformationen zum Kunden in einer aussagekräftigen Kennzahl zu bündeln. Mit der Zeitdauer des Risikos (ZDdR) diskutiert der Beitrag eine Lösung, die das...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Status quo des Kundenwertmanagements in der Energiewirtschaft
Mengen, Andreas; Wanker, Maja - 2015
Seit Mitte der 1990er Jahre wurde in der Energiewirtschaft der Liberalisierungsprozess gestartet und hat bis heute zu einer Zunahme des Wettbewerbs in der Branche geführt. Wurden vor Jahren die Abnehmer von den Unternehmen lediglich als "Zählernummer" wahrgenommen, so handelt es sich heute um...
Saved in:
Cover Image
A novel cost-sensitive framework for customer churn predictive modeling
Bahnsen, Alejandro; Aouada, Djamila; Ottersten, Björn - In: Decision Analytics 2 (2015), pp. 1-15
Customer churn predictive modeling deals with predicting the probability of a customer defecting using historical, behavioral and socio-economical information. This tool is of great benefit to subscription based companies allowing them to maximize the results of retention campaigns. The problem...
Saved in:
Cover Image
Consumer values as mediators in social network information search
Kol, Ofrit; Levy, Shalom; Nebenzahl, Israel D. - In: Bridging the gap between advertising academia and practice, (pp. 3-14). 2017
Saved in:
Cover Image
Kundenwert : Grundlagen - Innovative Konzepte - Praktische Umsetzungen
Helm, Sabrina (ed.); Günter, Bernd (ed.);  … - 2017 - 4., überarbeitete und erweiterte Auflage
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Praxis der Personalisierung im Handel : mit zeitgemäßen E-Commerce-Konzepten Umsatz und Kundenwert steigern
Stüber, Eva (ed.); Hudetz, Kai (ed.) - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Managing customer experience and relationships : a strategic framework
Peppers, Don; Rogers, Martha - 2017 - Third edition
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Cocreative customer practices : effects of health care customer value cocreation practices on well-being
McColl-Kennedy, Janet R.; Hogan, Suellen J.; Witell, Lars; … - In: Journal of business research : JBR 70 (2017), pp. 55-66
Saved in:
Cover Image
Customer value perception : understanding customer response to company's CSR initiatives
Annan-Diab, Fatima; Jensen, Barbara - In: The dynamics of corporate social responsibility : a …, (pp. 53-70). 2017
Saved in:
Cover Image
Wertorientierte Ausrichtung der Neukundengewinnung
Kirchner, Jens - In: Effektives Customer Relationship Management : …, (pp. 171-191). 2017
Saved in:
Cover Image
Infinite value : accelerating profitable growth through value-based selling
Davies, Mark - 2017
Foreword / Professor Hugh Wilson -- Introduction: infinite value -- Accelerating profitable growth through value-based selling -- The infinite value concept -- Challenging trends for business markets -- A faltering response -- Is value-based business a better way? -- The 7 elements of the...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
The moderating impact of emotions on customer equity drivers and loyality intentions : evidence of within sector differences
Razzaq, Zohaib; Yousaf, Salman; Zhao, Hong - In: Asia Pacific journal of marketing and logistics 29 (2017) 2, pp. 239-264
Saved in:
Cover Image
Valuing subscription-based businesses using publicly disclosed customer data
McCarthy, Daniel M.; Fader, Peter S.; Hardie, Bruce G. S. - In: Journal of marketing 81 (2017) 1, pp. 17-35
Saved in:
Cover Image
Potenzial- und Kundenwertorientierung in Kreditinstituten
Sträter, Jens - 2017
Saved in:
Cover Image
Kundenwert im wertorientierten Management : Messung und praktische Anwendung
Lennartz, Wolfgang - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Interplay of technology and customer value dynamics in banking industry : analytical construct for measuring growth and performance
Rajagopal; Rajagopal, Ananya - In: Business analytics and cyber security management in …, (pp. 147-161). 2017
Saved in:
Cover Image
Customer satisfaction, service quality, and customer value: years 2000-2015
Oh, Haemoon; Kim, Kawon - In: International journal of contemporary hospitality management 29 (2017) 1, pp. 2-29
Saved in:
Cover Image
A new perspective on RFM analysis
Aghdaie, Mohammad Hasan; Tafreshi, Parham Fami - In: Handbook of research on intelligent techniques and …, (pp. 1-20). 2017
Saved in:
Cover Image
Sales force commissions in relationship marketing
Echchakoui, Said - In: Journal of modelling in management 12 (2017) 1, pp. 53-76
Saved in:
Cover Image
Customer value, shareholder wealth, community wellbeing : a roadmap for companies and investors
Kilroy, Denis; Schneider, Marvin - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
"You are a star customer, please hold the line…" : CRM and the socio-technical inscriptions of market attachment
Mallard, Alexandre - In: Markets and the arts of attachment, (pp. 89-107). 2017
Saved in:
Cover Image
To (or not to) label products as artisanal : effect of fashion involvement on customer perceived value
Bhaduri, Gargi; Stanforth, Nancy - In: The journal of product & brand management 26 (2017) 2, pp. 177-189
Saved in:
Cover Image
Deep Customer Value : so gestalten Sie Angebote und Verträge in digitalen Kundenbeziehungen profitabel
Zimmermann, Kai; Pensel, Frank - 2017
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Customer experience : a review and research agenda
Jain, Rajnish; Aagja, Jayesh; Bagdare, Shilpa - In: Journal of service theory and practice : JSTP 27 (2017) 3, pp. 642-662
Saved in:
Cover Image
Linking positive psychological capital with customer value co-creation
Lee, Yi-Hsuan; Hsiao, Chan; Chen, Yee-Chen - In: International journal of contemporary hospitality management 29 (2017) 4, pp. 1235-1255
Saved in:
Cover Image
Key enabling factors for organizational ambidexterity in the public sector
Palm, Klas; Lilja, Johan - In: International journal of quality and service sciences 9 (2017) 1, pp. 2-20
Saved in:
Cover Image
The effects of customer equity drivers on loyalty across services industries and firms
Ou, Yi-Chun; Verhoef, Peter C.; Wiesel, Thorsten - In: Journal of the Academy of Marketing Science 45 (2017) 3, pp. 336-356
Saved in:
Cover Image
Moving toward new horizons for marketing education : designing a marketing training for the poor in developing and emerging markets
Teklehaimanot, Mebrahtu L.; Ingenbleek, Paul T. M.; … - In: Journal of marketing education : JME 39 (2017) 1, pp. 47-60
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Next
A service of the
zbw
Questions? Chat with us

Questions? Chat with us

Loading...
 Searching for statistics or facts?
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...