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Subject
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Schokolade 65 Chocolate 30 Kakao 22 Deutschland 15 Cocoa 12 Welt 11 Cocoa farming 10 Cocoa market 10 Kakaoanbau 10 Kakaomarkt 10 World 9 Germany 8 Außenhandel 7 Foreign trade 7 Confectionery industry 6 Geschichte 6 Globale Wertschöpfungskette 6 Süßwarenindustrie 6 Ecuador 5 Global value chain 5 Schweiz 5 Country-of-Origin-Effekt 4 Industrie 4 Nachhaltigkeit 4 Qualitätswahrnehmung 4 Schokoladenindustrie 4 Süsswaren 4 Süßwaren 4 Betriebliche Wertschöpfung 3 Business history 3 Fair trade 3 Herkunftsangabe 3 Markenimage 3 Marketing 3 USA 3 Unternehmensgeschichte 3 Agribusiness 2 Arbeitsbedingungen 2 Confectionery 2 Consumer behaviour 2
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Online availability
All
Free 11 Undetermined 5
Type of publication
All
Book / Working Paper 51 Article 14
Type of publication (narrower categories)
All
Aufsatz im Buch 7 Book section 7 Graue Literatur 6 Non-commercial literature 6 Hochschulschrift 4 Working Paper 4 Arbeitspapier 3 Article in journal 2 Aufsatz in Zeitschrift 2 Aufsatzsammlung 2 Conference paper 2 Festschrift 2 Konferenzbeitrag 2 Research Report 2 Bibliografie enthalten 1 Bibliography included 1 Collection of articles of several authors 1 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 1 Sammelwerk 1
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Language
All
English 27 German 20 Undetermined 15 French 2 Spanish 1
Author
All
Grohs, Hannes 4 Grumiller, Jan 4 Otter, Verena 4 Prechtel, Bianca 4 Theuvsen, Ludwig 4 Feuz, Patrick 2 Horlings, Sandra 2 Schneider, Urs 2 Tobler, Andreas 2 Urquhart, D. H. 2 Areni, Charles Scott 1 Black, Iain R. 1 Clarence-Smith, William G. 1 Cogniat, Gérard J. 1 Collas, Thomas 1 Crawford, Gregory S. 1 Empen, Lena 1 Fattacciu, Irene 1 Feuz, Patrik 1 Fincke, Albrecht 1 Fincke, Heinrich 1 Griffith, Rachel 1 Hall, Constant Johan Jacob van 1 Hamester, G. 1 Hartmann, Monika 1 Haver, Gianni 1 Henseleit, Meike 1 Higgs, Catherine 1 Hildenbrand, Andreas 1 Hill, Linda A. 1 Hoppe-Ritter, Marli 1 Huttenlocher, Kristina 1 Iaria, Alessandro 1 Kennedy, Marjorie D. 1 Kermode, G. O. 1 Kleinert, Jürg 1 Klink, Jeanette 1 Kuhlmann, Raphael 1 Kühl, Rainer 1 Lange, Hans 1
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Institution
All
Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues - GEWISOLA 2 International Trade Centre 2 Alfred Ritter GmbH & Co. KG 1 Axel Springer Verlag 1 Axel-Springer-Verlag / Marketing Anzeigen 1 Bauer 1 Centru du Commerce International 1 Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli <Kilchberg> 1 Heinrich-Bauer-Verlag Anzeigen + Marketing KG <Hamburg> / Anzeigen Markt- und Mediaforschung 1 Institut für Agrarökonomie, Georg-August-Universität Göttingen 1 Kraft Foods Deutschland GmbH & Co. KG 1 OEEC 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1 Technische Universität Clausthal 1 Universität Bremen 1 Verlagsgruppe Bauer, Markt- und Mediaforschung 1 zu Klampen Verlag 1
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All
Rapport officiel / Office International du Cacao et du Chocolat : assemblée générale des membres de l'office 3 (Monograph on trade channels) 2 Brands with a conscience : how to build a successful and responsible brand 2 Lebensmittel Praxis : LP. 2 Märkte 2 51st Annual Conference, Halle, Germany, September 28-30, 2011 1 53rd Annual Conference, Berlin, Germany, September 25-27, 2013 1 African Arguments Ser. 1 African arguments 1 Arbeitsbericht / Institut für Agrarpolitik und Marktforschung der Justus-Liebig-Universität Giessen 1 Bioeconomics working paper series 1 CSR und Lebensmittelwirtschaft : nachhaltiges Wirtschaften entlang der Food Value Chain 