EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Zeitschriftenverlag"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Zeitschriftenverlag 215 Magazine publishing 143 Deutschland 69 Germany 54 Zeitschrift 36 Presseverlag 33 Press publisher 32 Magazine 24 USA 23 United States 22 Zeitungsverlag 22 Theorie 21 Großbritannien 18 Theory 18 Buchverlag 14 Fachzeitschrift 14 Markt 13 Journal 12 Market 12 Frankreich 11 Print advertising 10 Printwerbung 10 Welt 10 Preismanagement 9 Pricing strategy 9 World 9 Branchenentwicklung 8 Competitive strategy 8 Media industries 8 Mediensektor 8 Presse 8 Schätzung 8 Sector development 8 United Kingdom 8 Wettbewerbsstrategie 8 Broadcasting industry 7 Estimation 7 Internet 7 Konsumentenverhalten 7 Marketing 7
more ... less ...
Online availability
All
Free 17 Undetermined 8
Type of publication
All
Book / Working Paper 119 Article 76 Journal 20
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 33 Aufsatz in Zeitschrift 33 Aufsatz im Buch 30 Book section 30 Graue Literatur 30 Non-commercial literature 30 Hochschulschrift 28 Thesis 23 Working Paper 18 Arbeitspapier 13 Adressbuch 8 Directory 8 No longer published / No longer aquired 8 Verzeichnis 8 Case study 7 Fallstudie 7 Bibliografie enthalten 6 Bibliography included 6 Business report 6 Geschäftsbericht 6 Collection of articles of several authors 5 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 5 Sammelwerk 5 Amtsdruckschrift 4 Bibliografie 4 Government document 4 Bibliography 3 Aufsatzsammlung 2 Konferenzschrift 2 Market information 2 Marktinformation 2 Collection of articles written by one author 1 Conference proceedings 1 Interview 1 Lehrbuch 1 Sammlung 1 Statistics 1 Statistik 1 Textbook 1
more ... less ...
Language
All
German 91 English 83 Undetermined 29 French 11 Dutch 2 Italian 1
Author
All
Dewenter, Ralf 6 Merget, Benedikt 5 Pezoldt, Kerstin 5 Cox, Howard 4 Dührkop, Claudia 4 Ellonen, Hanna-Kaisa 4 Lehmann, Erik 4 Mowatt, Simon 4 Pelz, Richard 4 Weigand, Jürgen 4 Karalus, Gerrit 3 Reibnitz, Alexander von 3 Albert, Pierre 2 Althans, Jürgen 2 Czerny, Nicolai 2 Fry, Bernard M. 2 Gerum, Elmar 2 Gokl, Reinhold 2 Haase, Corinna 2 Heizmann, Dirk Stephan 2 Henning, Uwe 2 Jantunen, Ari 2 Johansson, Anette 2 Jüttner, Clemens 2 Kaiser, Ulrich 2 Keuper, Frank 2 Kreher, Markus 2 Kuivalainen, Olli 2 Lucius, Wulf D. von 2 Ludwig, Johannes 2 Meyer, Michael 2 Pausch, Tina 2 Schaffeld, Burkhard 2 Schwaiger, Manfred 2 Stieglitz, Nils 2 Vogel, Andreas 2 White, Herbert S. 2 Zetsche, Wolfgang 2 Abrahams, Alan S. 1 Amaduzzi, Antonio 1
more ... less ...
