EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Rundfunkmarkt"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Rundfunkmarkt 71 Broadcasting market 43 Deutschland 39 Germany 26 Rundfunkpolitik 18 Broadcasting policy 15 Fernsehen 11 Television 11 Regulierung 9 Wettbewerb 9 Commercial television 8 Privater Fernsehsender 8 Broadcasting industry 7 Competition 7 Digitaler Rundfunk 7 Rundfunk 7 Rundfunksender 7 Theorie 7 Theory 7 Broadcast 6 Broadcasting finance 5 Communication media 5 Fernsehnutzung 5 Fernsehprogramm 5 Kommunikationsmedien 5 Network economics 5 Netzwerkökonomik 5 Rundfunkfinanzierung 5 Television programme 5 Television usage 5 Öffentlich-rechtlicher Rundfunk 5 Branchenentwicklung 4 Digital broadcast 4 Digitale Dienste 4 Duales Rundfunksystem 4 Fernsehmarkt 4 Fernsehwerbung 4 Hörfunkprogramm 4 Market entry 4 Markteintritt 4
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 11 Free 10
Type of publication
All
Book / Working Paper 59 Article 10 Journal 2
Type of publication (narrower categories)
All
Graue Literatur 18 Non-commercial literature 18 Hochschulschrift 14 Thesis 7 Article in journal 6 Aufsatz in Zeitschrift 6 Collection of articles of several authors 5 Konferenzschrift 5 Sammelwerk 5 Arbeitspapier 4 Aufsatz im Buch 4 Bibliografie enthalten 4 Bibliography included 4 Book section 4 Working Paper 4 Aufsatzsammlung 3 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 3 Case study 2 Conference paper 2 Conference proceedings 2 Fallstudie 2 Konferenzbeitrag 2 Market information 2 Marktinformation 2 Advisory report 1 Amtsdruckschrift 1 Bericht 1 Bibliografie 1 Government document 1 Gutachten 1 Umfrage 1
more ... less ...
Language
All
German 40 English 25 French 7 Undetermined 2 Italian 1 Spanish 1
Author
All
Kops, Manfred 5 Anderson, Simon P. 3 Peitz, Martin 3 Seufert, Wolfgang 3 Bomas, Wiebke 2 Caputo, Michael R. 2 Glockseisen, Laura 2 Goldhammer, Klaus 2 Mosen, Birthe-Marie 2 Rothbauer, Julia 2 Strecker, Holger 2 Andreff, Wladimir 1 Ardizzone, Antonella 1 Arena, Amedeo 1 Bagnasco, Anna Maria 1 Bania, Konstantina 1 Barbarito, Luca 1 Barzen, Dietmar 1 Benchenna, Abdelfettah 1 Bocchetti, Vittoria 1 Bouchaala Aldjia, Nabila 1 Brogi, Elda 1 Calvano, Emilio 1 Carter, Kenneth R. 1 Castendyk, Oliver 1 Caufriez, Philippe 1 Cole, Mark D. 1 Cox, Adam 1 Devlin, J. P. 1 Donders, Karen 1 Engels, Wolfram 1 Faber, Tim 1 Fahle, Robert 1 Fontaine, Gilles 1 Freyens, Benoit Pierre 1 Freyens, Benoît Pierre 1 Friedrichsen, Mike 1 Führer, Karl Christian 1 Grisold, Andrea 1 Gundlach, Hardy 1
more ... less ...
Institution
All
Bayerische Landeszentrale für Neue Medien 3 Nomos Verlagsgesellschaft 3 Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung 2 Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich 2 Springer Fachmedien Wiesbaden 2 BLM-Symposion Medienrecht <15., 2015, München> 1 Colloque "Industries culturelles et entrepreneuriat au Maghreb" <2013, Karthago> 1 Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle 1 Frankfurter Institut für Wirtschaftspolitische Forschung / Kronberger Kreis 1 Global Forum on Competition <12, 2013, Paris> 1 Goldmedia GmbH Media Consulting & Research <Berlin> 1 Hochschule der Medien 1 National Bureau of Economic Research 1 OECD / Directorate for Financial and Enterprise Affairs / Competition Committee 1 Roundtable on Competition Issues in Television and Broadcasting <2013> 1 Technische Universität Ilmenau 1 VISTAS Verlag 1 Wissenschaftliches Institut für Infrastruktur und Kommunikationsdienste <Honnef> 1
more ... less ...
