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Subject
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Verbraucherinformation 181 Deutschland 60 Consumer information 53 Germany 39 Consumer behaviour 34 Konsumentenverhalten 34 Verbraucher 28 Verbraucherberatung 27 Verbraucherschutz 27 Informationsverhalten 24 Verbraucherverhalten 21 Verbraucherpolitik 20 Theorie 18 Bildschirmtext 17 Kaufentscheidung 16 Theory 16 Consumer protection 15 Wirkungsanalyse 14 Consumer policy 13 Impact assessment 13 Information behaviour 11 Consumer advice 10 Deutschland <Bundesrepublik> 10 Information 9 Produktinformation 9 Gesundheitsrisiko 8 Health risk 8 Purchase decision 8 USA 8 Warentest 8 Aufsatzsammlung 7 EU countries 7 EU-Staaten 7 Europäische Union 7 Experiment 7 Umweltbewusstsein 7 United States 7 Verbraucherverband 7 Öffentlichkeitsarbeit 7 Consumer preferences 6
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Online availability
All
Free 29 Undetermined 19
Type of publication
All
Book / Working Paper 155 Article 18 Journal 8
Type of publication (narrower categories)
All
Hochschulschrift 32 Graue Literatur 27 Non-commercial literature 27 Arbeitspapier 21 Working Paper 21 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 13 Thesis 13 Article in journal 10 Aufsatz in Zeitschrift 10 Aufsatzsammlung 10 Collection of articles of several authors 8 Sammelwerk 8 Aufsatz im Buch 6 Book section 6 Amtsdruckschrift 4 Government document 4 Bibliografie enthalten 3 Bibliography included 3 Umfrage 3 Conference paper 2 Forschungsbericht 2 Konferenzbeitrag 2 Konferenzschrift 2 Article 1 Bericht 1 Case study 1 Fallstudie 1 Fallstudiensammlung 1 Handbook 1 Handbuch 1 Monografische Reihe 1
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Language
All
German 117 English 48 Undetermined 15 Norwegian 1
Author
All
Gottschalk, Ingrid 5 Oehler, Andreas 5 Gerstenblüth, Mariana 4 Harris, Jeffrey E. 4 Mathios, Alan D. 4 Triunfo, Patricia 4 Wang, Hua 4 Bergmann, Karin 3 Dave, Dhaval 3 Dench, Daniel 3 Hoxby, Caroline M. 3 Kuhlmann, Eberhard 3 Stachelsky, Friedrich von 3 Streich, Michael 3 Turner, Sarah E. 3 Wein, Thomas 3 Wendorf, Gabriele 3 Acharya, Gayatri 2 Arndt, Yvonne 2 Balderjahn, Ingo 2 Bauer, Fritz 2 Bharadwaj, Prashant 2 Buschmann, Marlies 2 Commandeur, Claus 2 Dahme, Heinz-Jürgen 2 Eckert, Simone 2 Ernst, Matthias 2 Foros, Øystein 2 Grugel, Christian 2 Grunow, Dieter 2 Horn, Matthias 2 Hornung, Günther 2 Hägele, Helmut 2 Höhne, Birgit 2 Iacobucci, Dawn 2 Kaps, Rolf Ulrich 2 Kenkel, Donald Scott 2 Kenning, Peter 2 Korb, Jasmin Claudia 2 Levere, Michael 2
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Institution
All
National Bureau of Economic Research 5 Nomos Verlagsgesellschaft 2 Springer Fachmedien Wiesbaden 2 Stiftung Warentest 2 Association for Consumer Research 1 Bundesverband der Verbraucherzentralen und Verbraucherverbände 1 Deutschland / Bundesrechnungshof 1 Deutschland / Bundesregierung 1 Deutschland / Umweltbundesamt 1 Deutschland <Bundesrepublik> / Bundesregierung 1 Europa Verlag Ges. m.b.H. & Co. KG 1 European Consumer Centres Network 1 Europäische Kommission / Direktion Biotechnologien, Landwirtschaft und Ernährung 1 Evangelische Akademie <Loccum> 1 Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg 1 Gesamthochschule <Kassel> / Arbeitsgruppe für Verbraucherwirtschaft 1 Gesamthochschule Kassel / Arbeitsgruppe für Verbraucherwirtschaft 1 Heinrich-Hertz-Institut für Nachrichtentechnik 1 Heinrich-Hertz-Institut für Nachrichtentechnik <Berlin, West> 1 Institut für Markt-Umwelt-Gesellschaft 1 Josef Eul Verlag GmbH 1 Kammer für Arbeiter und Angestellte für Wien 1 Organisation for Economic Co-operation and Development 1 Projektgruppe Informationssysteme <Berlin, West> 1 Tagung Verbraucherpolitik und Verbraucherberatung bei Sinkenden Realeinkommen <1984, Rehburg-Loccum> 1 VVB LAUFERSWEILER Verlag 1 Verlag Dr. Kovač 1 Österreich / Bundesministerium für Wirtschaftliche Angelegenheiten / Sektion Wirtschaftspolitik 1
