Showing 1 - 10 of 24
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010516640
Most studies find little to no effect of classroom computers on student achievement. We suggest that this null effect may combine positive effects of computer uses without equivalently effective alternative traditional teaching practices and negative effects of uses that substitute more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010501863
Most studies find little to no effect of classroom computers on student achievement. We suggest that this null effect may combine positive effects of computer uses without equivalently effective alternative traditional teaching practices and negative effects of uses that substitute more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010496971
Most studies find little to no effect of classroom computers on student achievement. We suggest that this null effect may combine positive effects of computer uses without equivalently effective alternative traditional teaching practices and negative effects of uses that substitute more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013024687
Most studies find little to no effect of classroom computers on student achievement. We suggest that this null effect may combine positive effects of computer uses without equivalently effective alternative traditional teaching practices and negative effects of uses that substitute more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013024923
Die vorliegende Studie wurde im Arbeitsbereich Humankapital und Innovation erstellt und im Dezember 2010 abgeschlossen. Sie wurde durch das Bayerische Staatsministerium für Wirtschaft, Infrastruktur, Verkehr und Technologie gefördert. Gegenstand der Studie ist es, die Innovationstätigkeit von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698335
Apprently, we are in an age of change. The frequency of events is increasing noticeably.The revolts in Arabian countries, the nuclear disaster in Japan, the hunger crisis in northAfrica, the financial crisis in Europe and a lot of others provide evidence that we can´t moveon we are currently....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360788
Vermutlich befinden wir uns mitten in einem Epochenwandel. Die Ereignisdichte nimmt merklich zu. DieAufstände in den Arabischen Ländern, die Atomkatastrophe in Japan, die Hungerflüchtlinge aus Nordafrika,die Eurofinanzkrise und zahlreiche andere Phänomene deuten darauf hin, dass es so nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360789
In moralischen Fragen hört man oft die Äußerung: „wenn ich das gewusst hätte....“ In meiner Jugendzeittönte es häufig: „Damals haben wir ja nichts gewusst von ..“ und ich erhielt kaum zureichendeAuskünfte über die schrecklichste Phase der deutschen Geschichte. Das Unfassbare...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360790
Die Ökonomie findet sich in fast jedem Bereich des Lebens. Da liegt der Verdacht nahe, dass angesichts dervielschichtigen, miteinander verbundenen und insgesamt sehr komplexen Krisenbereiche, die Ökonomie einwesentlicher Teil des Problems und nicht Teil der Lösung ist. Kann Ökonomie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360791