Published in...
All
Reihe Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 8 BLM-Schriftenreihe 3 Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 2 Beiträge zur Strukturforschung 2 Medienmanagement und E-Business 2 Now media 2 Research 2 Schriften zur Medienwirtschaft und zum Medienmanagement 2 The economic journal : the journal of the Royal Economic Society 2 Wettbewerb und Regulierung von Märkten und Unternehmen 2 60 years of EU competition law : stocktaking and future prospects : proceedings of the International Colloquium held on 3 April 2017 at the University of Naples "Federico II" Department of Law 1 AEI studies in telecommunications deregulation 1 Acta Universitatis Tamperensis 1 Ausgewählte volkswirtschaftliche Diplomarbeiten 1 BNN Spezial 1 Beiträge zur Rundfunkökonomie 1 Beschäftigte und wirtschaftliche Lage des Rundfunks in Deutschland : Studie im Auftrag der Direktorenkonferenz der Landesmedienanstalten (DLM) vom Deutschen Institut für Wirtschaftsforschung (DIW) in Kooperation mit dem Hans-Bredow-Institut und der Arbeitsgruppe Kommunikationsforschung München (AKM) 1 Best practice roundtables on competition policy 1 Bochumer Studien zur Publizistik und Kommunikationswissenschaft 1 Bochumer Studien zur Publizistik- und Kommunikationswissenschaft 1 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 1 Economics working paper series ... 1 European journal of marketing : EJM 1 Europäische Hochschulschriften / 5 1 Forschungsfeld Kommunikation 1 Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre 1 International journal of the economics of business 1 Journal of economic theory 1 Journal of public economic theory 1 Kölner Beiträge zur Medienwirtschaft 1 Langfristiger Wandel von Medienstrukturen : Theorie, Methoden, Befunde 1 Management & sport 1 Medienwissenschaft 1 NBER working paper series 1 Neue Gemeinwohlherausforderungen - Konsequenzen für Wettbewerbsrecht und Regulierung : Tagung der Wissenschaftlichen Vereinigung für das gesamte Regulierungsrecht in Regensburg am 11./12. September 2018 1 Palgrave global media policy and business series 1 Rendite ohne gesellschaftliche Dividende? : die Ökonomisierung des Rundfunks und ihre Folgen ; Dokumentation des DLM-Symposiums vom März 2008 in Berlin 1 Schriften zur Medienproduktion 1 Schriftenreihe / Frankfurter Institut für Wirtschaftspolitische Forschung, Kronberger Kreis 1 Schriftenreihe der Landesmedienanstalten 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 62 USB Cologne (EcoSocSci) 6 USB Cologne (business full texts) 3
Showing 1 - 50 of 71
Cover Image
The Steering Incentives of Gatekeepers in the Telecommunications Industry
McManus, Brian; Nevo, Aviv; Nolan, Zachary; Williams, … - National Bureau of Economic Research - 2022
We study trade-offs faced by multiple-system operators (MSOs), the gatekeepers in the provision of internet service, when setting prices and quality for internet access and TV service. In response to improvements in over-the-top video (OTT), MSOs choose between accommodating OTT to share in the...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013362053
Saved in:
Cover Image
I mercati dei media 2019
Barbarito, Luca; Ardizzone, Antonella; Bagnasco, Anna Maria - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012238972
Saved in:
Cover Image
Neue Formen der Wertschöpfung in der TV-Branche : Kooperationen und Netzwerke als Instrumente zur Erlangung von Wettbewerbsvorteilen
Mosen, Birthe-Marie - 2021
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012669086
Saved in:
Cover Image
Neue Formen der Wertschöpfung in der TV-Branche : Kooperationen und Netzwerke als Instrumente zur Erlangung von Wettbewerbsvorteilen
Mosen, Birthe-Marie - 2021 - 1st ed. 2021.
