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Subject
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Schaumwein 75 Sparkling wine 40 Deutschland 25 Frankreich 22 France 19 Weinbau 14 Wine industry 13 Champagne-Ardenne 8 Wein 8 Consumer behaviour 7 Konsumentenverhalten 7 Weinhandel 7 Wine trade 6 Germany 5 Getränkeindustrie 5 Preis 5 Price 5 Bier 4 Brand management 4 Fruchtsaft 4 Großbritannien 4 Markenführung 4 Mineralwasser 4 United Kingdom 4 Wine 4 Alkoholisches Getränk 3 Brand image 3 Designation of origin 3 Deutschland alte Bundesländer 3 Deutschland neue Bundesländer 3 Economic history 3 Herkunftsbezeichnung 3 Luxury goods 3 Luxusgüter 3 Markenimage 3 Product quality 3 Produktqualität 3 USA 3 United States 3 Weinmarkt 3
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Online availability
All
Free 2 Undetermined 2
Type of publication
All
Article 46 Book / Working Paper 26 Journal 3
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 17 Aufsatz in Zeitschrift 17 Aufsatz im Buch 12 Book section 12 Graue Literatur 3 Hochschulschrift 3 Non-commercial literature 3 Amtsdruckschrift 2 Arbeitspapier 2 Case study 2 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 2 Fallstudie 2 Government document 2 Statistik 2 Working Paper 2 Bibliografie 1 Collection of articles of several authors 1 Conference paper 1 Datensammlung 1 Konferenzbeitrag 1 No longer published / No longer aquired 1 Sammelwerk 1 Statistics 1 Thesis 1 Wörterbuch 1
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Language
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English 27 Undetermined 25 German 13 French 10
Author
All
Breitenacher, Michael 11 Arntz, Helmut 5 Charters, Steve 5 Breitenacher, M. 4 Cloutier, L. Martin 3 Declerck, Francis 3 Gergaud, Olivier 2 Guy, Kolleen M. 2 Harding, Graham 2 Ody-Brasier, Amandine 2 Pilz, Hermann 2 Tesson, Yves 2 Vermeulen, Freek 2 Arlott, John 1 Barbier, Jean-Luc 1 Barisan, Luigino 1 Barrère, Christian 1 Bayot, Denrick 1 Bentzen, Jan 1 Boatto, Vasco 1 Boulet, D. 1 Caminade, Juliette 1 Charters, Stephen 1 Chironi, Stefania 1 Claußen, Peter O. 1 Cool, Karel O. 1 Cubertafond, Martin 1 Desbois-Thibault, Claire 1 Elwenspoek, Wilm Wolfgang 1 Fountain, Joanna 1 Freichels, Hans J. 1 Galletto, Luigi 1 Giraud-Héraud, Eric 1 Henderson, James 1 Herzog, Günther 1 Ingrassia, Marzia 1 Jaques, Timothy 1 Jatzke, Harald 1 Kniazeva, Maria 1 Kunc, Martin 1
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Institution
All
Deutschland 2 Deutschland / Statistisches Bundesamt 2 Chr. Adt. Kupferberg und Co. <Mainz> 1 Mintel International Group 1
Published in...
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Ifo-Schnelldienst 9 Ifo Schnelldienst 5 Stratégies des territoires vitivinicoles : clusters, gouvernance et marque territoriale ; recherche 4 Enometrica : review of the Vineyard Data Quantification Society and the European Association of Wine Economists 3 Business and economic history : journal of the Business History Conference 2 International journal of wine business research : IJWBR 2 Schriftenreihe des Bundesministers für Ernährung, Landwirtschaft und Forsten / A 2 Academy of Management journal : AMJ 1 Administrative science quarterly : ASQ ; dedicated to advancing the understanding of administration through empirical investigation and theoretical analysis 1 Brand management in emerging markets : theories and practice 1 Cahiers d'économie et sociologie rurales 1 Der deutsche Wienmarkt bis 1990 : Weinforum 2000. Hergs.: Kuno Pieroth 1 Documents de recherche / ESSEC Centre de Recherche 1 Economie & prévision : EP 1 Economie appliquée : archives de l'Institut de Sciences Mathématiques et Economiques Appliquées ; an international journal of economic analysis 1 Estudios geográficos 1 Etude sur l'évolution de la concentration dans l'industrie alimentaire en France 1 Etudes économiques : bulletin du Group Crédit National 1 European business and brand building : [the papers of this book were first presented at a conference organised by the ICCA in Warsaw, in March 2007] 1 Food in modern history / traditions and innovations 1 Food, agriculture and the environment : economic issues 1 Institut Finanzen und Steuern 1 Journal of business research : JBR 1 Journal of hospitality & tourism research : JHTR ; the professional journal of the Council on Hotel, Restaurant, and Institutional Education 1 Kilts Center for Marketing at Chicago Booth – Nielsen Dataset Paper Series 1-006 1 Meininger-Fachinformationen 1 Mintel consumer goods intelligence 1 Mondialisation, modèles nationaux de développement et stratégies d'entreprises : XIXe-XXIe siècles 1 Qualitative market research : an international journal 1 Restructuring strategy : new networks and industry challenges 1 Revue d'économie industrielle 1 Routledge Studies of Gastronomy, Food and Drink 1 Routledge Studies of Gastronomy, Food and Drink Ser. 1 Routledge studies of gastronomy, food and drink 1 Schriften des Hauses C. A. Kupferberg & Cie 1 Schriften zur Weingeschichte 1 Schriftenreihe Verbände der Bundesrepublik Deutschland 1 System dynamics and innovation in food networks 2008 : Proceedings of the 2nd International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, organized by International Center for Food Chain and Network Research, University of Bonn, Germany ; officially endorsed by the European Association of Agricultural Economists (EAAE) as 110th EAAE-Seminar, february 18-22, 2008, Innsbruck-Igls, Austria 1 Wein und Tourismus : Erfolg durch Synergien und Kooperationen ; [Tagungsband, der aus dem ersten Symposium zum Thema "Wein und Tourismus" der Deutschen Gesellschaft für Tourismuswissenschaft e.V. resultiert] 1 Wine, networks and scales : intermediation in the production, distribution and consumption of wine 1