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All
NBER working paper series 5 Working paper / National Bureau of Economic Research, Inc. 5 Europäische Hochschulschriften / 5 4 Beiträge zur Verhaltensforschung 3 Btx-Reihe 3 Campus / Forschung 3 Konsum und Verhalten 3 NBER Working Paper 3 Arbeidsnotat / Samfunns- og næringslivsforskning AS 2 Arbeitsbericht / Universität Lüneburg, Fachbereich Wirtschafts- und Sozialwissenschaften 2 Betriebswirtschaftliche Forschungsbeiträge 2 Bildschirmtext in Agrar- und Ernährungswirtschaft : aktuelle Kurzberichte 2 Consumer science : Diskussionsbeitrag 2 Consumer science : Diskussionsbeitrag Nr. ... 2 Discussion paper / Centre for Economic Policy Research 2 Gesunde Ernährung 2 Schriftenreihe der Studiengruppe Bildschirmtext 2 Sozialwissenschaftliche Materialien 2 Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 2 Volkswirtschaftliche Forschung und Entwicklung 2 ¬Die Hauswirtschaft 2 Age of access? - Grundfragen der Informationsgesellschaft 1 Agrarökonomische Diskussionsbeiträge 1 Aktuelle Entwicklungslinien in der Finanzwirtschaft ; Teil 2 1 American economic review 1 Amfiteatru economic : an economic and business research periodical 1 Arbeitsbericht / Institut für Haushalts- und Konsumökonomik, Universität Hohenheim 1 Arbeitspapier / Institut für Haushalts- und Konsumökonomik. Universität Hohenheim, Lehrstuhl für Konsumtheorie und Verbraucherpolitik 1 Bank- und Finanzwirtschaftliche Forschung: Diskussionsbeiträge des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Finanzwirtschaft, Universität Bamberg 1 Berichte aus der Betriebswirtschaft 1 Betriebswirtschaftliche Abhandlungen 1 Bochumer wirtschaftswissenschaftliche Studien 1 Campus / Forschung / Schwerpunktreihe 'Marketing und Verbraucherarbeit' 1 Campus Forschung 1 Die Energiewirtschaft im Instrumentenmix : Wettbewerb, Regulierung und Verbraucherschutz nach der Energiewende ; Tagungsband der Vierten Bayreuther Energierechtstage 2013 1 Diskussionsbeiträge / 1 1 Diskussionsbeiträge / 1 / Universität Konstanz, Rechts-, Wirtschafts- und Verwaltungswissenschaftliche Sektion, Fachbereich Wirtschaftswissenschaften 1 Documentos de trabajo / dECON, Facultad de Ciencias Sociales, Universidad de la República : documento 1 EUR 1 Edition scientifique 1
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Source
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ECONIS (ZBW) 122 USB Cologne (EcoSocSci) 58 EconStor 1
Showing 1 - 50 of 181
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Supporting pension participants : three lessons learned from the medical domain for better pension decisions
Strikwerda, Jelle; Holleman, Bregje; Hoeken, J. A. L. - 2021
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Dagligvaremarkedet : fremmer forbrukerjournalistikk som VGs matbørs konkurransen?
Foros, Øystein; Helgø, Halvar; Kilstad, Thea - 2021
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The influence of media attention on retail price competition
Clark, Derek J.; Foros, Øystein; Kind, Hans Jarle - 2021
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Was sind Schwachstellen und Alternativen finanzieller Bildung?
