Showing 1 - 10 of 324
When organizing international market introductions multinational companies face coordination problems between the leading central organizational unit and local product management. Based on the assumption that international market introductions are initiated and managed by a central unit we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009426974
When organizing international market introductions multinational companies face coordination problems between the leading central organizational unit and local product management. Based on the assumption that international market introductions are initiated and managed by a central unit we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646554
Die vorliegende Untersuchung betrachtet die Zusammenarbeit mit dem lokalen Produktmanagement bei der internationalen Markteinführung von neuen Produkten. Ausgehend von der Feststellung, dass die internationale Markteinführung von neuen Produkten zunehmend standardisiert und zentralisiert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308097
Die vorliegende Untersuchung betrachtet die Zusammenarbeit mit dem lokalen Produktmanagement bei der internationalen Markteinführung von neuen Produkten. Ausgehend von der Feststellung, dass die internationale Markteinführung von neuen Produkten zunehmend standardisiert und zentralisiert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646580
Die vorliegende Untersuchung betrachtet die Zusammenarbeit mit dem lokalen Produktmanagement bei der internationalen Markteinführung von neuen Produkten. Ausgehend von der Feststellung, dass die internationale Markteinführung von neuen Produkten zunehmend standardisiert und zentralisiert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009424475
Most of the past findings regarding COO (country-of-origin) effects refer to consumer decision-making. While their purchase decisions are taken by the consumers themselves individually, industrial purchases are mostly conducted by organizational buying centers. This raises the question if and to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011634554
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015052725
Unternehmen, die Produkte der nächsten Generation entwickeln, stehen oft vor folgendem Problem: Orientieren sie ihre Entwicklung zu stark an den heutigen Kunden und Anwendern, resultieren oft nur kleine Innovationen ("inkrementale Innovation"). Lösen Sie sich hingegen von diesen Anwendern,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009424494
"Strong market orientation is essential for innovation success!" Although both academics and market research practitioners would generally accept this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is currently...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009424510
User innovation contributes significantly to societal advancement, particularly in developing novel products and services, offering substantial financial potential, and fostering the common good. This is particularly evident in medical science, where it addresses diverse needs and is often...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014438365