Einführung -- Einfluss der Digitalisierung auf die Struktur und den Wettbewerb im TV-Markt -- Kooperationen und Netzwerke auf TV-Märkten als Antwort auf veränderte Wettbewerbssituationen und als Mittel zur Erzielung von Wettbewerbsvorteilen -- Implikationen für die Entwicklung eines...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012814827
Saved in:
Cover Image
Media see-saws : winners and losers in platform markets
Anderson, Simon P.; Peitz, Martin - In: Journal of economic theory 186 (2020), pp. 1-43
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012415866
Saved in:
Cover Image
Publicising malfeasance : when the local media structure facilitates electoral accountability in Mexico
Larreguy, Horacio; Marshall, John; Snyder, James M. Jr. - In: The economic journal : the journal of the Royal … 130 (2020) 631, pp. 2291-2327
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012386785
Saved in:
Cover Image
Strategic differentiation by business models : free-to-air and pay-tv
Calvano, Emilio; Polo, Michele - In: The economic journal : the journal of the Royal … 130 (2020) 625, pp. 50-64
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012195675
Saved in:
Cover Image
Der öffentlich-rechtliche Rundfunk im Wettbewerb mit klassischen und neuen Mediendienstanbietern
Hain, Karl-Eberhard - In: Neue Gemeinwohlherausforderungen - Konsequenzen für …, (pp. 157-176). 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012252139
Saved in:
Cover Image
Demand analysis for time-shifted viewing in the Japanese TV market
Kasuga, Norihiro; Nakamura, Akihiro; Shishikura, Manabu; … - 2015 - Preliminary draft
In this study, we analyze the Japanese TV audience's preference for time-shifted viewing (TSV), which was introduced in the media market October 2015. This service has various characteristics such as a simple fee-charging video-providing service through the Internet, by which network...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011526285
Saved in:
Cover Image
Media see-saws : winners and losers on media platforms
Anderson, Simon P.; Peitz, Martin - 2015 - This version: October 2015
We customize the aggregative game approach to oligopoly to study asymmetric media markets. Advertiser, platform, and consumer surplus are tied together by a simple summary statistic. When media are ad-financed and ads are a nuisance to consumers we establish see-saws between consumers and...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011491950
Saved in:
Cover Image
Filmdistribution in Deutschland : die Zukunft des TV-Marktes im Zeitalter der Digitalisierung am Fallbeispiel Netflix
Glockseisen, Laura - 2018 - 1. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011675980
Saved in:
Cover Image
Produzentenstudie 2018 : Daten zur Film- und Fernsehwirtschaft in Deutschland 2017/2018
Castendyk, Oliver; Goldhammer, Klaus - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012003978
Saved in:
Cover Image
Filmdistribution in Deutschland : die Zukunft des TV-Marktes im Zeitalter der Digitalisierung am Fallbeispiel Netflix
Glockseisen, Laura - 2018 - 1. Auflage
Cover -- 1.Einleitung -- 1. 1 Zielsetzung und Forschungsfrage -- 1. 2 Themeneingrenzung und Relevanz des Themas -- 1. 3 Vorgehensweise und Aufbau der Arbeit -- 2. Grundbegriffe der Filmindustrie -- 2. 1 Begriffsabgrenzungen -- 2. 1. 1 Filmindustrie -- 2. 1. 2 Digitalisierung -- 2. 1. 3...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011924040
Saved in:
Cover Image
From analogue to digital radio : competition and cooperation in the UK radio industry
Devlin, J. P. - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011918201
Saved in:
Cover Image
BLM-Symposion Medienrecht 2015 : Vielfaltssicherung durch chancengleichen Zugang zu Finanzierungsquellen?