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Source
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ECONIS (ZBW) 64 USB Cologne (EcoSocSci) 6 RePEc 5
Showing 1 - 50 of 75
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Champagne in Britain, 1800-1914 : how British transformed a French luxury
Harding, Graham - 2022
Framing the market : wine in Britain, 1800-1914 -- Champagne, 1800-1860 -- "A smart agent and lavish expenditure"? : the distribution and marketing of champagne, 1860-76 -- "Taste changes very fast" : consumers and consumption, 1860-75 -- Votaries of fashion? : changing consumer tastes,...
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"Getting the favour of the public" in the Nineteenth-Century champagne trade : how important was a "smart agent"?
Harding, Graham - In: Wine, networks and scales : intermediation in the …, (pp. 75-91). 2021
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Who is punished most for challenging the status quo?
Ody-Brasier, Amandine; Vermeulen, Freek - In: Academy of Management journal : AMJ 63 (2020) 5, pp. 1621-1651
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Popping the Cork : Why the Price of Champagne Falls During the Holidays
Bayot, Denrick - 2016
We document countercyclical prices in the sparkling wine market during the holiday season. While quantity peaks, increasing more than 100%, prices uniformly decrease, by 16% in average. We investigate the role played by changes in aggregate elasticity when demand spikes. Using Nielsen retail...
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Stratégies et marketing du champagne : quelle place demain pour le champagne sur le marché mondial des vins effervescents?
Cubertafond, Martin - 2018
La 4è de couv. indique : "Dans le monde du vin, le champagne est un cas à part. Très valorisé - 4 % du vignoble français seulement mais 20 % de son chiffre d'affaires -, il dispose d'une notoriété exceptionnelle et s'appuie sur des marques mondiales. De nombreux points le distinguent du...
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Le champagne à la conquête des États-Unis : l'exemple de Moët & Chandon 1920-1939
Tesson, Yves - In: Mondialisation, modèles nationaux de développement et …, (pp. 168-185). 2016
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It goes with the territory : communal leverage as a marketing resource
Spielmann, Nathalie; Williams, Christopher - In: Journal of business research : JBR 69 (2016) 12, pp. 5636-5643
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Authenticity in the mirror of consumer memories, or drinking champagne in Russia
Kniazeva, Maria; Charters, Steve - In: Brand management in emerging markets : theories and practice, (pp. 121-136). 2014
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The price you pay : price-setting as a response to norm violations in the market for Champagne grapes
Ody-Brasier, Amandine; Vermeulen, Freek - In: Administrative science quarterly : ASQ ; dedicated to … 59 (2014) 1, pp. 109-144
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010339065
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The territorial brand of champagne and cultural omnivorousness
Smith Maguire, Jennifer - In: Stratégies des territoires vitivinicoles : clusters, …, (pp. 137-146). 2014
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Les projets de publicité collective dans le champagne (1931 - 1939)
Tesson, Yves - In: Stratégies des territoires vitivinicoles : clusters, …, (pp. 125-136). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010442537
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Mapping value creation in champagne
Kunc, Martin - In: Stratégies des territoires vitivinicoles : clusters, …, (pp. 45-53). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010442555
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Le modèle champenois
Barbier, Jean-Luc - In: Stratégies des territoires vitivinicoles : clusters, …, (pp. 41-44). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010442559
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Champagne purchasing : the influence of kudos and sentimentality
Morton, Anne-Louise; Rivers, Cheryl; Charters, Stephen; … - In: Qualitative market research : an international journal 16 (2013) 2, pp. 150-164
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009754932
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The Business of Champagne : A Delicate Balance
Charters, Steve - 2013
The world of champagne offers a fascinating insight into the complexity of modern business management and marketing. Champagne is at the same time a wine, a luxury product and a regional brand - it is tied to the place from which it comes, and can be made nowhere else. It therefore highlights a...