Institution
All
Verband Deutscher Zeitschriftenverleger 4 Deutschland / Bundeswehr / Universität Hamburg 3 Ernest Benn Ltd. <London> 3 Großbritannien / Commission on the Press 3 Helmut-Schmidt-Universität 2 New York Times Company 2 Algemene Bank Nederland N.V. 1 Commission of the European Communities 1 Comunità Europee, Europäische Gemeinschaften 1 Deutschland <Bundesrepublik> / Bundeswehr / Universität Hamburg 1 Ecole des hautes études commerciales <Lausanne> / Département d'économétrie et d'économie politique 1 Europäische Kommission / Generaldirektion Unternehmen 1 Europäische Kommission / Referat Wissenschaftliche Politikberatung 1 Gale Research Inc. <Detroit, Mich.> 1 Grossbritannien / Commission on the Press 1 Hachette <Firma> 1 Hachette Filipacchi Medias <Levallois-Perret> 1 Hamburger Forum Medienökonomie 1 Havas <Neuilly-sur-Seine> 1 Hochschule <Wismar> / Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 1 Kanada / Manufacturing, Construction & Energy Division 1 M.L.H. Consultants 1 N.O.T.U. = Nederlandse Organisatie̋ van Tijdschrift-Uitgevers 1 Naczelnej Organizacji Technicznej 1 Nederlandse Organisatie van Tijdschrift-Uitgevers 1 Neue Rundschau des Verlages 1 Practising Law Institute <New York, NY> 1 Price Commission 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1 Times Media Limited <Johannesburg> 1 Turku School of Economics 1 Universität Rostock / Lehrstuhl für Volkswirtschaftslehre 1 Verband Deutscher Zeitschriftenverleger / Fachgruppe Publikumszeitschriften 1 Wissenschaftliches Institut für Presseforschung und Medienberatung <Köln> 1 Wydawnictwa Czasopism Technicznych 1
more ... less ...
Published in...
All
Legal and business aspects of the magazine industry 1984 7 Perspektiven für die Publikumszeitschrift : mit 31 Tabellen 6 Europäische Hochschulschriften / 5 4 Ilmenauer Schriften zur Betriebswirtschaftslehre 4 Reihe Medien-Skripten : Beiträge zur Medien- und Kommunikationswissenschaft 4 Cat. 3 Diskussionspapier 3 Diskussionspapier / Helmut-Schmidt-Universität, Fächergruppe Volkswirtschaftslehre 3 JMM : the international journal on media management 3 Journal of media business studies 3 Studies / Evolution of concentration and competition series / Commission of the European Communities 3 Thünen-series of applied economic theory : working paper 3 Wismarer Diskussionspapiere 3 Avis et rapports du Conseil Économique et Social 2 Buchhandel der Zukunft : aus der Wissenschaft für die Praxis 2 Börsenblatt für den deutschen Buchhandel : Frankfurt am Main und Leipzig 2 Collection Etudes / Série Evolution de la concentration et de la concurrence / Commission des Communautés Européennes 2 Die Betriebswirtschaft : DBW 2 Dokumentation Publikumszeitschriften 2 Gabler Research 2 Les études de La Documentation Française 2 Organization : the critical journal of organization, theory and society 2 The journal of media economics 2 UTB / Medien- und Kommunikationswissenschaften, Wirtschaftswissenschaften 2 Umweltwirtschaftsforum : uwf ; die betriebswissenschaftlich-ökologisch orientierte Fachzeitschrift 2 2006 Business & Economics Society International Conference ; Vol. 1 1 5th Workshop on the Economics of Information and Network Industries : August 30 - 31, 2002 1 Administrative science quarterly : ASQ ; dedicated to advancing the understanding of administration through empirical investigation and theoretical analysis 1 Aktuelle Strategien von Medienunternehmen : Ergebnisse der Ravensburger Mediengespräche 1 Augsburger Schriften zur Wirtschaftssoziologie 1 Betriebswirtschaftliche Studien Marketing, Organisation, Rechnungslegung 1 Bis 1986: Annual census of manufactures 1 Business history 1 CESifo working papers : the international platform of Ludwig-Maximilians University's Center for Economic Studies and the Ifo Institute 1 Cahiers de recherches économiques 1 Cat. No: CB-NU-78-011-FR-C 1 Cmnd. 1 Collezione Studi / Serie Evoluzione della concentrazione e della concorrenza / Commissione delle Communità 1 Command papers : presented to Parliament by command of Her Majesty 1 Controlling & Management review / Sonderheft : ZfCM : Zeitschrift für Controlling & Management 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 194 USB Cologne (EcoSocSci) 13 EconStor 6 USB Cologne (business full texts) 1 RePEc 1
Showing 1 - 50 of 215
Cover Image
Willings press guide / 1
Chesham, Bucks : Cision; 1991-1996: East Grinstead, …; … - 117.1991 - 128.2002; 2003 - 2017; damit Ersch. eingest.
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10000536948
Saved in:
Cover Image
Willings press guide / 2 : the world's leading media directory
London : Cision; 1991-1996: East Grinstead, West Sussex …; … - 117.1991 - 128.2002; 2003 - 2017; damit Ersch. eingest.
