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Subject
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Content provider 15 content provider 7 Content-Provider 6 Content Management 5 Content management 5 Digitale Plattform 5 Digitalisierung 5 Deutschland 4 Digital goods 4 Digital platform 4 Digitale Dienste 4 Digitale Güter 4 Medienökonomie 4 Social Web 4 Telecommunications industry 4 Telekommunikationssektor 4 Unternehmensbewertung 4 Web-based service 4 World Wide Web 2.0 4 E-commerce 3 Electronic Commerce 3 Germany 3 Internet 3 Social web 3 Access regulation 2 Anreiz 2 EU-Recht 2 Economics 2 Economics of information 2 Firm valuation 2 Informationsökonomik 2 Intermediation 2 Knowledge society 2 Media industries 2 Mediensektor 2 Netzregulierung 2 Real options analysis 2 Realoptionsansatz 2 Regulierung 2 Telecommunications network 2
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Online availability
All
Free 9 Undetermined 8
Type of publication
All
Book / Working Paper 15 Article 7 Other 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 5 Aufsatz in Zeitschrift 5 Graue Literatur 5 Non-commercial literature 5 Working Paper 4 Arbeitspapier 3 Hochschulschrift 3 Thesis 3 Dissertation u.a. Prüfungsschriften 2 research-article 2
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Language
All
English 12 German 10 Undetermined 1
Author
All
Fox, Alexander 4 Walter, Benedikt 3 Dewenter, Ralf 2 Liebe, Andrea 2 Rösch, Jürgen 2 Taş, Serpil 2 Wiewiorra, Lukas 2 Aguiar, Luis 1 Bandyopadhyay, Subhajyoti 1 Bouvard, Matthieu 1 Brösel, Gerrit 1 Cho, Soohyun 1 Coppik, Jürgen 1 Hoose, Fabian 1 Im, Nari 1 Jullien, Bruno 1 Kim, Hansol 1 Lewandowski, Dirk 1 Mo, Jeonghoon 1 Na, Ho Seoung 1 Park, Jiwon 1 Park, Jungju 1 Qiu, Liangfei 1 Reimers, Imke 1 Rosenbohm, Sophie 1 Schultheiß, Sebastian 1 Sieber, Sandra 1 Trost, Ralf 1 Valor, Josep 1 Waldfogel, Joel 1 Walter, Benedikt von 1 Weill, Peter 1
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Institution
All
IESE Business School, Universidad de Navarra 1 Institut Arbeit und Qualifikation 1 International Trade Centre 1 Technische Universität Ilmenau 1
Published in...
All
Applied economics 1 DICE ordnungspolitische Perspektiven 1 Diskussionsbeiträge / Wissenschaftliches Institut für Infrastruktur und Kommunikationsdienste 1 Forschungsbericht / Bundesministerium für Arbeit und Soziales 1 Gabler Edition Wissenschaft / Markt- und Unternehmensentwicklung 1 Gabler Research / Moderne Finanzwirtschaft & Unternehmensbewertung 1 Gabler-Edition Wissenschaft / Markt- und Unternehmensentwicklung 1 IESE Research Papers 1 Journal of Documentation 1 Journal of economics & management strategy : JEMS 1 Journal of management information systems : JMIS 1 Markt- und Unternehmensentwicklung 1 Moderne Finanzwirtschaft & Unternehmensbewertung 1 Review of Economics 1 Review of economics 1 Socio-economic planning sciences : the international journal of public sector decision-making 1 SpringerLink / Bücher 1 Trade impact for good 1 WIK Diskussionsbeitrag 1 Working papers / TSE : WP 1
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Source
All
ECONIS (ZBW) 14 USB Cologne (EcoSocSci) 4 Other ZBW resources 2 BASE 1 EconStor 1 RePEc 1
Showing 1 - 23 of 23
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Living with the genie : artificial intelligence in content creation for small businesses in trade
International Trade Centre - 2024 - Revised edition
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015183172
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Entgelte von sog. UGC-Plattformen für künstlerisch/publizistische Leistungen und deren Einbeziehung in die Künstlersozialabgabe
Hoose, Fabian; Rosenbohm, Sophie - Institut Arbeit und Qualifikation - 2024
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10015078216
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Platforms and the transformation of the content industries
Aguiar, Luis; Reimers, Imke; Waldfogel, Joel - In: Journal of economics & management strategy : JEMS 33 (2024) 2, pp. 317-326
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014534968
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Economic fundamentals of IP interconnection and data traffic between over-the-top-providers and traditional telecommunications network operators
Coppik, Jürgen - 2024
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014557734
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Moderation von Inhalten auf Online-Plattformen
Taş, Serpil; Liebe, Andrea; Wiewiorra, Lukas - 2023
Im Hinblick auf die Verabschiedung des Digital Services Act im Jahr 2022, der einen neuen horizontalen Rechtsrahmen für die Regulierung digitaler Dienste vorsieht, analysiert dieses Diskussionspapier die Moderation von Inhalten auf Online-Plattformen. Die Moderation von Inhalten ist eine sehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014443487
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Moderation von Inhalten auf Online-Plattformen
Taş, Serpil; Liebe, Andrea; Wiewiorra, Lukas - 2023
Im Hinblick auf die Verabschiedung des Digital Services Act im Jahr 2022, der einen neuen horizontalen Rechtsrahmen für die Regulierung digitaler Dienste vorsieht, analysiert dieses Diskussionspapier die Moderation von Inhalten auf Online-Plattformen. Die Moderation von Inhalten ist eine sehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014446344
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Fair cost sharing: big tech vs telcos
Jullien, Bruno; Bouvard, Matthieu - 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013443728
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Analysis of mutual relationships between investments made by content providers and network operators using the VAR model
Na, Ho Seoung - In: Applied economics 55 (2023) 1, pp. 58-71
