EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Rundfunksender"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Rundfunksender 502 Broadcasting industry 495 Deutschland 221 Germany 212 USA 98 United States 98 Rundfunkpolitik 80 Broadcasting policy 78 Theorie 72 Theory 72 Rundfunkfinanzierung 68 Broadcasting finance 66 Rundfunk 54 Broadcast 43 Großbritannien 43 United Kingdom 42 Wettbewerb 41 Fernsehsender 40 Television industry 40 Öffentlich-rechtlicher Rundfunk 40 Hörfunkprogramm 39 Radio programme 39 Competition 37 Fernsehprogramm 29 Television programme 28 Rundfunkrecht 25 Internet 23 Medienökonomik 22 Regulierung 22 Broadcasting law 21 Fernsehen 21 Media economics 21 Media industries 21 Mediensektor 21 Commercial television 20 Privater Fernsehsender 20 Television 20 Rundfunkanstalt 19 Hörfunkwerbung 18 Radio advertising 18
more ... less ...
Online availability
All
Free 43 Undetermined 22
Type of publication
All
Book / Working Paper 243 Article 235 Journal 24
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 144 Aufsatz in Zeitschrift 144 Graue Literatur 126 Non-commercial literature 126 Aufsatz im Buch 89 Book section 89 Hochschulschrift 47 Thesis 40 Working Paper 35 Arbeitspapier 34 Collection of articles of several authors 34 Sammelwerk 34 Bibliografie enthalten 20 Bibliography included 20 Aufsatzsammlung 13 Konferenzschrift 13 Case study 12 Fallstudie 12 Conference paper 11 Konferenzbeitrag 11 Advisory report 10 Business report 10 Conference proceedings 10 Geschäftsbericht 10 Gutachten 10 No longer published / No longer aquired 10 Amtsdruckschrift 8 Government document 8 Statistik 4 Adressbuch 3 Annual report 3 Directory 3 Jahresbericht 3 Verzeichnis 3 Company information 2 Festschrift 2 Firmeninformation 2 Gesetz 2 Handbook 2 Handbuch 2
more ... less ...
Language
All
German 255 English 240 French 13 Spanish 2 Afrikaans 1 Danish 1 Polish 1 Romanian 1 Swedish 1
more ... less ...
Author
All
Kops, Manfred 10 Waldfogel, Joel 9 Berry, Steven 7 Gundlach, Hardy 7 Rothbauer, Julia 7 Brösel, Gerrit 6 Reising, Wolfgang 6 Cook, Gary A. S. 5 Hazlett, Thomas W. 5 Pandit, Naresh R. 5 Schwertzel, Uwe 5 Sieben, Günter 5 Beck, Hanno 4 Beyer, Andrea 4 Crawford, Gregory S. 4 Deer, Lachlan 4 Dewenter, Ralf 4 Kruse, Jörn 4 Michel, Eva-Maria 4 Sieg, Gernot 4 Smith, Jeremy 4 Sweeting, Andrew 4 Eizenberg, Alon 3 Frese, Erich 3 Gläser, Martin 3 Ivaldi, Marc 3 Jamison, Dean T. 3 Keuper, Frank 3 Marmor, Lutz 3 McAnany, Emmile G. 3 Nicoli, Nicholas 3 Popescu, Ioana 3 Sturgeon, Paul 3 Terschüren, Anna 3 Zhang, Jiekai 3 Araman, Victor 2 Arnold, René 2 Backhaus, Martin 2 Ballon, Pieter 2 Bates, Benjamin J. 2
more ... less ...