BLM-Symposion Medienrecht <15., 2015, München> - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011899569
Saved in:
Cover Image
Royalties, entry and spectrum allocation to broadcasting
Levy-Livermore, Amnon; Caputo, Michael R.; Freyens, … - 2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009687111
Saved in:
Cover Image
Competition Issues in Television and Broadcasting : [... Roundtable on Competition Issues in Television and Broadcasting ... in February 2013]
2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010236986
Saved in:
Cover Image
Media see-saws : winners and losers in platform markets
Anderson, Simon P.; Peitz, Martin - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011731239
Saved in:
Cover Image
State aid in the audiovisual sector : an assessment of the recent trends
Bocchetti, Vittoria - In: 60 years of EU competition law : stocktaking and future …, (pp. 159-172). 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011790356
Saved in:
Cover Image
Royalties, entry, and spectrum allocation to the broadcasting industry
Caputo, Michael R.; Freyens, Benoit Pierre - In: Journal of public economic theory 19 (2017) 6, pp. 1118-1135
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011802714
Saved in:
Cover Image
Online-Sehen : Qualität und Akzeptanz von Web-TV
Klosa, Oliver - 2016
Die vorliegende Studie befasst sich mit dem Forschungsgegenstand Web-TV im Hinblick auf Qualität und Akzeptanz. Mittels eines triangulatorischen Methodenansatzes wird Web-TV aus den Perspektiven der Anbieter, der Nutzer und anhand exemplarischer Angebote analysiert. Dazu wurde ein...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011544888
Saved in:
Cover Image
Grenzen und Grenzüberschreitungen : Auswahl und Adaptionen deutscher Fernsehsendungen für den chinesischen Markt
Zhang, Yuanchen - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011545743
Saved in:
Cover Image
Medieneigentum : Marktrealitäten und Regulierungsmaßnahmen
Arena, Amedeo; Bania, Konstantina; Brogi, Elda; Cole, … - Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011685033
Saved in:
Cover Image
Industries culturelles et entrepreneuriat au Maghreb
Benchenna, Abdelfettah (ed.); Pinhas, Luc (ed.);  … - Colloque "Industries culturelles et entrepreneuriat au … - 2016
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013555291
Saved in:
Cover Image
Ouverture médiatique, pluralisme et audiovisuel : ajustements au Sénégal, du monopole au numérique
Thiam, Guila - 2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010501325
Saved in:
Cover Image
Fernsehprogramme im dualen Rundfunksystem : eine industrieökonomische Analyse
Rothbauer, Julia - 2015 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011309244
Saved in:
Cover Image
Fernsehprogramme im dualen Rundfunksystem : eine industrieökonomische Analyse
Rothbauer, Julia - 2015 - 1. Aufl.
Aufgrund der Digitalisierung befinden sich die Fernsehmärkte in einem Umbruch. Vor diesem Hintergrund ist eine Bestandsaufnahme der zum Teil historisch bedingten staatlichen Eingriffe in diese Märkte und die Analyse der damit einhergehenden Folgen angebracht. Die Arbeit führt dies am Beispiel...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012015275
Saved in:
Cover Image
Vielfalt im Fernsehen : eine komparative Studie zur Entwicklung von TV-Märkten in Westeuropa
Kolb, Steffen - 2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013424829
Saved in:
Cover Image
Histoire de la radio francophone en Belgique
Caufriez, Philippe - 2015
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013557496
Saved in:
Cover Image
Next Generation Spectrum Regulation for Europe:Price-Guided Radio Policy
Carter, Kenneth R. - Wissenschaftliches Institut für Infrastruktur und … - 2009
Dieses Projekt untersucht wie Marktsignale in Form von Preisinformationen im Bereichdes Frequenzmanagements genutzt werden können, um nicht nur die Frequenzvergabe,sondern auch Festlegungen hinsichtlich der Nutzungsart, der Emissionscharakteristikaund der Exklusivität optimal steuern zu...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008785049
Saved in:
Cover Image
Kostenstrukturen des Connected TV
Heil, Bertold - 2014
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011349163
Saved in:
Cover Image
Beyond the market myth : a research on the dual broadcasting system and its inspirations for China's ongoing television system reform
Zeng, Li - 2014 - 1. ed.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010396334
Saved in:
Cover Image
Instrumente und Messgrößen der Publikumsforschung
Sattler, Britta; Hoffmann, Melanie; Keller, Andrea - 2007
Publikumsforschung erfährt aufgrund der immer stärkeren Zersplitterung der Rundfunklandschaft und der wachsenden Vielfalt des medialen Angebots eine zunehmende Bedeutung. Für die repräsentative Beschreibung der Rezipienten und die Ableitung konkreter zielentsprechender Handlungsempfehlungen...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009506015
Saved in:
Cover Image
Does the duplication of viewing law apply to radio listening?