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10000536949
Saved in:
Cover Image
Zeitschriftenverlage zwischen Verdrängung und Erneuerung : Eine Fallstudienanalyse zum strukturellen und organisationalen Wandel
Czerny, Nicolai - 2017
Nicolai Czerny untersucht den strukturellen und organisatorischen Wandel der Zeitschriftenverlage und die Herausforderungen, die sich durch das Internet und die Digitalisierung ergeben. Auf der Grundlage von vier Einzelfallstudien zeigt er, wie Zeitschriftenverlage den Wandel ihres Marktes...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10012400888
Saved in:
Cover Image
Zeitschriftenverlage zwischen Verdrängung und Erneuerung : eine Fallstudienanalyse zum strukturellen und organisationalen Wandel
Czerny, Nicolai - 2017
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011595328
Saved in:
Cover Image
Benn's media / 1
Ernest Benn Ltd. <London> - Tonbridge, Kent : Benn - Ed. 141.1993 - 165.2017(2016); damit Ersch. eingest.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10000534564
Saved in:
Cover Image
Benn's media / 2
Ernest Benn Ltd. <London> - London : Cision; 1993-2014: Tonbridge, Kent : Benn - Ed. 141.1993 - 165.2017(2016); damit Ersch. eingest.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10000534565
Saved in:
Cover Image
Agora Magazine speaks Spanish
Auletta, Nunzia - In: Journal of business research : JBR 68 (2015) 12, pp. 2527-2539
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011399571
Saved in:
Cover Image
Betriebswirtschaftliche Besonderheiten von Zeitschriften und Zeitschriftenverlagen
Dührkop, Claudia - 2009
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010300986
Saved in:
Cover Image
Betriebswirtschaftliche Besonderheiten vonZeitschriften und Zeitschriftenverlagen
Dührkop, Claudia - Hochschule <Wismar> / Fakultät für … - 2009
Die vorliegende Arbeit wurde im Rahmen eines Praktikums beim DPV DeutscherPressevertrieb GmbH verfasst. Der DPV ist eine 100 prozentige Tochterfirmades Verlagshauses Gruner+Jahr und wurde im Jahr 2006 gegründet.Ursache hierfür war die Neustrukturierung der gesamten vertrieblichen...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009418765
Saved in:
Cover Image
Publikumszeitschriften im Ausland erfolgreich positionieren: Strategische und taktische Fragen der Internationalisierung von Verlagen
Pezoldt, Kerstin; Merget, Benedikt - 2009
Die Internationalisierung der Aktivitäten von Verlagshäusern bildet einen strategischen Schwerpunkt unternehmerischer Tätigkeit. Der Beitrag analysiert, ob und wie strategische Aspekte der internationalen Marktbearbeitung im Zeitschriftenmarkt identifiziert und anschließend in die...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010308153
Saved in:
Cover Image
Betriebswirtschaftliche Besonderheiten von Zeitschriften und Zeitschriftenverlagen
Dührkop, Claudia - 2009
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003841868
Saved in:
Cover Image
Desk rejection in an academic publication market model with matching frictions
Besancenot, Damien; Huynh, Kim; Vranceanu, Radu P. - 2009
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003910219
Saved in:
Cover Image
Publikumszeitschriften im Ausland erfolgreich positionieren : strategische und taktische Fragen der Internationalisierung von Verlagen
Pezoldt, Kerstin; Merget, Benedikt - 2009
Die Internationalisierung der Aktivitäten von Verlagshäusern bildet einen strategischen Schwerpunkt unternehmerischer Tätigkeit. Der Beitrag analysiert, ob und wie strategische Aspekte der internationalen Marktbearbeitung im Zeitschriftenmarkt identifiziert und anschließend in die...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009505964
Saved in:
Cover Image
Willings press guide / 3
Chesham, Bucks : Cision; 2005-2008: Chesham, Bucks : … - 2003 - 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001730106
Saved in:
Cover Image
La presse française : au défi du numérique
Albert, Pierre; Sonnac, Nathalie - 2014 - 8. ed.