Institution
All
Nomos Verlagsgesellschaft 4 Arbeitsgemeinschaft der Öffentlich-Rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland 3 Ernest Benn Ltd. <London> 3 Fribourger Arbeitskreis für die Ökonomie des Rundfunks 3 Springer Fachmedien Wiesbaden 3 British Broadcasting Corporation 2 Deutschland / Kommission zur Ermittlung des Finanzbedarfs der Rundfunkanstalten 2 Frankreich / Conseil supérieur de l'audiovisuel 2 New York Times Company 2 RTL Group <Luxembourg> 2 SRG SSR Idée Suisse 2 Universität zu Köln / Institut für Rundfunkökonomie 2 Allianz Deutscher Produzenten - Film & Fernsehen 1 American Historical Company, inc 1 Aspen Institute for Humanistic Studies / Program on Communications and Society 1 Bayerische Landeszentrale für Neue Medien 1 Bayern / Oberster Rechnungshof 1 Bouygues <Firma> 1 British Sky Broadcasting Group 1 Bund der Steuerzahler / Deutsches Steuerzahlerinstitut 1 Capital Cities ABC, Inc. <New York, NY> 1 Conference on Media History in Canada <2006, Toronto> 1 Deutsche Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft / Fachgruppe Medienökonomie 1 Deutscher Produzententag <2020, Berlin> 1 Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung 1 Deutschland / Bundesministerium der Finanzen 1 Deutschland / Bundesministerium der Finanzen / Wissenschaftlicher Beirat 1 Direktorenkonferenz der Landesmedienanstalten 1 Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle 1 Frankreich 1 Frankreich / Cour des comptes 1 Fundación Universidad-Empresa 1 General Radio Company <Concord, Mass.> 1 Großbritannien / Department of Trade and Industry 1 Großbritannien / Monopolies and Mergers Commission 1 Hachette <Firma> 1 Helmut-Schmidt-Universität 1 Institute for Public Policy Research <London> 1 International Conference on the Future of Public Service Broadcasting <2, 1994, London> 1 Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich 1
more ... less ...
Published in...
All
Reihe Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 51 The journal of media economics 17 The journal of law & economics 9 Medienwirtschaft : MW ; Perspektiven der digitalen Transformation 7 Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : Massenkommunikation in Deutschland, Österreich und der Schweiz 7 Der Rundfunk als privates und öffentliches Gut : 25 Jahre Institut für Rundfunkökonomie 5 Information economics and policy : IEP 5 Schriften zur öffentlichen Verwaltung und öffentlichen Wirtschaft 5 JMM : the international journal on media management 4 Journal of cultural economics 4 Journal of media business studies 4 Media Governance in Europa : Regulierung - Partizipation - Mitbestimmung ; [internationales Symposion im Juni 2009 in Hamburg unter dem Titel Media goverance in Europe - regulation, participation, codetermination] 4 Public choice 4 Review of industrial organization : RIO 4 Schriften zur Rundfunkökonomie 4 Sind ARD und ZDF noch zu retten? : Tabuzonen im öffentlich-rechtlichen Rundfunk 4 Working paper / National Bureau of Economic Research, Inc. 4 Beiträge zur Rundfunkökonomie 3 Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis : BFuP 3 Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung 3 Effiziente Medienregulierung : Marktdefizite oder Regulierungsdefizite? 3 Faculty & research / Insead : working paper series 3 Handbook of social media management : value chain and business models in changing media markets 3 Schriften zur Unternehmensplanung 3 Schriftenreihe der Landesmedienanstalten 3 The Rand journal of economics 3 Wettbewerb und Regulierung von Märkten und Unternehmen 3 Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 3 Zeitschrift für öffentliche und gemeinwirtschaftliche Unternehmen : ZögU ; zugleich Organ des Bundesverbandes Öffentliche Dienstleistungen - Deutsche Sektion des CEEP 3 Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 2 DICE ordnungspolitische Perspektiven 2 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 2 Economic impacts of the 1996 Telecommunications Act 2 Economics Department working paper series 2 Europäische Hochschulschriften / 2 2 Experimental economics : a journal of the Economic Science Association 2 Hannoveraner Schriften zum Medienrecht 2 Journal of political economy 2 Journal of public economic theory 2 Langfristiger Wandel von Medienstrukturen : Theorie, Methoden, Befunde 2