Lees, Garvin; Wright, Malcolm - In: European journal of marketing : EJM 47 (2013) 3/4, pp. 674-685
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009732999
Saved in:
Cover Image
Private television in Western Europe : content, markets, policies
Donders, Karen (contributor); Pauwels, Caroline (contributor) - 2013 - 1. publ.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011385674
Saved in:
Cover Image
Analyse des Einflusses von Veränderungen der Marktgröße, der Anbieterkonzentration und des Kostenniveaus auf das TV-Angebot in Deutschland
Seufert, Wolfgang - In: Langfristiger Wandel von Medienstrukturen : Theorie, …, (pp. 115-147). 2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010426686
Saved in:
Cover Image
Televisa y Globo en la convergencia digital
Portos Pérez, Irma - 2013
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010529671
Saved in:
Cover Image
Quo vadis, Smart TV?
Fahle, Robert; Schulze Isfort, Irina - 2013
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011349167
Saved in:
Cover Image
Live broadcasting, gate revenue, and football club performance : some evidence
Cox, Adam - In: International journal of the economics of business 19 (2012) 1, pp. 75-98
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009508064
Saved in:
Cover Image
Mondialisation économique du sport : manuel de référence en économie du sport
Andreff, Wladimir - 2012 - 1. ed.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010414572
Saved in:
Cover Image
Rechtliche Rahmenbedingungen für Film und Fernsehen in China
Faber, Tim; Xiaomei, Fu - 2005
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10005855313
Saved in:
Cover Image
Der duale Rundfunk. Seine Bedeutung für die Entwicklung des Rundfunkmarktes
Bomas, Wiebke - 2005
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10005855316
Saved in:
Cover Image
Entwicklungsmöglichkeiten für Mobile Broadcasting : Projetbericht des europäischen Mobile Media Projekts MI FRIENDS
Klein, Andreas (contributor) - 2009
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003813299
Saved in:
Cover Image
An investor's perspective on the German media market
Hampson, Harry - In: Rendite ohne gesellschaftliche Dividende? : die …, (pp. 32-42). 2008
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003774100
Saved in:
Cover Image
Geschäftsmodelle für den Hörfunk im digitalen Zeitalter : Studie im Auftrag der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien (BLM)
Goldhammer, Klaus - 2008
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013408762
Saved in:
Cover Image
The economic regulation of broadcasting markets : evolving technology and the challenges for policy
Seabright, Paul (ed.); Hagen, Jürgen von (contributor) - 2007 - 1. publ.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003401810
Saved in:
Cover Image
Der digitale Rundfunk : ein erbitterter Kampf deutscher TV-Konzerne um Präsenz, Zuschauer und Quoten
Ries, Christian - 2007
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10004892825
Saved in:
Cover Image
Jahresbericht / KEK - Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich : Berichtszeitraum ...
Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich - Potsdam : KEK - 1.1997/98 -
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009664787
Saved in:
Cover Image
Die betriebswirtschaftliche Bedeutung des Marktanteils im deutschen Fernsehmarkt : eine empirische Analyse
Barzen, Dietmar - 2006 - 1. Aufl., Stand: Stand: August 2006
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009583423
Saved in:
Cover Image
Der duale Rundfunk : seine Bedeutung für die Entwicklung des Rundfunkmarktes
Bomas, Wiebke - 2005
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003128646
Saved in:
  • 1
  • 2
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...