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010408546
Saved in:
Cover Image
Kollektive Verhandlungen im Presse-Grosso
May, Frank Christian; Münster, Johannes - In: Journalismus ist kein Geschäftsmodell : aktuelle …, (pp. 161-172). 2014
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010394588
Saved in:
Cover Image
Verlagswirtschaft : ökonomische, rechtliche und organisatorische Grundlagen
Lucius, Wulf D. von - 2014 - 3., neubearb. und erw. Aufl.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010219202
Saved in:
Cover Image
Erlösstrategien 2015 : zukünftige Handlungsfelder, Umsatzpotenziale und Vertriebsstrategien im Verlagswesen : eine empirische Gemeinschaftsstudie von VDZ, KPMG und der Hochschule F...
Jagow, Ludwig von (ed.) - Verband Deutscher Zeitschriftenverleger - 2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10011414048
Saved in:
Cover Image
Der Wandel des wissenschaftlichen Publikationssystems durch das Internet : sektorale Transformation im Kontext institutioneller Rekonfiguration
Hanekop, Heidemarie; Wittke, Volker - In: Internet, Mobile Devices und die Transformation der …, (pp. 147-172). 2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009673499
Saved in:
Cover Image
Balance zwischen Innovationsprojekten und Tagesgeschäft im Zeitschriftenverlag
Morsbach, Günter; Hafkesbrink, Joachim; Kulenović, … - In: Flexibilität und Stabilität in der Verlags- und …, (pp. 279-297). 2013
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009762507
Saved in:
Cover Image
Practicing what we preach : the geographic diversity of editorial boards
Harzing, Anne-Wil; Metz, Isabel - In: Management international review : mir ; journal of … 53 (2013) 2, pp. 169-187
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009730852
Saved in:
Cover Image
Creativity and management in the media industry : empirical analysis of North American independent magazines
Edgell, Robert Anthony (contributor) - 2007
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003641447
Saved in:
Cover Image
The poverty of journal publishing
Beverungen, Armin; Böhm, Steffen; Land, Christopher - In: Organization : the critical journal of organization, … 19 (2012) 6, pp. 929-938
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009679907
Saved in:
Cover Image
What are we to do with feral publishers?
Harvie, David; Lightfoot, Geoff; Lilley, Simon; Weir, … - In: Organization : the critical journal of organization, … 19 (2012) 6, pp. 905-914
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009679910
Saved in:
Cover Image
How entrepreneurship evolves : the founders of new magazines in America, 1741-1860
Haveman, Heather A.; Habinek, Jacob; Goodman, Leo A. - In: Administrative science quarterly : ASQ ; dedicated to … 57 (2012) 4, pp. 585-624
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009692010
Saved in:
Cover Image
Marketing to the American entrepreneur : insights and trends from mass-market print magazine advertising
Abrahams, Alan S.; Coupey, Eloise; Rajivadekar, Anuja; … - In: Journal of research in marketing and entrepreneurship : JRME 14 (2012) 1, pp. 65-94
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009660959
Saved in:
Cover Image
Magazine publishers embracing new media : exploring their capabilities and decision making logic
Johansson, Anette; Ellonen, Hanna-Kaisa; Jantunen, Ari - In: Journal of media business studies 9 (2012) 2, pp. 97-114
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009579441
Saved in:
Cover Image
Mergers & competition, magazine research, and old media meeting new
Gustafsson, Karl Erik (contributor) - 2012
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009579453
Saved in:
Cover Image
The influence of the congruence between brand and consumer personality on the loyalty to print and online issues of magazine brands
Nienstedt, Hans-Werner; Hubert, Frank; Seelmann, Carolin - In: JMM : the international journal on media management 14 (2012) 1, pp. 3-26
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009549276
Saved in:
Cover Image
Strategische Geschäftsfelderweiterung deutscher Zeitschriftenverlage : eine empirische Untersuchung mithilfe der Anwendung von Scoring-Modellen
Schauseil, Caspar G. - 2012 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009553255
Saved in:
Cover Image
Vogue in Britain : authenticity and the creation of competitive advantage in the UK magazine industry
Cox, Howard; Mowatt, Simon - In: Business history 54 (2012) 1, pp. 67-87
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009518321
Saved in:
Cover Image
Under the counter, under the radar? : the business and regulation of the pornographic press in Sweden 1950 - 1971
Arnberg, Klara - In: Enterprise & society : the international journal of … 13 (2012) 2, pp. 350-377
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009570725
Saved in:
Cover Image
Beyond appearances : do dynamic capabilities of innovative firms actually differ?
