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credence attribute, by degree of processing and by marketing strategies. The literature suggests that one of the most important … product introductions or changes in product quality are shown, in this report, to be accompanied by significant marketing … itself as being 100% grain fed. Marketing strategies, such as working with the Health Check™ program of the Heart and Stroke …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009216596
Die erhebliche Erweiterung des Weinangebots in den letzten Jahren hat zu einer großen Differenzierung geführt, die nicht nur über eine stärkere Variation der Geschmackseindrücke erkennbar ist, sondern auch durch die zunehmende Verwendung von Qualitätssignalen. Als Qualitätssignale werden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143136
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143143
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Der vorliegende Beitrag geht der Frage nach, welche ethischen Werte ökologisch erzeugter Lebensmittel, die über die Anforderungen der EU-Verordnung zum ökologischen Landbau hinausgehen, für die Kaufentscheidung von Verbrauchern von Interesse sind. Mit Hilfe eines Beobachtungsverfahrens, der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143153
An increasing product differentiation coupled with an increasing availability of electronic data has boosted the number of hedonic price analyses applied to food and agricultural products. Most of these studies estimate the first stage of a complete two-stage model as proposed by ROSEN. However,...
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Während für die Jahre 1995 bis 1998 für das Qualitäts- und Herkunftszeichen „Qualität aus Bayern“ bei Rindfleisch signifikante, positive Wohlfahrtseffekte und eine Mehrzahlungsbereitschaft beim Verbraucher ermittelt wurden, ergibt sich für die Zeit nach BSE aufgrund...
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sharing information. Value is added to participants in the marketing chain through traceability in the form of reduced … marketing system in order to satisfy trade restrictions in the case of animal diseases and country of origin labelling, to name …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004974016
. Further specific research on the reasons why consumers purchase organic would allow the industry to develop better marketing …
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The Canadian chicken industry has operated under supply management since the mid-1970s. Canadian consumer preferences for chicken have grown dramatically since then possibly in response to concerns about health and the levels of fat and cholesterol in red meats. However Canadian consumers are...
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