Oehler, Andreas; Horn, Matthias - In: Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 90 (2021) 1, pp. 107-123
Der Beitrag analysiert sowohl Schwachstellen als auch darauf aufbauend Handlungs- empfehlungen und Lösungsvorschläge im Bereich der finanziellen Bildung von privaten Haushalten. Die Analyse der Schwachstellen umfasst eine kritische Sicht auf die Methodik zur Einschätzung finanzieller Bildung,...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013368632
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Was sind Schwachstellen und Alternativen finanzieller Bildung?
Oehler, Andreas; Horn, Matthias - In: Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung 90 (2021) 1, pp. 107-123
Der Beitrag analysiert sowohl Schwachstellen als auch darauf aufbauend Handlungsempfehlungen und Lösungsvorschläge im Bereich der finanziellen Bildung von privaten Haushalten. Die Analyse der Schwachstellen umfasst eine kritische Sicht auf die Methodik zur Einschätzung finanzieller Bildung,...
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Black Ownership Matters : Does Revealing Race Increase Demand For Minority-Owned Businesses?
Aneja, Abhay; Luca, Michael; Reshef, Oren - National Bureau of Economic Research - 2023
Is there consumer demand to support Black-owned businesses? To explore, we investigate the impact of a new feature on a large online platform that made the race of a set of Black business owners salient to customers. We find that this feature substantially increased demand for Black-owned...
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News that Takes Your Breath Away : Risk Perceptions During an Outbreak of Vaping-Related Lung Injuries
Dave, Dhaval - 2020
We study the impact of new information on people's perceptions of the risks of e-cigarettes. In September 2019 the U.S. experienced an outbreak of e-cigarette, or vaping, associated lung injuries (EVALI). The EVALI outbreak created an information shock, which was followed by additional new...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012837192
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Umweltkosten von Konsumgütern als Ansatzpunkt zur Verbesserung marktlicher und nicht-marktlicher Verbraucherinformationen („Zweites Preisschild“) : Fachwissenschaftliche Unterstütz...
Teufel, Jenny; Brohmann, Bettina; Gensch, Carl-Otto; … - Deutschland / Umweltbundesamt - 2020 - Abschlussdatum: Januar 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012617767
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News that takes your breath away : risk perceptions during an outbreak of vaping-related lung injuries
Dave, Dhaval; Dench, Daniel; Kenkel, Donald Scott; … - 2020
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012221515
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News that Takes Your Breath Away : Risk Perceptions During an Outbreak of Vaping-related Lung Injuries
Dave, Dhaval M. - 2020
We study the impact of new information on people's perceptions of the risks of e-cigarettes. In September 2019 the U.S. experienced an outbreak of e-cigarette, or vaping, associated lung injuries (EVALI). The EVALI outbreak created an information shock, which was followed by additional new...
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Consumer information and the limits to competition
Armstrong, Mark; Zhou, Jidong - In: American economic review 112 (2022) 2, pp. 534-577
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013171386
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Der ernährungspolitische Nudge : eine unionsrechtliche Betrachtung staatlicher Konsumsteuerung durch gezielte Entscheidungsarchitekturen : zugleich ein Beitrag zu Art. 35 LMIV
Driftmann, Friederike - 2021 - 1. Auflage
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Information Spillovers in Experience Goods Competition
Chen, Zhuoqiong; Stanton, Christopher T.; Thomas, Catherine - National Bureau of Economic Research - 2021
When experience goods compete, consuming one product can be informative about value for similar untried products. We study a two-period model of duopoly competition in markets that have this feature and where firms can price discriminate between consumers based on purchasing history. Price...
