EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Rundfunkmarkt"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subjects
All
Rundfunkmarkt 55 Deutschland 32 Broadcasting market 31 Germany 17 Rundfunkpolitik 14 Broadcasting policy 11 Commercial television 7 Privater Fernsehsender 7 Regulierung 7 Digitaler Rundfunk 6 Wettbewerb 6 Communication media 5 Fernsehen 5 Fernsehprogramm 5 Kommunikationsmedien 5 Television 5 Television programme 5 Broadcasting industry 4 Duales Rundfunksystem 4 Fernsehmarkt 4 Hörfunkprogramm 4 Marktversagen 4 Radio programme 4 Rundfunksender 4 Theorie 4 Theory 4 Öffentlich-rechtlicher Rundfunk 4 Aufsatzsammlung 3 Broadcasting finance 3 Competition 3 Digital broadcast 3 Fernsehsender 3 Internetbasierter Dienst 3 Media usage 3 Mediennutzung 3 Medienökonomie 3 Regulation 3 Rundfunk 3 Rundfunkfinanzierung 3 Strukturwandel 3
more ... less ...
Online availability
All
Free 9 Undetermined 1
Type of publication
All
Book / Working Paper 47 Article 6 Journal 2
Type of publication (narrower categories)
All
Graue Literatur 13 Non-commercial literature 13 Hochschulschrift 8 Collection of articles of several authors 5 Dissertation 5 Sammelwerk 5 Thesis 5 Article in book 3 Article in journal 3 Aufsatz im Buch 3 Aufsatz in Zeitschriften 3 Aufsatzsammlung 3 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 3 Kongress 3 Bibliographie enthalten 2 Bibliography included 2 Congress report 2 Konferenzschrift 2 Kongressschrift 2 Market information 2 Marktinformation 2 Amtsdruckschrift 1 Arbeitspapier 1 Bibliographie 1 Case study 1 Fallstudie 1 Government document 1 Working Paper 1
more ... less ...
Language
All
German 32 English 17 French 6 Undetermined 2 Spanish 1
Persons
All
Kops, Manfred 5 Rothbauer, Julia 3 Seufert, Wolfgang 3 Bomas, Wiebke 2 Strecker, Holger 2 Andreff, Wladimir 1 Arena, Amedeo 1 Bania, Konstantina 1 Barzen, Dietmar 1 Benchenna, Abdelfettah 1 Bocchetti, Vittoria 1 Brogi, Elda 1 Caputo, Michael R. 1 Carter, Kenneth R. 1 Caufriez, Philippe 1 Cole, Mark D. 1 Cox, Adam 1 Donders, Karen 1 Faber, Tim 1 Fahle, Robert 1 Fontaine, Gilles 1 Freyens, Benoît Pierre 1 Friedrichsen, Mike 1 Führer, Karl Christian 1 Glockseisen, Laura 1 Goldhammer, Klaus 1 González Maestre, Miguel 1 Hagen, Jürgen von 1 Hampson, Harry 1 Hans, Silke 1 Heil, Bertold 1 Hellman, Heikki 1 Hoffmann, Melanie 1 Jitsuzumi, Toshiya 1 Kamina, Pascal 1 Kasuga, Norihiro 1 Keller, Andrea 1 Kevin, Deirdre 1 Kiefer, Heinz J. 1 Klein, Andreas 1
more ... less ...
Institutions
All
Nomos Verlagsgesellschaft 3 Bayerische Landeszentrale für Neue Medien 2 Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich 2 Colloque "Industries culturelles et entrepreneuriat au Maghreb" <2013, Karthago> 1 Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung 1 Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle 1 Global Forum on Competition <12, 2013, Paris> 1 OECD / Directorate for Financial and Enterprise Affairs / Competition Committee 1 Roundtable on Competition Issues in Television and Broadcasting <2013> 1 Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 1 Technische Universität Ilmenau 1 Wissenschaftliches Institut für Infrastruktur und Kommunikationsdienste <Honnef> 1
more ... less ...
Published in...
