Showing 1 - 8 of 8
Für erfolgreiches internationales Handeln ist ein hohes Maß an interkultureller Kompetenz mittlerweile zur unverzichtbaren Schlüsselqualifikation geworden. Das gilt nicht nur für berufliche Auslandseinsätze, sondern auch im Inland für die Kooperation mit ausländischen Geschäftspartnern....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015497
Wie beeinflussen sich Kultur und Technik wechselseitig? Ein Fallbeispiel aus der internationalen Entwicklungszusammenarbeit -- Wie bestimmt Kultur den Umgang mit Technik? -- Was versteht man unter Kultur? -- Wie wirken sich kulturelle Einflussfaktoren auf die berufliche Praxis im Auslandseinsatz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019240
Dieses essential zeigt praxisnah, wie eine gelungene Unterstützung von Flüchtlingen und Migranten bei deren Bewältigung der integrationsbedingten Anforderungen in eine für sie neue und unbekannte Kultur und Gesellschaft geleistet werden kann. Es werden die Herausforderungen auf Seiten der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401462
Interactive Web 2.0 Applications in the Multi-Channel Marketing for Retailers -- How to Maintain a Process Perspective on Retail Internationalization: The IKEA Case -- Trade Credit Periods in Retail Commerce for Products of Mass Consumption: An Application to Spanish Legislation -- Customer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522865
The aim of EUROPEAN RETAIL RESEARCH is to publish interesting manuscripts of high quality and innovativeness with a focus on retail researchers, retail lecturers, retail students and retail executives. As it has always been, retail executives are part of the target group and the knowledge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522912
Mit Beiträgen von Peter Jones -- Daphne Comfort -- David Hillier -- Prokopis K. Theodoridis -- Anastasios P. Panopoulos -- Jochen Binder -- Dennis Herhausen -- Nicolas Pernet -- Marcus Schögel -- Alfonso Ruiz Martínez -- Irene Gil Saura -- Thomas Rudolph -- Thomas Schröder -- Tim Böttger --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015967
Fifteen years after its commercial launching, the Internet has become the second most imp- tant distribution channel (after high street retailing) and a major source of customer infor- tion and empowerment (Urban 2003, 2005; Constantinides/Fountain 2008). A number of - cent developments in this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521104
The aim of EUROPEAN RETAIL RESEARCH is to publish interesting manuscripts of high quality and innovativeness with a focus on retail researchers, retail lecturers, retail students and retail executives. As it has always been, retail executives are part of the target group and the knowledge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521256