1 Der langfristige Kredit : Zeitschrift für Finanzierung, Kapitalanlage und Immobilienwesen 1 Discussion Papers / Institut für Agrarökonomie, Georg-August-Universität Göttingen 1 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 1 Early modern Iberian history in global contexts: connexions 1 GlobalFood Discussion Papers 1 GlobalFood discussion papers 1 HBS Case 1 Journal of advertising research 1 Marktforschung 1 Nahrungsmittel 1 Neuere Theorien und Methoden in den Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaus : 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 17. bis 19. September 2014 1 Perspektiven für die Agrar- und Ernährungswirtschaft nach der Liberalisierung : 55. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 23. bis 25. September 2015 1 Policy note / Austrian Foundation for Development Research 1 Psychology & marketing 1 Rekrutierung in einer zukunftsorientierten Arbeitswelt : HR-Aufgaben optimal vernetzen 1 Research 1 Research Report 1 Research report : RR 1 Resources series 1 Schriftenreihe zu Problemen der Süßwaren-Wirtschaft 1 Technology and creativity : production, mediation and evaluation in the digital age 1 Temas de ciudadanía y política 1 The main products of the Overseas Territories 1 Tropical agriculture series 1 ÖFSE Policy Note 1
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Source
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ECONIS (ZBW) 57 EconStor 3 RePEc 3 USB Cologne (EcoSocSci) 2
Showing 1 - 50 of 65
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Sustainability in the cocoa-chocolate global value chain: From voluntary initiatives to binding rules?
Grumiller, Jan; Grohs, Hannes - 2022
This policy note argues that the low income of cocoa farmers in the cocoa-chocolate global value chain (GVC) is not only a problem in itself, but also exacerbates social and environmental sustainability issues such as child labor and deforestation. The experience of the last two decades has...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013171330
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Sustainability in the cocoa-chocolate global value chain : from voluntary initiatives to binding rules?
Grumiller, Jan; Grohs, Hannes - 2022
This policy note argues that the low income of cocoa farmers in the cocoa-chocolate global value chain (GVC) is not only a problem in itself, but also exacerbates social and environmental sustainability issues such as child labor and deforestation. The experience of the last two decades has...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013166726
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Alles auf der Schokoladenseite? Nachhaltigkeit in der globalen und österreichischen Kakao- und Schokoladenwertschöpfungskette
Grohs, Hannes; Grumiller, Jan - 2021
Der vorliegende Report diskutiert die gegenwärtige Struktur der globalen Kakao Wertschöpfungskette (KS-WSK). Er zeigt auf, dass sich die arbeitsintensive Produktion von Kakaobohnen stark auf Côte d'Ivoire und Ghana konzentriert, während die kapitalintensive Verarbeitung der Bohnen sowie die...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013480320
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Alles auf der Schokoladenseite? : Nachhaltigkeit in der globalen und österreichischen Kakao- und Schokoladenwertschöpfungskette
Grohs, Hannes; Grumiller, Jan - 2021
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Chocolate crisis : climate change and other threats to the future of cacao
Walters, Dale - 2021
"Addressing the threatened future of chocolate in our modern world, Dale Walters discusses the problems posed by plant diseases, pests, and climate change, looking at what these mean for the survival of the cacao tree."
