Showing 1 - 10 of 97
Im deutschen Lebensmitteleinzelhandel finden sich neben dem bekannten Sonderangebot vermehrt neue Aktionsformen wie „BOGOF“, „Rabatt“, „Linksave“ oder „Coupons“. Der vorliegende Beitrag diskutiert die Akzeptanz dieser unterschiedlichen Verkaufsförderungs-aktionen. Dabei ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446180
Kern der vorliegenden Arbeit ist die Entwicklung eines Black-Litterman-Modells zur Allokation von Immobilienportfolios. Motiviert durch die global zunehmende Bedeutung des Immobilien-Portfoliomanagements und die begrenzte Eignung der Markowitz?schen Portfolio-Selektionstheorie in der Praxis wird...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484812
In dieser Arbeit setzen wir uns mit den Auswirkungen von Risikobeschränkungen auf das optimale Verhalten eines Investors auseinander, welcher versucht, den erwarteten Endnutzen zu einem festgelegten Zeitpunkt zu maximieren. Dazu kann er ein vorgegebenes Anfangsvermögen in einem Markt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009462193
Bei zunehmenden Investitionsausgaben f?r Informationstechnologie (IT) ist die aktuelle Situation, dass ca. 70% der IT-Investitionen die geplanten Ziele nicht erreichen (vgl. Chaos Report der Standish Group), kaum tragbar. Dieser Zustand resultiert u.a. aus einer Fehlallokation von Ressourcen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482333
In this paper, we investigate how industrial buyers align their relationships with suppliers to the contextual characteristics of the purchase. We propose that patterns of purchasing strategy are evidenced, in part, by the alignment of three fundamental domains: the firm's strategic intent for a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009431846
Clustering is a highly popular and widely used tool for identifying or constructing databased market segments. Over decades of applying cluster analytical procedures for the purpose of searching for homogeneous subgroups among consumers, questionable standards of utilization have emerged, e.g....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009457616
Understanding customer expectations is one of the keys to success for today's clothing manufacturers. Previous studies have explained how operational performance can be improved by a better understanding of customer-perceived values. This paper presents an analysis of data collected through a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471366
Ranked preference data arise when a set of judges rank, in order of their preference, a set of objects. Such data arise in preferential voting systems and market research surveys. Covariate data associated with the judges are also often recorded. Such covariate data should be used in conjunction...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475695
The dichotomy of development economics between market-driven and state-leddevelopment approaches has recently been complemented by a third strand whichfocus on knowledge and capabilities-based development models. Our paper aims tomake a first step towards a Comprehensive Neo-Schumpeterian theory...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475867