Jantunen, Ari; Ellonen, Hanna-Kaisa; Johansson, Anette - In: European management journal 30 (2012) 2, pp. 141-155
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009522404
Saved in:
Cover Image
Die CSR-Debatte in den Printmedien : Anlässe, Themen, Deutungen
Weder, Franzisca - 2012
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009704688
Saved in:
Cover Image
Pflege von B2B-Stammdaten : wie der Bauverlag die Kundenadressen aktualisiert
Beermann, Thorsten; Binnewies, Marc - In: HMD : Praxis der Wirtschaftsinformatik 48 (2011) 279, pp. 74-81
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009160506
Saved in:
Cover Image
Der Word-of-Mouth-Effekt als kalkulierbare Größe in der Mediaplanung
Anschütz, Tina; Sonntag, Ralph - In: Dialogmarketing Perspektiven 2010/2011 : Tagungsband 5. …, (pp. 53-70). 2011
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009010234
Saved in:
Cover Image
Nachhaltige Führung der GEO-Markenfamilie : Entwicklung und Perspektiven
Brüne, Gerd - In: Innovative Markenführung und -implementierung, (pp. 269-290). 2011
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009349225
Saved in:
Cover Image
Two-sided markets in the online world : an empirical analysis
Hildebrand, Thomas - 2011
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009377598
Saved in:
Cover Image
Marketing competencies of publishers and ad sales success : an empirical analysis
Wirtz, Bernd W.; Pelz, Richard; Ullrich, Sebastian - In: Journal of media business studies 8 (2011) 1, pp. 23-46
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10009579037
Saved in:
Cover Image
Media Markets with Habit Formation
Dewenter, Ralf - 2003
The aim of this paper is to analyse the pricing behaviour of print media firms when consumption on reader markets is addictive or habituated. However,not only the reader but also the advertising market has to be considered by a publisher optimising profits.Because print media markets are highly...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010263393
Saved in:
Cover Image
The Economics of Media Markets : A Literature Review
Dewenter, Ralf - 2003
Media and especially mass media like newspapers or magazines are characterised by a number of peculiarities which are interesting from both a theoretical and empirical point of view.The interrelationship of reader and advertising markets,high sunk costs and large economies of scale are typical...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010263398
Saved in:
Cover Image
Estimating the Valuation of Advertising
Dewenter, Ralf - 2003
Mass-medias are characterized by at least two interrelated markets. Therefore,the media firm has to satisfy two interdependent demands,the demand for magazines and the demand for advertising.The utility of the readers is affected by the information of the editorial and the advertising share.The...
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10010263400
Saved in:
Cover Image
Media markets with habit formation
Dewenter, Ralf - 2003 - [Elektronische Ressource]
The aim of this paper is to analyse the pricing behaviour of print media firms when consumption on reader markets is addictive or habituated. However, not only the reader but also the advertising market has to be considered by a publisher optimising profits. Because print media markets are...
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001789503
Saved in:
Cover Image
The economics of media markets : a literature review
Dewenter, Ralf (contributor) - 2003 - [Elektronische Ressource]
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001789510
Saved in:
Cover Image
Estimating the valuation of advertising
Dewenter, Ralf - 2003 - [Elektronische Ressource]
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10001789514
Saved in:
Cover Image
Editor & publisher / International year-book : E & P
New York, NY : Editor Publ. Co. - Nachgewiesen 1939 - 1994; 75.1995 - 90.2010
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10000356574
Saved in:
Cover Image
Entering emerging media markets : analyzing the case of the Chinese magazine market
Strube, Mania - In: JMM : the international journal on media management 12 (2010) 3/4, pp. 183-204
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008823573
Saved in:
Cover Image
Neue publizistische Geschäftsfelder für Verlage : eine empirische Gemeinschaftsstudie von VDZ, KPMG und TU München
Reibnitz, Alexander von (ed.) - 2010
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10008772976
Saved in:
Cover Image
Erfolgsfaktoren von Medieninnovationen : eine kausalanalytische empirische Untersuchung
Habann, Frank - 2010 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003933028
Saved in:
Cover Image
Prozessmanagement in Zeitschriftenverlagen
Finck, Gunnar - 2010 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Persistent link: https://ebtypo.dmz1.zbw/10003949637
Saved in:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Next
  • Last
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...