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The business of champagne : a delicate balance
Charters, Steve (contributor) - 2012
"The world of champagne offers a fascinating insight into the complexity of modern business management and marketing. Champagne is at the same time a wine, a luxury product and a regional brand - it is tied to the place from which it comes, and can be made nowhere else. It therefore highlights a...
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Champagne : a distinguished wine? ; the creation of champagne's brand image
Desbois-Thibault, Claire - In: European business and brand building : [the papers of …, (pp. 99-112). 2012
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Tourismus als Marketing-Tool der Marke Rotkäppchen : ein Fallbeispiel aus der Praxis
Claußen, Peter O. - In: Wein und Tourismus : Erfolg durch Synergien und …, (pp. 61-66). 2011
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008806970
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Generation Y and sparkling wines : a cross-cultural perspective
Charters, Steve; Velikova, Natalia; Ritchie, Caroline; … - In: International journal of wine business research : IJWBR 23 (2011) 2, pp. 161-175
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009244337
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Wine tourism in Champagne
Charters, Steve; Menival, David - In: Journal of hospitality & tourism research : JHTR ; the … 35 (2011) 1, pp. 102-118
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Strategies and intepreting models of a reformed DOC : the Prosecco case study
Rossetto, Luca; Boatto, Vasco; Barisan, Luigino - In: Enometrica : review of the Vineyard Data Quantification … 4 (2011) 1, pp. 57-77
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009684374
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Commitment to commercialization and quality choices in the Champagne wine producer-distributor relationship
Laye, Jacques; Giraud-Héraud, Eric - In: Enometrica : review of the Vineyard Data Quantification … 4 (2011) 1, pp. 9-32
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009684377
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The financial value of corporations in a cobweb economy : champagne industry dynamics
Declerck, Francis; Cloutier, L. Martin - In: International journal of wine business research : IJWBR 22 (2010) 3, pp. 269-287
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008667167
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Study of growth opportunities for Sicilian sparkling wines market by a simple correspondence analysis and a focus group
Chironi, Stefania; Ingrassia, Marzia - In: Enometrica : review of the Vineyard Data Quantification … 3 (2010) 2, pp. 51-73
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009684452
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The Champagne wine industry : an economic dynamic model of production and consumption
Declerck, Francis; Cloutier, L. Martin - 2002
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The financial value of Champagne houses in a cobweb economy
Declerck, Francis; Cloutier, L. Martin - In: System dynamics and innovation in food networks 2008 : …, (pp. 269-281). 2008
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003905774
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Explaining champagne prices in Scandinavia : what is the best predictor?
Bentzen, Jan (contributor); Smith, Valdemar (contributor) - 2007
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Haben Luxusgüter immer Konjunktur?
Maele, Tobias van - 2006 - 1. Aufl.