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 496 EconStor 3 USB Cologne (EcoSocSci) 3
Showing 1 - 50 of 502
Cover Image
Die Zukunft des dualen Mediensystems
Henseler-Unger, Iris; Tenbrock, Sebastian; Wernick, … - 2020
Die öffentliche Diskussion macht die Notwendigkeit und Relevanz einer Reform des dualen Mediensystems deutlich. Daher haben die Mediengruppe RTL Deutschland GmbH und die ProSiebenSat.1 Media SE WIK-Consult mit einer Untersuchung beauftragt, wie das bestehende System vor dem Hintergrund sich...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013165495
Saved in:
Cover Image
Die Zukunft des dualen Mediensystems : Studie für die Mediengruppe RTL Deutschland GmbH und die ProSiebenSat.1 Media SE
Henseler-Unger, Iris; Tenbrock, Sebastian; Wernick, … - WIK-Consult GmbH <Honnef> - 2020
Die öffentliche Diskussion macht die Notwendigkeit und Relevanz einer Reform des dualen Mediensystems deutlich. Daher haben die Mediengruppe RTL Deutschland GmbH und die ProSiebenSat.1 Media SE WIK-Consult mit einer Untersuchung beauftragt, wie das bestehende System vor dem Hintergrund sich...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012545537
Saved in:
Cover Image
Public Service Broadcasting : Ownership, Funding and Provision
Veljanovski, Cento - 2020
The British broadcasting system is heavily influenced by public service broadcasting (PSB) concepts and regulation. The debate over PSB has raged for decades and has to varying degrees been based on the proposition that there are myriad market failures in the provision of broadcast television...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012855653
Saved in:
Cover Image
This is the BBC : entertaining the nation, speaking for Britain? : 1922-2022
Potter, Simon J. - 2022 - First edition
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012816790
Saved in:
Cover Image
The history and politics of public radio : a comprehensive analysis of taxpayer-financed US broadcasting
Bennett, James T. - 2021
Introduction -- Don't Give the Public What It Wants; Give the Public What it Needs -- Radio Is Good for You! The Rise of Educational Radio -- Carnegie's Lemon? The Birth of NPR -- Washington Verus The Sticks -- Left, Right, or Always Establishment? The Bias Issue, -- Newt [Gingrich] Cometh --...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012596936
Saved in:
Cover Image
The history and politics of public radio : a comprehensive analysis of taxpayer-financed US broadcasting
Bennett, James T. - 2021
This book presents an absorbing study of how educational radio, which originated to broadcast weather forecasts to farmers, has become what the Pew Center calls the most trusted source of news for American liberals and a regular in the rogue's gallery of election-year conservative targets. The...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012601226
Saved in:
Cover Image
Broadcasting Organization in the Context of Creative Economics and Management Innovation
Horvat, Đuro - 2018
The transformation of the modern economic system is more than obvious and our main objective is to point out the need for the articulation of new organizational forms. In this paper, we use the results of empirical studies published in the literature and theoretical elaboration by using...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012908326
Saved in:
Cover Image
Radiowe audycje preferowane jako element realizacji misji mediów publicznych w latach 2007-2017
Musialik-Chmiel, Anna - 2020
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012491974
Saved in:
Cover Image
Deutscher Produzententag 2020 : Dokumentation : eine Veranstaltung der Allianz Deutscher Produzenten - Film und Fernsehen e.V. : Veranstaltungsort: Landesvertretung Baden-Württembe...