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Enforcing regulation under illicit adaptation
Gonzalez Lira, Andres; Mobarak, Ahmed Mushfiq - 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011975824
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Smokers' rational lexicographic preferences for cigarette package warnings : a discrete choice : experiment with eye tracking
Harris, Jeffrey E.; Gerstenblüth, Mariana; Triunfo, … - 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011936634
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Smokers’ Rational Lexicographic Preferences for Cigarette Package Warnings : A Discrete Choice Experiment with Eye Tracking
Harris, Jeffrey E. - 2018
We asked 97 cigarette smokers to make a series of 12 binary choices between experimental cigarette packages with varying warnings and background colors. Each smoker had to decide which of the two packages contained cigarettes less risky for his health. We tested whether the smokers, confronted...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012480627
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Smokers’ Rational Lexicographic Preferences for Cigarette Package Warnings : A Discrete Choice Experiment with Eye Tracking
Harris, Jeffrey E. - 2018
We asked 97 cigarette smokers to make a series of 12 binary choices between experimental cigarette packages with varying warnings and background colors. Each smoker had to decide which of the two packages contained cigarettes less risky for his health. We tested whether the smokers, confronted...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012911714
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Smokers' rational lexicographic preferences for cigarette package warnings : a discrete choice experiment with eye tracking
Harris, Jeffrey E.; Gerstenblüth, Mariana; Triunfo, … - 2018
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Pkw-Emissionen aus Umwelt- und Verbrauchersicht : Fakten und Regulierungsdefizite : Studie im Auftrag der AK Wien
Lichtblau, Günther; Schodl, Barbara - Kammer für Arbeiter und Angestellte für Wien - 2018 - Stand: Juli 2018
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News that takes your breath away : risk perceptions during an outbreak of vaping-related lung injuries
Dave, Dhaval; Dench, Daniel; Kenkel, Donald Scott; … - In: Journal of risk and uncertainty 60 (2020) 3, pp. 281-307
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012299968
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Estimating the heterogeneous welfare effects of choice architecture : an application to the Medicare prescription drug insurance market
Ketcham, Jonathan D.; Kuminoff, Nicolai V.; Powers, … - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011564385
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Einfluss produktionsbezogener Kommunikation auf das Verbrauchervertrauen in (Bio-)Lebensmittel
Kriege-Steffen, Astrid - 2016 - 1. Auflage
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011439679
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The role of information and cash transfers on early childhood development : evidence from Nepal
Levere, Michael; Acharya, Gayatri; Bharadwaj, Prashant - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011553223
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What High-Achieving Low-Income Students Know About College
Hoxby, Caroline - 2015
Previous work (Hoxby and Avery 2014) shows that low-income higher achievers tend not to apply to selective colleges despite being extremely likely to be admitted with financial aid so generous that they would pay less than they do to attend the non-selective schools they usually attend. The...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012457805
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Good practices in educating and informing the new generation of consumers on organic foodstuffs
Voinea, Lelia; Popescu, Dorin Vicenţiu; Negrea, Mihai … - In: Amfiteatru economic : an economic and business research … 17 (2015) 38, pp. 488-506
The positive image of organic products among consumers has grown gradually. Today, this image is based on a number of researches and studies conducted by specialized government bodies and private organizations and research institutes that show that these products offer, in terms of their...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011820312
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What High-Achieving Low-Income Students Know About College
Hoxby, Caroline M. - 2015
Previous work (Hoxby and Avery 2014) shows that low-income higher achievers tend not to apply to selective colleges despite being extremely likely to be admitted with financial aid so generous that they would pay less than they do to attend the non-selective schools they usually attend. The...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10013030064
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Mehrwerte auf Basis digitaler Kassenzettel : eine verbraucherinformatische Studie
Bossauer, Paul; Hanschke, Stefan; Stevens, Gunnar - In: Nachhaltiges Wirtschaften im digitalen Zeitalter : …, (pp. 135-150). 2018
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011848585
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Multiperspektivische Verbraucherforschung : Ansätze und Perspektiven
Nessel, Sebastian (ed.); Tröger, Nina (ed.);  … - 2018
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Kurzinformationsblätter als Mittel des informationsbasierten Privatanlegerschutzes : eine juristische und ökonomische Untersuchung am Beispiel des Produktinformationsblattes nach §...
Dittschar, Ann-Katrin - 2018
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Verletzliche Verbraucher wider Willen : funktionale Analphabeten, Menschen mit kognitiver Beeinträchtigung und das Informationsparadigma der europäischen Verbraucherpolitik
Linz, Oliver - In: Zeitschrift für Wirtschafts- und Unternehmensethik : zfwu 18 (2017) 1, pp. 77-99
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011715021
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Verbraucherwissenschaften : Rahmenbedingungen, Forschungsfelder und Institutionen
Kenning, Peter (ed.); Oehler, Andreas (ed.);  … - 2017 - [1. Auflage]
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011528721
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Commercial communication in the digital age : information or disinformation?