All
Reihe Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 8 Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 2 BLM-Schriftenreihe 2 Beiträge zur Strukturforschung 2 Schriften zur Medienwirtschaft und zum Medienmanagement 2 Wettbewerb und Regulierung von Märkten und Unternehmen 2 60 years of EU competition law : stocktaking and future prospects : proceedings of the International Colloquium held on 3 April 2017 at the University of Naples "Federico II" Department of Law 1 AEI studies in telecommunications deregulation 1 Acta Universitatis Tamperensis 1 Beiträge zur Rundfunkökonomie 1 Beschäftigte und wirtschaftliche Lage des Rundfunks in Deutschland : Studie im Auftrag der Direktorenkonferenz der Landesmedienanstalten (DLM) vom Deutschen Institut für Wirtschaftsforschung (DIW) in Kooperation mit dem Hans-Bredow-Institut und der Arbeitsgruppe Kommunikationsforschung München (AKM) 1 Best practice roundtables on competition policy 1 Bochumer Studien zur Publizistik und Kommunikationswissenschaft 1 Bochumer Studien zur Publizistik- und Kommunikationswissenschaft 1 European journal of marketing : EJM 1 Forschungsfeld Kommunikation 1 IRIS Spezial : eine Publikation der Europäischen Audiovisuellen Informationsstelle 1 Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre 1 International journal of the economics of business 1 Journal of economics 1 Kölner Beiträge zur Medienwirtschaft 1 Langfristiger Wandel von Medienstrukturen : Theorie, Methoden, Befunde 1 Management & sport 1 Medienwissenschaft 1 Now media 1 Palgrave global media policy and business series 1 Rendite ohne gesellschaftliche Dividende? : die Ökonomisierung des Rundfunks und ihre Folgen ; Dokumentation des DLM-Symposiums vom März 2008 in Berlin 1 Research 1 Schriften zur Medienproduktion 1 Schriftenreihe der Landesmedienanstalten 1 Socio-anthropologie des mondes méditerranéens 1 The new Germany in context 1 Universität Köln - Institut für Rundfunkökonomie - Arbeitspapiere 1 Universität zu Köln - Institut für Rundfunkökonomie - Arbeitspapiere 1 Veröffentlichungen des Deutschen Rundfunkarchivs 1 WIK - Diskussionsbeiträge 2009 1 WIK Diskussionsbeitrag 1 Working paper series 1
more ... less ...
Sources
All
ECONIS (ZBW) 46 USB Cologne (EcoSocSci) 6 USB Cologne (business full texts) 3
Showing 1 - 50 of 55
Cover Image
Filmdistribution in Deutschland : die Zukunft des TV-Marktes im Zeitalter der Digitalisierung am Fallbeispiel Netflix
Glockseisen, Laura - 2018
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Demand analysis for time-shifted viewing in the Japanese TV market
Kasuga, Norihiro; Nakamura, Akihiro; Shishikura, Manabu; … - 2015 - Preliminary draft
In this study, we analyze the Japanese TV audience's preference for time-shifted viewing (TSV), which was introduced in the media market October 2015. This service has various characteristics such as a simple fee-charging video-providing service through the Internet, by which network...
Saved in:
Cover Image
State aid in the audiovisual sector : an assessment of the recent trends
Bocchetti, Vittoria - In: 60 years of EU competition law : stocktaking and future …, (pp. 159-172). 2017
Saved in:
Cover Image
Industries culturelles et entrepreneuriat au Maghreb
Benchenna, Abdelfettah (ed.); Pinhas, Luc (ed.) - Colloque "Industries culturelles et entrepreneuriat au … - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Online-Sehen : Qualität und Akzeptanz von Web-TV
Klosa, Oliver - 2016
Die vorliegende Studie befasst sich mit dem Forschungsgegenstand Web-TV im Hinblick auf Qualität und Akzeptanz. Mittels eines triangulatorischen Methodenansatzes wird Web-TV aus den Perspektiven der Anbieter, der Nutzer und anhand exemplarischer Angebote analysiert. Dazu wurde ein...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Grenzen und Grenzüberschreitungen : Auswahl und Adaptionen deutscher Fernsehsendungen für den chinesischen Markt
Zhang, Yuanchen - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Medieneigentum : Marktrealitäten und Regulierungsmaßnahmen
Arena, Amedeo; Bania, Konstantina; Brogi, Elda; Cole, … - Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Royalties, entry and spectrum allocation to broadcasting
Levy-Livermore, Amnon; Caputo, Michael R.; Freyens, … - 2013
Saved in:
Cover Image
Welfare effects of public service broadcasting in a free-to-air TV Market : conference paper
Rothbauer, Julia; Sieg, Gernot - 2013
A welfare-maximizing Public Service Broadcaster (PSB) broadcasts both information-type and show-type content if (i) the information consumption of TV viewers generates external benefits for society by improving the ability of voters to control politicians and (ii) the marginal external benefits...