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Marketing the Prosecco wine : consumers' attitudes and producers' strategies
Galletto, Luigi - In: Food, agriculture and the environment : economic issues, (pp. 179-196). 2005
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003807813
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Maintaining collective assets, the tragedy of the commons, and supply chain performance : the case of the champagne industry
Cool, Karel O.; Henderson, James - In: Restructuring strategy : new networks and industry …, (pp. 17-43). 2005
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Fachserie / 14 / 9 / 5
Deutschland / Statistisches Bundesamt; Deutschland - Stuttgart : Metzler-Poeschel - 1990(1991) - 2002(2003)
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Un processus évolutionnaire de création institutionnelle d'une convention de qualité : l'histoire exemplaire de la création d'un produit de luxe, le champagne
Barrère, Christian - In: Economie appliquée : archives de l'Institut de … 56 (2003) 3, pp. 133-169
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001812048
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Wine and champagne in Europe
2002
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Emergence et dynamique du phénomène de réputation : le vin de Champagne ; entre savoir-faire et faire savoir
Gergaud, Olivier; Vignes, Annick - In: Revue d'économie industrielle (2000) 1, pp. 55-74
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001653064
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Estimation d'une fonction de prix hédonistiques pour le vin de Champagne
Gergaud, Olivier - In: Economie & prévision : EP (1998) 5, pp. 93-105
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001422179
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Drowning her sorrows : widowhood and entrepreneurship in the champagne industry
Guy, Kolleen M. - In: Business and economic history : journal of the Business … 26 (1997) 2, pp. 505-514
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001235107
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Wine, work, and wealth : class relations and modernization in the Champagne wine industry, 1870 - 1914
Guy, Kolleen M. - In: Business and economic history : journal of the Business … 26 (1997) 2, pp. 298-303
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001235121
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Wein : Daten, Zahlen, Fakten zum Wein- und Schaumweinmarkt ; die wichtigsten Adressen von Instituten, Organisationen und Verbänden
Neustadt, Weinstr. : Meininger - [1.]1996; 2.1997 - 4.1999; 2000 -
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Le champagne : analyse financière 1990 - 1995
Lecompte, Annie - In: Etudes économiques : bulletin du Group Crédit National (1996), pp. 28-34
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001220878
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Das neue Verbrauchsteuerrecht : Grundlagen, Schaubilder
Jatzke, Harald (contributor); Neumann, Margit (contributor);  … - 1994
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Getränkemarkt auf "Durststrecke"
Breitenacher, Michael - In: Ifo Schnelldienst 47 (1994) 15, pp. 13-15
Erstmals seit 1984 ist der Getränkeverbrauch im Jahr 1993 zurückgegangen. Ursachen sind der Rückgang der realen Einkommen und die schlechte Witterung im Sommer und Herbst 1993. Besonders für die Alkoholgetränke war der Markt durch intensiven Preiswettbewerb gekennzeichnet. Dabei schrumpfte...
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Auch der Getränkesektor spürt die Rezession
Breitenacher, Michael - In: Ifo Schnelldienst 46 (1993) 19, pp. 16-20
Der Rückgang der realen verfügbaren Einkommen wirkt sich derzeit auch negativ auf die Getränkebranche aus : Auf gesättigten Märkten wie jenen für Bier, Spirituosen und Milch sinkt der Absatz, auf stark expandierenden Märkten nehmen die Verkäufe nur noch wenig zu. Die rezessiven Kräfte...
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Ostdeutsche übernehmen zusehends westliche Trinkgewohnheiten
Breitenacher, Michael - In: Ifo Schnelldienst 45 (1992) 24, pp. 17-20
Während in den neuen Bundesländern eine preisorientierte Deckung des Bedarfs an Getränken nach wie vor im Vordergrund steht, war die Entwicklung des westdeutschen Getränkemarktes in den vergangenen Jahren von den Faktoren "Genuß", "Gesundheit" und "Grün" gekennzeichnet. Dabei steht der...
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Die Ostdeutschen dürsten nach Westgetränken
Breitenacher, Michael - In: Ifo Schnelldienst 44 (1991) 15, pp. 08-12
1990 war für den Getränkesektor ein äußerst erfolgreiches Jahr. Lebhafte Nachfrage aus den neuen Bundesländern bescherte nahezu allen wesentlichen westdeutschen Getränkeherstellern hohe Zuwachsraten in Produktion und Absatz.In den alten Bundesländern nahm 1990 - wie in den Vorjahren - nur...
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Untersuchung zur Struktur hochspezialisierter Motive : das "Besondere"
Freichels, Hans J. - 1990
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Getränkesektor sieht überwiegend optimistisch in die Zukunft
Breitenacher, Michael - In: Ifo Schnelldienst 43 (1990) 12, pp. 15-20
Der Bierausstoß stieg 1989 erstmals wieder leicht an, alkoholarme und -freie Biere waren auf dem Vormarsch. Unter anderem wegen der stabilen Preise stieg der Pro-Kopf-Verbrauch an Wein 1988/89 um 0,3 l gegenüber dem Vorjahr. Der Sektverbrauch stieg um 2%, der Spirituosenmarkt blieb stabil. Der...
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La réhabilitation des modèles et des plans dans l'entreprise : le cas d'une maison de champagne
Tanguy, Hervé - In: Cahiers d'économie et sociologie rurales (1989), pp. 25-64
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Zweiter Quellenteil
1988
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Deutsches Sektlexikon
Arntz, Helmut - 1987
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Sekt aus Moselwein - Herstellung und Vermarktungsorganisation : marktorientierter Entscheidungsprozess zur Versektung eines Teils der Weinproduktion im Anbaugebiet Mosel-Saar-Ruwer
Pilz, Hermann - 1987
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