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Security and privacy issues are critically important in RFID networks because EPC data and their associated business events are valuable assets. In this paper, an Interoperable Internet-Scale Security (IISS) framework for RFID networks is proposed. The IISS framework performs authentication and...
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Integrated choice and latent variable (ICLV) models represent a promising new class of models which merge classic choice models with the structural equation approach (SEM) for latent variables. Despite their conceptual appeal, applications of ICLV models in marketing remain rare. We extend...
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Die vorliegende Arbeit befasst sich mit Innovationsdiffusionsmodellen und deren Anwendung in der Marketingpraxis. Sie hat zwei Ziele: Einen Überblick über existierende Innovationsmodelle zu schaffen und ein neues besseres Modell zu entwickeln. Es wird ein neuer Klassifizierungsansatz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467003
Im Marketing konkurrieren eine Reihe von Theorien um Aufmerksamkeit, Unterstützung durch akademische Forschung und theoretische Glaubwürdigkeit. Es gibt z.B. Ansätze aus so unterschiedlichen Bereichen wie der Volkswirtschaftslehre, Psychologie und Soziologie. Alles in allem ist die...
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Good corporate reputation is seen as one of the most valuable assets. It is believed to cause a multitude of favorable impacts within different stakeholder groups. As a consequence, a multitude of studies analyzed the relationship between corporate reputation and financial performance. However,...
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Die vorliegende Dissertation behandelt in fünf wissenschaftlichen Artikeln Grundfragen aus dem Themenfeld der Konsumenten-Marken Beziehung. Artikel 1 befasst sich mit der Fragestellung, was Konsumenten dazu führt, eine Marke in Betracht zu ziehen. Artikel 2 untersucht den Zusammenhang von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467259
Die vorliegende Arbeit besteht aus vier Aufsätzen, die sich mit der Modellierung von Markenwahlverhalten und Markentreue beschäftigen. Der erste Aufsatz gibt eine Einführung in das Nested Logit Modell und weist auf die Existenz von zwei unterschiedlichen Spezifikationen hin. Das utility...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467262
While much of our knowledge concerning traditional HR topics (e.g., recruiting, compensation, or performance management) in large firms may also apply in small or emerging organizations, evidence suggests that new ventures are different and that management of people within them may not clearly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015262919
As competition has changed and made the environment more dynamic and complex for the hospitality and tourism industry, the concept of strategic management has become more important. However, under the force driving change of technology innovation, information has gone digital and electronic for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433813
The primary objective of this study was to explore the relationship among various market structure constructs (consisting of barriers to entry, competition, growth, and market share) and their potential impact on financial performance. By applying theoretical underpinnings from the disciplines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433858