Siegert, Gabriele (ed.); Rimscha, M. Bjørn von (ed.);  … - 2017
Editor's preface / Gabriele Siegert, M. Bjørn von Rimscha, and Stephanie Grubenmann -- Information and disinformation about advertising / Kati Förster and Ulli Weish -- Information and disinformation through advertising / Roland Mangold -- Information about users / Andrew McStay -- Inclusion...
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Finanzbildung - Banken in der Verantwortung
Kemmer, Michael - 2017
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Verbraucherwissenschaften : Rahmenbedingungen, Forschungsfelder und Institutionen
Kenning, Peter (ed.); Oehler, Andreas (ed.);  … - 2017
In diesem Herausgeberband wird das vielfältige Themenfeld der Verbraucherwissenschaften wissenschaftlich-konzeptionell definiert, skizziert und strukturiert. Ausgewählte Problemfelder der Verbraucherwissenschaften und der Verbraucherpolitikberatung stehen im Fokus wie z.B. die Digitale Welt,...
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012403391
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Advertising and attachment : exploiting loss aversion through prepurchase information
Karle, Heiko; Schumacher, Heiner - In: The Rand journal of economics 48 (2017) 4, pp. 927-948
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011946965
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Warm-ups before preference measurement
Helm, Roland; Buehren, Christoph; Pabst, Reinhold - 2011
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009570778
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The role of information and cash transfers on early childhood development : evidence from Nepal
Levere, Michael; Acharya, Gayatri; Bharadwaj, Prashant - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011623945
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Nachhaltiger Konsum : Institutionen, Instrumente, Initiativen
Jantke, Kerstin (ed.); Lottermoser, Florian (ed.);  … - 2016 - 1. Auflage
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Requirements for privacy and protection of consumer information in the U.S. : implications for the insurance industry
Augustinos, Theodore P. - In: The "dematerialized" insurance : distance selling and …, (pp. 239-263). 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011655715
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Nordic best practices : relevant for UNEP 10YFP on sustainable tourism and consumer information
Hillgrén, Anna; Bröckl, Marika; Descombes, Laura; … - 2016
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Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011566897
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Werbung - nein danke : warum wir ohne Werbung viel besser leben könnten
Kreiß, Christian - 2016 - [1. Auflage]
Werbung informiert, Werbung schafft Orientierung, Werbung hilft dem Kunden, das beste Produkt für seine individuellen Bedürfnisse zu finden - so die Argumentation von Unternehmen und Dienstleistern, die uns tagtäglich mit einer Flut von TV-Spots, Flyern, Plakaten und Co. überschwemmen. Doch...
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Der ökologische Warentest als Teil der kritischen Wirtschaftsberichterstattung : die historische Entwicklung der Rechtsgrundlagen und die aktuellen Anforderungen an die Testanbiete...
Dinig, Nadine - 2016 - 1. Auflage
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Wolvers in sheeps's clothing : is non-profit status used to signa quality?
Jones, Daniel B.; Propper, Carol; Smith, Sarah - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011494394
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Label-Awareness : wie genau schaut der Konsument hin?
Sander, Matthias; Heim, Nina; Kohnle, Yvonne Kristin - 2016
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011505951
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Buy local? : governmental incentives to ‘inform’ consumers
Richardson, Martin; Stähler, Frank - In: The world economy : the leading journal on … 39 (2016) 5, pp. 636-650
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Verbraucherorganisationen und Märkte : eine wirtschaftssoziologische Untersuchung
Nessel, Sebastian - 2016
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Kreditspezifische Informationspflichten von Banken bei der Kreditvergabe : eine Untersuchung von Aufklärungs- und Beratungspflichten entlang verschiedener Kreditarten
Kalateh, Cyrosch - 2016 - 1. Auflage
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Consumer involvement in private EU competition law enforcement
Ioannidou, Maria - 2015 - First edition
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What high-achieving low-income students know about college
Hoxby, Caroline M.; Turner, Sarah E. - In: The American economic review 105 (2015) 5, pp. 514-517
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The satisfaction and stress of being a market maven : a social network perspective
Lee, Seung Hwan Mark; Leizerovici, Gail; Zhang, Shuoyang - In: Journal of consumer behaviour : an international … 14 (2015) 5, pp. 325-334
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