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La fábrica de chocolate : trabajo, género y edad en la industria del dulce, Buenos Aires 1900-1943
2021 - Primera edición
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Internationalization of small and medium-sized enterprises related to their dynamic suppy chain flexibilities
Novillo Villegas, Sylvia Mercedes - 2018
During the last two decades, the internationalization of small and medium-sized enterprises (SMEs) has called the attention of policymakers, practitioners, and scholars due to their role in the economic growth and job creation in their nations. However, due to the complexity and uncertainty of...
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Essays in industrial organization
Kuhlmann, Raphael - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012586154
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The cultural influence on mass customization
Wabia, Carolin - 2020
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Evaluation and producers' attention to ratings in the chocolate confectionery markets
Collas, Thomas - In: Technology and creativity : production, mediation and …, (pp. 117-145). 2020
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Empire, political economy, and the diffusion of chocolate in the Atlantic world
Fattacciu, Irene - 2020
"Chocolate is one of the most visible examples of how a deeply exotic consumer product penetrating our daily lives fascinated Europeans during the Early Modern period. Today, over fifty percent of the four million tons of cocoa produced globally come from Sub-Saharan Africa. Ecuadorian cocoa, on...
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Do labels capture consumers’ actual willingness to pay for fair trade characteristics?
Vlaeminck, Pieter; Vranken, Liesbet - 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011290057
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Der Country-Of-Origin-Effekt in der Wahrnehmung deutscher Verbraucher von Schokolade aus ecuadorianischem Kakao: Herkunftsangaben als Differenzierungspotential für Lebensmittel aus...
Otter, Verena; Prechtel, Bianca; Theuvsen, Ludwig - 2014
Angaben des Herkunftslandes auf Lebensmittelverpackungen sind von zunehmender Bedeutung und bieten Differenzierungspotentiale u.a. für Kakao-Erzeuger aus Entwicklungs- und Schwellenländern. Inwiefern ein Country-of-Origin-Effekt für den deutschen Verbraucher bei der Qualitätswahrnehmung von...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010352628
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Der Country-Of-Origin-Effekt in der Wahrnehmung deutscher Verbraucher von Schokolade aus ecuadorianischem Kakao : Herkunftsangaben als Differenzierungspotential für Lebensmittel au...
Otter, Verena; Prechtel, Bianca; Theuvsen, Ludwig - 2014
Angaben des Herkunftslandes auf Lebensmittelverpackungen sind von zunehmender Bedeutung und bieten Differenzierungspotentiale u.a. für Kakao-Erzeuger aus Entwicklungs- und Schwellenländern. Inwiefern ein Country-of-Origin-Effekt für den deutschen Verbraucher bei der Qualitätswahrnehmung von...
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DER COUNTRY-OF-ORIGIN-EFFEKT IN DER WAHRNEHMUNG DEUTSCHER VERBRAUCHER VON SCHOKOLADE AUS ECUADORIANISCHEM KAKAO: HERKUNFTSANGABEN ALS DIFFERENZIERUNGSPOTENTIAL FÜR LEBENSMITTEL AUS...