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013494400
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“Outside the industry, nobody knows what we do” SEO as seen by search engine optimizers and content providers
Schultheiß, Sebastian; Lewandowski, Dirk - In: Journal of Documentation 77 (2020) 2, pp. 542-557
Purpose In commercial web search engine results rankings, four stakeholder groups are involved: search engine providers, users, content providers and search engine optimizers. Search engine optimization (SEO) is a multi-billion-dollar industry and responsible for making content visible through...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014855285
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Vertical integration and zero-rating interplay : an economic analysis of ad-supported and ad-free digital content
Cho, Soohyun; Qiu, Liangfei; Bandyopadhyay, Subhajyoti - In: Journal of management information systems : JMIS 37 (2020) 4, pp. 988-1014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012414511
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Why internet service provider and content provider do not collaborate via monitoring of digital piracy
Mo, Jeonghoon; Park, Jungju; Im, Nari; Park, Jiwon; … - In: Socio-economic planning sciences : the international … 60 (2017), pp. 49-61
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011800329
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Net Neutrality and the Incentives (Not) to Exclude Competitors
Dewenter, Ralf; Rösch, Jürgen - In: Review of Economics 67 (2016) 2, pp. 209-229
Abstract This paper analyses the incentives of a vertical integrated Internet service provider (ISP) to block competitors from content markets. Using a simple model we find that the ISP does not block competing content providers as long as the contents are differentiated sufficiently. Exclusion...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014619333
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Net neutrality and the incentives (not) to exclude competitors
Dewenter, Ralf; Rösch, Jürgen - In: Review of economics 67 (2016) 2, pp. 209-229
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011551249
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Die Bewertung von Content-Anbietern unter besonderer Berücksichtigung von Web 2.0
Fox, Alexander - 2010 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004955496
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Die Bewertung von Content-Anbietern unter besonderer Berücksichtigung von Web 2.0
Fox, Alexander - 2010
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10008689548
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Die Bewertung von Content-Anbietern unter besonderer Berücksichtigung von Web 2.0
Fox, Alexander - 2010 - 1. Aufl.
Die Dissertation beschäftigt sich mit der Bewertung von Content-Anbietern unter besonderer Berücksichtigung von Web 2.0. Die Diskussion über bewertungsrelevante Charakteristika von Content-Anbietern erfolgte in der Vergangenheit meist nur oberflächlich im Zusammenhang mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003955102
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Die Bewertung von Content-Anbietern unter besonderer Berücksichtigung von Web 2.0
Fox, Alexander - 2010
Bestimmung und Analyse des Bewertungsobjektes -- Grundlegendes zur Bewertung von Content-Anbietern -- Verfahren zur Bewertung von Content-Anbietern -- Analyse der Anwendbarkeit der Bewertungsverfahren auf Content-Anbieter -- Beispielhafte Bewertung eines Content-Anbieters -- Zusammenfassung.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014425052
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Intermediation und Digitalisierung : ein ökonomisches Konzept am Beispiel der konvergenten Medienbranche
Walter, Benedikt von - 2007 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004892071
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Intermediation und Digitalisierung : Ein ökonomisches Konzept am Beispiel der konvergenten Medienbranche
Walter, Benedikt - 2007
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10004921237
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Intermediation und Digitalisierung : Ein ökonomisches Konzept am Beispiel der konvergenten Medienbranche
Walter, Benedikt - 2007 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10013515532
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Intermediation und Digitalisierung : ein ökonomisches Konzept am Beispiel der konvergenten Medienbranche
Walter, Benedikt - 2007 - 1. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10003469955
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15.568B Management Information Systems: Generating Business Value from Information Technology, Spring 2003
Weill, Peter - 2003
Concepts, frameworks, tools, techniques, and processes that assist management in its interaction with and direction of computer-based information systems today. Discusses the impact of the Internet, changes in the IT industry, and changes in other industries as a result of IT. Also notes the...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009432179
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Market bundling strategies in the horizontal portal industry
Sieber, Sandra; Valor, Josep - IESE Business School, Universidad de Navarra - 2002
The arrival of the Internet offers opportunities for both incremental efficiency gains and complete industry redefinition, presenting new value propositions and hence leading to the emergence of new businesses and industries. One particular case is that of the horizontal portal industry, such...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10005057431
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