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This article specifies the concept of 'Organizational Culture of Participation' (OCP) as that part of an organizational culture which is linked to employee participation. Three OCP-types are distinguished by the way participation is promoted and supported in an organizational culture: (1) leader...
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Persistent link: https://www.econbiz.de/10011657384
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012254082
The authors examined the impact of perceived usability of websites of commercial service vendors on consumer’s affective, intentional, and behavioral variables. Reflective and formative usability measures were used within a nomological network of predictors (trust, reputation, and...
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Innovationen werden als wichtige Erfolgsstrategie fuer Unternehmen gesehen. Dabei stellt sich die Frage, ob es auch Aufgabe fuer Betriebsraete sein kann, langfristig die Innovationsstrategie der Unternehmen zu beeinflussen und die Innovationsbereitschaft der Beschaeftigten anzuregen. In diesem...
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In this study, we investigated if employees’ innovative behavior can be explained in terms of social exchange between employees and organizations. We developed a research model based on the Organizational Support Theory (Eisenberger et al. 1986). The model explains how innovative behavior...
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Dieses erfolgreiche Lehrbuch, jetzt in überarbeiteter 4. Auflage, bietet eine systematische und fundierte Einführung in die Arbeits- und Organisationspsychologie: Wovon hängt es ab, ob jemand zufrieden mit seiner Arbeit ist? Welche Prozesse finden bei Fusionen und Unternehmensübernahmen...
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