Palmer, Christoph E. (ed.) - Deutscher Produzententag <2020, Berlin> - 2020 - Stand: November 2020
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012484513
Saved in:
Cover Image
Clock auctions and radio spectrum reallocation
Milgrom, Paul; Segal, Ilya - In: Journal of political economy 128 (2020) 1, pp. 1-31
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012194972
Saved in:
Cover Image
Nachhaltigkeit und soziales Engagement im ZDF
Bellut, Thomas - In: CSR in Rheinland-Pfalz : nachhaltige Entwicklung aus …, (pp. 523-528). 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012201495
Saved in:
Cover Image
Populist antitrust and the 1927 Radio Act
Boliek, Babette E. - In: Review of industrial organization : an international … 56 (2020) 1, pp. 5-16
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012231100
Saved in:
Cover Image
The 1927 Radio Act as pre-emption of common law property rights
Hazlett, Thomas W. - In: Review of industrial organization : an international … 56 (2020) 1, pp. 17-35
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012231107
Saved in:
Cover Image
Der öffentlich-rechtliche Rundfunk im Wettbewerb mit klassischen und neuen Mediendienstanbietern
Hain, Karl-Eberhard - In: Neue Gemeinwohlherausforderungen - Konsequenzen für …, (pp. 157-176). 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012252139
Saved in:
Cover Image
Handbuch Medienökonomie ; Band 2
Krone, Jan (ed.); Pellegrini, Tassilo (ed.) - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012800270
Saved in:
Cover Image
Öffentlich-rechtlicher Rundfunk in einer konvergenten Medienwelt : Endbericht : Studie im Auftrag der ARD
Aigner, Rafael Christian; Handrich, Lars; Mattes, Anselm; … - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011624448
Saved in:
Cover Image
Advertising competition in the free-to-air TV broadcasting industry
Ivaldi, Marc; Zhang, Jiekai - 2017
This paper empirically investigates the advertising competition in the French broadcast television industry within a two-sided market framework. We use a unique dataset on the French broadcast television market including audience, prices, and quantities of advertising of twenty-one TV channels...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011646956
Saved in:
Cover Image
Advertising Competition in the Free-to-Air TV Broadcasting Industry
Ivaldi, Marc - 2017
This paper empirically investigates the advertising competition in the French broadcast television industry within a two-sided market framework. We use a unique dataset on the French broadcast television market including audience, prices, and quantities of advertising of twenty-one TV channels...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012955187
Saved in:
Cover Image
The regulation of public service broadcasters : should there be more advertising on television?
Crawford, Gregory S.; Deer, Lachlan; Smith, Jeremy; … - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011745107
Saved in:
Cover Image
The regulation of public service broadcasters : should there be more advertising on television?
Crawford, Gregory S.; Deer, Lachlan; Smith, Jeremy; … - 2017
Increased competition for viewers' time is threatening the viability of public-service broadcasters (PSBs) around the world. Changing regulations regarding advertising minutes might increase revenues, but little is known about the structure of advertising demand. To address this problem, we...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011752324
Saved in:
Cover Image
The regulation of public service broadcasters : should there be more advertising on television?
Crawford, Gregory S.; Deer, Lachlan; Smith, Jeremy; … - 2017
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011817362
Saved in:
Cover Image
The Regulation of Public Service Broadcasters : Should There Be More Advertising on Television?
