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Unter dem Vorsitz von Prof. Dr. Walter Ender aus Oesterreich diskutierten ber 30 Kolleginnen und Kollegen aus sechs Ländern ber die touristische Wettbewerbsfähigkeit von Fernzielen. Dabei kam die Arbeitsgruppe zu folgenden Einsichten:
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Tourism accommodation is an affair for the real estate business. As a concept, tourism accommodation can only be defined and understood in terms of demand. When a tourist requires overnight accommodation, this product constitutes tourism accommodation. Looked at in this way a home for the aged,...
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1. L'hébergement touristique est un genre d'affaires pour la branche immobilière. Sur le plan conceptuel, on ne peut, dans le cadre du tourisme, définir et recenser l'hébergement qu'en passant par la demande. Lorsqu'un touriste utilise un hébergement et y passe la nuit, il s'agit d'un...
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Die touristische Beherbergung ist für die Immobilienbranche ein Geschäft. Begrifflich kann im Tourismus Beherbergung nur über die Nachfrage definiert und erfasst werden. Wenn ein Tourist eine Beherbergung benützt und übernachtet, handelt es sich um eine touristische Beherbergung. So...
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Globalisation and Tourism. Vom 22. bis 28. September 1996 fand in Rotorua (Neuseeland) der 46. Kongress der AIEST statt. Kolleginnen und Kollegen aus fünf Kontinenten und 14 Ländern befassten sich in ihren Referaten mit den Auswirkungen des Globalisierungsprozesses auf die Märkte, die...
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The 47th Congress attempted to answer the following key questions: What exactly does quality mean in tourism? How can general and/or total quality be produced and marketed? How important is it to include the customer (tourist) in the process that leads to the provision of tourism services? In...
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Questions à traiter. Le 47e congrès de l'AIEST s'est engagé à analyser les questions de fond suivantes:
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Fragestellungen. Der 47. AIEST‐Kongress hat sich bemüht, folgenden Grundsatzfragen nachzugehen:
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During the 48th AIEST Congress in Marrakech (Morocco) our organisation made an extensive study of destination marketing, its possibilities and its limitations. The many members who attended were unanimous in the opinion that complementary and cooperative marketing need considerable development...
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International integration in tourrism is increasing at a steady pace. This has meant a corresponding growth in the number of problems facing the community of nations. At the dawn of a new millennium the intergovernmental tourism policy agenda now includes such thorny questions as the dismantling...
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