Otter, Verena; Prechtel, Bianca; Theuvsen, Ludwig - Institut für Agrarökonomie, Georg-August-Universität … - 2014
Angaben des Herkunftslandes auf Lebensmittelverpackungen sind von zunehmender Bedeutung und bieten Differenzierungspotentiale u.a. für Kakao-Erzeuger aus Entwicklungs- und Schwellenländern. Inwiefern ein Country-of-Origin-Effekt für den deutschen Verbraucher bei der Qualitätswahrnehmung von...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011155523
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Cocoa
Leissle, Kristy - 2018
In this incisive book, Kristy Leissle reveals how cocoa, which brings pleasure and wealth to relatively few, depends upon an extensive global trade system that exploits the labor of five million growers, as well as countless other workers and vulnerable groups. The reality of this dramatic...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014341352
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Der Country-of-Origin-Effekt bei Schokolade aus ecuadorianischem Kakao: Eine empirische Analyse der Verbraucherwahrnehmung
Otter, Verena; Prechtel, Bianca; Theuvsen, Ludwig - Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften … - 2013
Angaben des Herkunftslandes auf Lebensmittelverpackungen sind von zunehmender Bedeutung und bieten Differenzierungspotentiale u.a. für Kakao-Erzeuger aus Entwicklungs- und Schwellenländern. Inwiefern ein Country-of-Origin-Effekt für den deutschen Verbraucher bei der Qualitätswahrnehmung von...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011069497
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Die Nachfrage nach Fair-Trade-Produkten in Deutschland - Eine empirische Untersuchung unter Berücksichtigung von Präferenzen für Bio-Produkte
Henseleit, Meike - Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften … - 2011
Der folgende Beitrag befasst sich mit der Nachfrage nach Fair-Trade-Produkten in Deutschland unter besonderer Betrachtung der Mehrzahlungsbereitschaft für Produkte mit dem Fair-Trade-Logo. Empirisch untersucht wurde dies unter Anwendung eines Experiments im Rahmen einer Konsumentenbefragung, in...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009326484
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Crazy about chocolate, serious about people : Tony's Chocolonely
Horlings, Sandra - In: Brands with a conscience : how to build a successful …, (pp. 85-101). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011572231
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Lovechock happiness inside
Horlings, Sandra - In: Brands with a conscience : how to build a successful …, (pp. 102-105). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011572233
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Anticipatory savoring and consumption : just thinking about that first bite of chocolate fills you up faster
Black, Iain R.; Areni, Charles Scott - In: Psychology & marketing 33 (2016) 7, pp. 516-524
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011508442
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Sortimentswettbewerb im Lebensmitteleinzelhandel : eine empirische und vergleichende Analyse der Sortimente im LEH in Deutschland
Märker, Anna Carina - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011508788
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Kommunikation von Nachhaltigkeit – eine vergleichende Analyse des Schokoladen- und Fruchtsaftsektors
Klink, Jeanette; Langen, Nina; Hartmann, Monika - In: CSR und Lebensmittelwirtschaft : nachhaltiges …, (pp. 225-240). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011516609
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How fragile is the credibility of a quality label? : a quasi-natural experiment : using the example of Stiftung Warentest
Hildenbrand, Andreas; Kühl, Rainer; Piper, Anne - In: Perspektiven für die Agrar- und Ernährungswirtschaft …, (pp. 27-37). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011630701
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The economics of chocolate
Squicciarini, Mara P. (ed.); Swinnen, Johan F. M. (ed.) - 2016
This book, written by global experts, provides a comprehensive and topical analysis on the economics of chocolate. While the main approach is economic analysis, there are important contributions from other disciplines, including psychology, history, government, nutrition, and geography. The...
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Sprengel : die Geschichte der Schokoladenfabrik
Huttenlocher, Kristina - 2016
Verlagsinfo: Sprengel bleibt für viele Schokoladenfreunde ein Inbegriff von Güte und Qualität. Mit der Wirtschaftsgeschichte Hannovers ist der Firmenname so eng verknüpft wie die Traditionsmarken "Hanomag", "Appel" und "Bahlsen". Die Kultschokolade von einst lebt heute aber nur noch in einer...
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Demand estimation with unobserved choice set heterogeneity
Crawford, Gregory S.; Griffith, Rachel; Iaria, Alessandro - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011606800
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Small but beautiful : angewandte Kultur-Praxis im Mittelstand (am Beispiel der Bremer Hachez Chocolade GmbH & Co. KG)
Nauck, Hasso G. - In: Rekrutierung in einer zukunftsorientierten Arbeitswelt …, (pp. 163-172). 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010433178
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Analyse des Einstellungs-Verhaltens-Zusammenhangs bei fair gehandelter Schokolade
Empen, Lena; Schulze-Ehlers, Birgit - In: Neuere Theorien und Methoden in den Wirtschafts- und …, (pp. 365-376). 2015
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011414885
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Measuring the strength of color brand-name links : the comparative efficacy of measurement approaches
Romaniuk, Jenni; Nenycz-Thiel, Magda - In: Journal of advertising research 54 (2014) 3, pp. 313-319
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010419816
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L' univers visuel de Suchard (1945 - 1990) : des images de l'entreprise à l'image d'entreprise
Haver, Gianni (contributor) - 2014
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Chocolate islands : cocoa, slavery, and colonial Africa
Higgs, Catherine - 2012
Joseph Burtt and William Cadbury -- Cocoa controversy -- Chocolate island -- Sleeping sickness and slavery -- Luanda and the coast -- The slave route -- Mozambican miners -- Cadbury, Burtt, and Portuguese Africa -- Cocoa and slavery
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Chocolate nations : living and dying for cocoa in West Africa
Ryan, Orla - 2011 - Online-Ausg.