Saved in:
Cover Image
Competition Issues in Television and Broadcasting : [... Roundtable on Competition Issues in Television and Broadcasting ... in February 2013]
2013
Saved in:
Cover Image
Histoire de la radio francophone en Belgique
Caufriez, Philippe - 2015
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Quality choice and advertising regulation in broadcasting markets
González Maestre, Miguel; Martínez Sánchez, Francisco - In: Journal of economics 114 (2015) 2, pp. 107-126
Saved in:
Cover Image
Ouverture médiatique, pluralisme et audiovisuel : ajustements au Sénégal, du monopole au numérique
Thiam, Guila - 2015
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Vielfalt im Fernsehen : eine komparative Studie zur Entwicklung von TV-Märkten in Westeuropa
Kolb, Steffen - 2015
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Fernsehprogramme im dualen Rundfunksystem : eine industrieökonomische Analyse
Rothbauer, Julia - 2015 - 1. Aufl
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Fernsehprogramme im dualen Rundfunksystem : eine industrieökonomische Analyse
Rothbauer, Julia - 2015 - 1. Auflage
Aufgrund der Digitalisierung befinden sich die Fernsehmärkte in einem Umbruch. Vor diesem Hintergrund ist eine Bestandsaufnahme der zum Teil historisch bedingten staatlichen Eingriffe in diese Märkte und die Analyse der damit einhergehenden Folgen angebracht. Die Arbeit führt dies am Beispiel...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Beyond the market myth : a research on the dual broadcasting system and its inspirations for China's ongoing television system reform
Zeng, Li - 2014 - 1. ed.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Kostenstrukturen des Connected TV
Heil, Bertold - 2014
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Next Generation Spectrum Regulation for Europe:Price-Guided Radio Policy
Carter, Kenneth R. - Wissenschaftliches Institut für Infrastruktur und … - 2009
Dieses Projekt untersucht wie Marktsignale in Form von Preisinformationen im Bereichdes Frequenzmanagements genutzt werden können, um nicht nur die Frequenzvergabe,sondern auch Festlegungen hinsichtlich der Nutzungsart, der Emissionscharakteristikaund der Exklusivität optimal steuern zu...
Saved in:
Cover Image
Does the duplication of viewing law apply to radio listening?
Lees, Garvin; Wright, Malcolm - In: European journal of marketing : EJM 47 (2013) 3/4, pp. 674-685
Saved in:
Cover Image
Analyse des Einflusses von Veränderungen der Marktgröße, der Anbieterkonzentration und des Kostenniveaus auf das TV-Angebot in Deutschland
Seufert, Wolfgang - In: Langfristiger Wandel von Medienstrukturen : Theorie, …, (pp. 115-147). 2013
Saved in:
Cover Image
Televisa y Globo en la convergencia digital
Portos Pérez, Irma - 2013
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Quo vadis, Smart TV?