Crawford, Gregory S. - 2017
Increased competition for viewers' time is threatening the viability of public-service broadcasters (PSBs) around the world. Changing regulations regarding advertising minutes might increase revenues, but little is known about the structure of advertising demand. To address this problem, we...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012943952
Saved in:
Cover Image
Measuring the technical efficiency of public service broadcasters : an application of DEA in Spain
Orive Serrano, Víctor; Latorre Martínez, Pilar; … - In: Revista de métodos cuantitativos para la economía y … 21 (2016), pp. 5-20
The excessive debt of the Spanish economy in the last few year raises the issue of efffciency in the management of public resources. Within this context, this research measures the technical effciency of regional public service broadcasters (PSBs) in Spain using data envelopment analysis (DEA)....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011516880
Saved in:
Cover Image
Mehr wert als Geld: der Public Value des ORF
Mitschka, Konrad - In: Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : …, (pp. 17-24). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011964697
Saved in:
Cover Image
Public Open Spaces : von Sendern zu öffentlich-rechtlichen Plattformen
Dobusch, Leonhard - In: Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : …, (pp. 25-36). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011964698
Saved in:
Cover Image
Selbständerungsfähigkeit im deutschen Rundfunk : systemtheoretisch motivierte Überlegungen zur einer zukunftsorientierten regulatorischen Eingriffslegitimierung
Rau, Harald - In: Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : …, (pp. 39-56). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011964699
Saved in:
Cover Image
Einfluss von Amazon, Netflix & Co. - Medienwandel bei der Produktion fiktionaler TV-Serien im öffentlich-rechtlichen Rundfunk
Haberbusch, Teresa - In: Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : …, (pp. 261-274). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011964705
Saved in:
Cover Image
Zum Wert der Wertschätzung von Public-Service-Medien
Gonser, Nicole; Gundlach, Hardy - In: Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : …, (pp. 161-185). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011964713
Saved in:
Cover Image
Kennzahlen des öffentlichen Rundfunks - ein internationaler Vergleich
Eberwein, Tobias; Karmasin, Matthias; Saurwein, Florian; … - In: Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : …, (pp. 187-207). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011964714
Saved in:
Cover Image
Öffentlich-rechtlicher Rundfunk: Jenseits von Staat und Marktversagen - Entwicklung und Etablierung eines wirkungsorientierten Controllings als Antwort auf den Legitimations- und E...
Reising, Wolfgang - In: Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien : …, (pp. 209-225). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011964715
Saved in:
Cover Image
SRF auf dem Weg zu einem digitalen Medienhaus : Auswirkungen auf die interne journalistische Aus- und Weiterbildung
Brönimann, Gabriela - In: Führen in der Arbeitswelt 4.0, (pp. 109-117). 2019
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012007512
Saved in:
Cover Image
Equal : a story of women, men & money
Gracie, Carrie - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012033169
Saved in:
Cover Image
Corporate Compliance im öffentlich-rechtlichen Rundfunk : zur Verhinderung von Wirtschaftskriminalität und Marktmissbrauch
Heydarinami, Amir - 2019
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012038440
Saved in:
Cover Image
Optimal product variety in radio markets
Berry, Steven; Eizenberg, Alon; Waldfogel, Joel - 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011381937
Saved in:
Cover Image
Advertising competition in the Frenchfree‐to‐air television broadcasting industry
Ivaldi, Marc; Zhang, Jiekai - 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011302342
Saved in:
Cover Image
Transparency and funding of public service media - die deutsche Debatte im internationalen Kontext
Herzog, Christian (ed.); Hilker, Heiko (ed.);  … - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011671874
Saved in:
Cover Image
Beck'scher Kommentar zum Rundfunkrecht : Rundfunkstaatsvertrag, Jugendmedienschutz-Staatsvertrag, Rundfunkbeitragsstaatsvertrag, Rundfunkfinanzierungsstaatsvertrag
Binder, Reinhart; Vesting, Thomas; Assion, Simon; … - 2018 - 4. Auflage
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011582812
Saved in:
Cover Image
Der öffentliche (Mehr-)Wert von Medien : Public Value aus Publikumssicht
Gonser, Nicole (ed.) - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011806119