Intro -- About the author -- Title page -- Copyright -- Table of contents -- Acknowledgements -- Introduction -- One | Ghana is Cocoa -- On the shoulders of peasant farmers -- Fight for independence -- A lifeline under revolutionary rule -- No simple success story -- Two | Cocoa Wars -- A...
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Kompass für den Verkauf von Süsswaren und Knabberartikeln : grundlegende Informationen für kompetenten Verkauf ; Warenkunde, Verkostung, Produkte, Adressen
Lück, Sabine Anne (contributor) - 2009
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003874513
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Digital Chocolate
Hill, Linda A.; Wagonfeld, Alison Berkley - 2009
Trip Hawkins founded Digital Chocolate in Silicon Valley in 2003 to develop outstanding games for mobile devices. By 2008, the company had expanded its operations into four countries and Digital Chocolate was one of the top developers of soloplayer games for standard mobile phones and iPhones....
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10014202249
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Kompass für den Verkauf von Süsswaren und Knabberartikeln : grundlegende Informationen für kompetenten Verkauf ; Warenkunde, Verkostung, Produkte, Adressen
Röttig, Bettina (contributor); Schulz, Silvia (contributor) - 2008
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Toblerone : die Geschichte eines Schweizer Welterfolgs
Feuz, Patrick; Tobler, Andreas; Schneider, Urs; Feuz, Patrik - 2008 - 1. Aufl.
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Toblerone : Die Geschichte eines Schweizer Welterfolgs
Feuz, Patrick; Tobler, Andreas; Schneider, Urs - 2008 - 1. Aufl.
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Schweizer Schokolade : industrielle Produktion und kulturelle Konstruktion eines nationalen Symbols 1860 - 1920
Rossfeld, Roman - 2007
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Cocoa and chocolate, 1765 - 1914
Clarence-Smith, William G. - 2000 - 1. publ.
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75 Jahre Ritter : [Festschrift zum 75. Firmenjubiläum der Firma Alfred Ritter GmbH & Co. KG Schokoladefabrik Waldenbuch ; 1912-1987]
Hoppe-Ritter, Marli (contributor) - 1987
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Office International du Cacao, du Chocolat et de la Coufiserie [OICCC]
1986
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Schokolade und Süßwaren
1986
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Der Markt für Schokolade und Süsswaren
1983
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Branchen im Blickpunkt: Schokoladenindustrie : 1-DM-Tafel an der Klagemauer
In: Der langfristige Kredit : Zeitschrift für … 32 (1981) 23, pp. 734-735
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003501521
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Programme mixte FAO/OMS sur les normes alimentaires (Codex Alimentarius) et normes Codex pour les produits casaotés et le chocolat
Kermode, G. O. - In: Rapport officiel / Office International du Cacao et du … (1970), pp. 58-98
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003600263
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Schokolade und Schokoladenwaren
Leifer, Herbert - 1958
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003616250
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Aperçu du marché du chocolat aux Etats-Unis
Cogniat, Gérard J. - In: Rapport officiel / Office International du Cacao et du … (1970), pp. 138-149
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003561436
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L' évolution économique de la C.E.E. et ses répercusssions sur l'industrie du chocolat
Hamester, G. - In: Rapport officiel / Office International du Cacao et du … (1970), pp. 154-184
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003587990
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Cocoa
1956
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