EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Academic Skills
  • Help
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
EconBiz - Find Economic Literature
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Filmmarketing"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subject
All
Film promotion 11 Filmmarketing 11 Broadcasting market 3 Deutschland 3 Film 3 Rundfunkmarkt 3 Advertising effects 2 Archetypus 2 Brand management 2 Digital broadcast 2 Digitale Dienste 2 Digitale Revolution 2 Digitaler Rundfunk 2 Distribution <Physische Distribution> 2 Film industry 2 Filmwirtschaft 2 Germany 2 Markenführung 2 Markenpolitik 2 Netflix Inc. 2 Personality trait 2 Persönlichkeitsmerkmal 2 Social role 2 Soziale Rolle 2 Web-based service 2 Werbewirkung 2 China 1 Commercial television 1 Communication media 1 Corporate finance 1 Cultural identity 1 Deutsch 1 Digital media 1 Digitale Medien 1 Distribution channel 1 Fernsehmarkt 1 Fernsehprogramm 1 Fernsehsendung 1 Film production 1 Filmproduktion 1
more ... less ...
Online availability
All
Undetermined 3 Free 2
Type of publication
All
Book / Working Paper 8 Article 3
Type of publication (narrower categories)
All
Hochschulschrift 3 Article in journal 2 Aufsatz in Zeitschrift 2 Case study 2 Fallstudie 2 Graue Literatur 2 Non-commercial literature 2 Arbeitspapier 1 Aufsatz im Buch 1 Book section 1 Thesis 1 Working Paper 1
more ... less ...
Language
All
German 7 English 4
Author
All
Glockseisen, Laura 2 Hartwig, Jessica 2 Pätzmann, Jens 2 Bantimaroudis, Philemon 1 Finsterwalder, Jörg 1 Frank, Bianca 1 Kumar, Anuj 1 Kuppelwieser, Volker G. 1 Rennhak, Carsten 1 Richie, Joseph 1 Russell, Karen 1 Sattelberger, Felix 1 Smith, Michael D. 1 Symeou, Pavlos C. 1 Taylor, Airielle J. 1 Telang, Rahul 1 Villiers, Matthew de 1 Winston, Tameka 1 Zhang, Yuanchen 1 Zyglidopoulos, Stelios C. 1
more ... less ...
Institution
All
Fachhochschule Reutlingen / European School of Business 1 Hochschule der Medien 1 Nomos Verlagsgesellschaft 1 Springer Fachmedien Wiesbaden 1
Published in...
All
Now media 2 essentials 2 Digitale Dämmerung : die Entmaterialisierung der Medienwirtschaft 1 Journal of retailing and consumer services 1 MSI reports : working paper series 1 Medienwissenschaft 1 Reutlinger Diskussionsbeiträge zu Marketing und Management 1 SpringerLink / Bücher 1 Working paper series 1
more ... less ...
Source
All
ECONIS (ZBW) 11
Showing 1 - 11 of 11
Cover Image
An introduction to film and TV production : from concept to market
Richie, Joseph; Russell, Karen; Taylor, Airielle J.; … - 2022
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10014022399
Saved in:
Cover Image
Cultural agenda setting and the role of critics : an empirical examination in the market for art-house films
Symeou, Pavlos C.; Bantimaroudis, Philemon; … - 2013
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011535059
Saved in:
Cover Image
Filmdistribution in Deutschland : die Zukunft des TV-Marktes im Zeitalter der Digitalisierung am Fallbeispiel Netflix
Glockseisen, Laura - 2018 - 1. Auflage
Cover -- 1.Einleitung -- 1. 1 Zielsetzung und Forschungsfrage -- 1. 2 Themeneingrenzung und Relevanz des Themas -- 1. 3 Vorgehensweise und Aufbau der Arbeit -- 2. Grundbegriffe der Filmindustrie -- 2. 1 Begriffsabgrenzungen -- 2. 1. 1 Filmindustrie -- 2. 1. 2 Digitalisierung -- 2. 1. 3...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011924040
Saved in:
Cover Image
Markenführung mit Archetypen : von Helden und Zerstörern: ein neues archetypisches Modell für das Markenmanagement
Pätzmann, Jens; Hartwig, Jessica - 2018
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011894173
Saved in:
Cover Image
Filmdistribution in Deutschland : die Zukunft des TV-Marktes im Zeitalter der Digitalisierung am Fallbeispiel Netflix
Glockseisen, Laura - 2018 - 1. Auflage
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011675980
Saved in:
Cover Image
Markenführung mit Archetypen : Von Helden und Zerstörern: ein neues archetypisches Modell für das Markenmanagement
Pätzmann, Jens; Hartwig, Jessica - 2018
Dieses essential stellt ein neues archetypisches Modell zur Markenführung vor, mit dem Marken relevanter und emotionaler positioniert werden können. Die Grundlage ist die Analyse der in den vergangenen zehn Jahren erfolgreichsten Blockbuster und ihrer Figuren, die als Repräsentanten moderner...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10012401469
Saved in:
Cover Image
Product Placement am Beispiel des Kinofilms Sex and the City: The Movie
Frank, Bianca; Rennhak, Carsten - 2011
Die Werbeausgaben wachsen in Deutschland im Vergleich zu anderen Werbemärkten - unabhängig von der aktuellen Krise – nur unterdurchschnittlich. Die Problemfelder bestehen dabei unter anderem in der veränderten Medienstruktur sowie der demographischen und sozialen Entwicklung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009521309
Saved in:
Cover Image
Grenzen und Grenzüberschreitungen : Auswahl und Adaptionen deutscher Fernsehsendungen für den chinesischen Markt
Zhang, Yuanchen - 2016
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10011545743
Saved in:
Cover Image
Plädoyer zur Stärkung des digitalen Vertriebs von Kinofilmen
Sattelberger, Felix - In: Digitale Dämmerung : die Entmaterialisierung der …, (pp. 235-245). 2014
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10010440815
Saved in:
Cover Image
The effects of film trailers on shaping consumer expectations in the entertainment industry : a qualitative analysis
Finsterwalder, Jörg; Kuppelwieser, Volker G.; … - In: Journal of retailing and consumer services 19 (2012) 6, pp. 589-595
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009655504
Saved in:
Cover Image
Information discovery and the long tail of motion picture content
Kumar, Anuj; Smith, Michael D.; Telang, Rahul - In: MSI reports : working paper series (2011) 3, pp. 157-208
Persistent link: https://www.econbiz.de, ebvufind01.dmz1.zbw.eu/10009531735
Saved in:
A service of the
zbw
  • Sitemap
  • Plain language
  • Accessibility
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...