Saved in:
Cover Image
Informationsbedarf, Informationsqualität und Medienstruktur
Lindstädt-Dreusicke, Nadine; Wentzel, Dirk - In: Wirtschaftspolitik im Wandel : Ordnungsdefizite und …, (pp. 299-341). 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011806207
Saved in:
Cover Image
From analogue to digital radio : competition and cooperation in the UK radio industry
Devlin, J. P. - 2018
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011918201
Saved in:
Cover Image
Radio daze
Balfanz, Henry B. - In: Journal of business case studies 14 (2018) 1, pp. 17-22
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011865420
Saved in:
Cover Image
Competitive advertising on broadcasting channels and consumer welfare
Dindaroğlu, Burak - In: Information economics and policy : IEP 42 (2018), pp. 66-75
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012013093
Saved in:
Cover Image
Alternativen zur gegenwärtigen Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks
Terschüren, Anna - In: Wirtschaftsdienst 94 (2014) 3, pp. 221-227
Der Rundfunkbeitrag soll die öffentlich-rechtliche Rundfunkfinanzierung sicherstellen. Doch schon ein Jahr nach seiner Einführung zeigt sich, dass er zu ungerechtfertigt stärkeren Belastungen von Unternehmen und Kommunen führt. Zudem ist der Rundfunkbeitrag nicht verfassungskonform...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011477705
Saved in:
Cover Image
Das Rundfunkbeitragsaufkommen nach der Reform des Rundfunkfinanzierungsmodells
Haucap, Justus; Normann, Hans-Theo; Benndorf, Volker; … - 2014
Im Jahr 2010 wurde eine Reform des Finanzierungsmodells für den öffentlich-rechtlichen Rundfunk beschlossen. Mit Wirkung zum 01.01.2013 trat der Rundfunkbeitragsstaatsvertrag (RBStV) in Kraft, der die bisherige geräteabhängige Rundfunkgebühr durch einen geräteunabhängigen Beitrag ersetzt....
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010253814
Saved in:
Cover Image
Alternativen zur gegenwärtigen Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks
Terschüren, Anna - In: Wirtschaftsdienst : Zeitschrift für Wirtschaftspolitik 94 (2014) 3, pp. 221-227
Der Rundfunkbeitrag soll die öffentlich-rechtliche Rundfunkfinanzierung sicherstellen. Doch schon ein Jahr nach seiner Einführung zeigt sich, dass er zu ungerechtfertigt stärkeren Belastungen von Unternehmen und Kommunen führt. Zudem ist der Rundfunkbeitrag nicht verfassungskonform...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010258333
Saved in:
Cover Image
Spectrum policy and innovation : a Japanese perspective
Bourna, Maria; Mitomo, Hitoshi - 2014
This paper investigates how spectrum policy affects the diffusion of innovation in the telecommunications sector, and is part of a general discussion on expanding spectrum policy aims to address sector innovativeness. We argue that innovation can be analytically depicted not only as the...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010394585
Saved in:
Cover Image
Clash of TV platforms : how broadcasters and distributors build platform leadership
Evens, Tom - 2014 - Draft paper
The TV industry has evolved into a multi-sided market in recent years, with distribution platforms increasingly occupying a central position in the market. Whereas until recently their business models resembled that of utility providers, distributors start playing a multi-sided role, liaising...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010395259
Saved in:
Cover Image
Welfare effects of public service broadcasting in a free-to-air TV Market : conference paper
Rothbauer, Julia; Sieg, Gernot - 2013
A welfare-maximizing Public Service Broadcaster (PSB) broadcasts both information-type and show-type content if (i) the information consumption of TV viewers generates external benefits for society by improving the ability of voters to control politicians and (ii) the marginal external benefits...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010434294
Saved in:
Cover Image
Der öffentlich-rechtliche Rundfunk in Deutschland : Bedeutung, Finanzierung und Reformoptionen
Herrmann, Karolin (contributor) - 2013
Der öffentlich-rechtliche Rundfunk stößt in seiner gewachsenen Dimension und reformierten Finanzierungsform auf zunehmende Akzeptanzprobleme. Im Unterschied zu den privaten finanzieren sich die öffentlich-rechtlichen Rundfunkanbieter vorwiegend über Zwangsentgelte, also Rundfunkgebühren...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010196234
Saved in:
Cover Image
Neustrukturierung der öffentlich-rechtlichen Fernsehlandschaft : theoretische Hintergründe und Reformoptionen
Dewenter, Ralf; Heimeshoff, Ulrich - 2013
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009763584
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...