Fahle, Robert; Schulze Isfort, Irina - 2013
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Private television in Western Europe : content, markets, policies
Donders, Karen (contributor); Pauwels, Caroline (contributor) - 2013
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Live broadcasting, gate revenue, and football club performance : some evidence
Cox, Adam - In: International journal of the economics of business 19 (2012) 1, pp. 75-98
Saved in:
Cover Image
Mondialisation économique du sport : manuel de référence en économie du sport
Andreff, Wladimir - 2012 - 1. ed.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Instrumente und Messgrößen der Publikumsforschung
Sattler, Britta; Hoffmann, Melanie; Keller, Andrea - 2007
Publikumsforschung erfährt aufgrund der immer stärkeren Zersplitterung der Rundfunklandschaft und der wachsenden Vielfalt des medialen Angebots eine zunehmende Bedeutung. Für die repräsentative Beschreibung der Rezipienten und die Ableitung konkreter zielentsprechender Handlungsempfehlungen...
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Rechtliche Rahmenbedingungen für Film und Fernsehen in China
Faber, Tim; Xiaomei, Fu - 2005
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Der duale Rundfunk. Seine Bedeutung für die Entwicklung des Rundfunkmarktes
Bomas, Wiebke - 2005
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Entwicklungsmöglichkeiten für Mobile Broadcasting : Projetbericht des europäischen Mobile Media Projekts MI FRIENDS
Klein, Andreas (contributor) - 2009
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Geschäftsmodelle für den Hörfunk im digitalen Zeitalter : Studie im Auftrag der Bayerischen Landeszentrale für Neue Medien (BLM)
Goldhammer, Klaus; Schmid, Michael; Martick, Anja - 2008
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
An investor's perspective on the German media market
Hampson, Harry - In: Rendite ohne gesellschaftliche Dividende? : die …, (pp. 32-42). 2008
Saved in:
Cover Image
Der digitale Rundfunk : ein erbitterter Kampf deutscher TV-Konzerne um Präsenz, Zuschauer und Quoten
Ries, Christian - 2007
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
The economic regulation of broadcasting markets : evolving technology and the challenges for policy
Seabright, Paul (contributor);  … - 2007
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Die betriebswirtschaftliche Bedeutung des Marktanteils im deutschen Fernsehmarkt : eine empirische Analyse
Barzen, Dietmar - 2006
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Jahresbericht : Berichtszeitraum
Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich - Potsdam : KEK - 1.1997/98 -
Saved in:
Cover Image
Der duale Rundfunk : seine Bedeutung für die Entwicklung des Rundfunkmarktes
Bomas, Wiebke - 2005
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Kommerz - Kommunikation - Konsum : zur Zukunft des Fernsehens
Friedrichsen, Mike (contributor) - 2004 - 1. Aufl
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
The new regulatory state in Germany
Müller, Markus M. - 2002
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Diversifizierte Verfahren zur Bereitstellung von Informationsgütern
Kops, Manfred - 2000
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Diversifizierte Verfahren zur Bereitstellung von Informationsgütern
Kops, Manfred - 2000
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
From companions to competitors : the changing broadcasting markets and television programming in Finland
Hellman, Heikki - 1999
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Jahresbericht : Berichtszeitraum
Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich - Berlin : die medienanstalten, ALM GbR, KEK; Potsdam : KEK - Nachgewiesen 1997/98 -
Saved in:
Cover Image
Eine ökonomische Herleitung der Aufgaben des öffentlich-rechtlichen Rundfunks
Kops, Manfred - 1998 - 2. Aufl
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Eine ökonomische Herleitung der Aufgaben des öffentlich-rechtlichen Rundfunks
Kops, Manfred - 1998 - 2. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Wirtschaftsgeschichte des Rundfunks in der Weimarer Republik
Führer, Karl Christian - 1997 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Rundfunkbegriff und Rundfunkregulierung in den Zeiten von Multimedia
Kops, Manfred - 1997
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Beschäftigte und wirtschaftliche Lage des Rundfunks in Deutschland ; 1995/96
1997
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Eigenkommunikation deutscher TV-Anbieter : Werbe- und PR-Strategien von Fernsehsendern
Strecker, Holger - 1996
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Eigenkommunikation deutscher TV-Anbieter : Werbe- und PR-Strategien von Fernsehsendern
Strecker, Holger - 1996
Preview
Preview
Saved in:
  • 1
  • 2
  • Next
A service of the
zbw
Questions? Chat with us

Questions? Chat with us

Loading...
 Searching for statistics or facts?
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...