//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Academic Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~source:"econis"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
"A priori and a posteriori tra...
Similar by person
Narrow search
Delete all filters
| 1 applied filter
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Österreich
12
Austria
7
Holiday behaviour
5
Urlaubsverhalten
5
Tourism destination
4
Tourism marketing
4
Tourismus
4
Tourismusmarketing
4
Tourismusregion
4
Customer satisfaction
3
Kundenzufriedenheit
3
Theorie
3
Theory
3
Tourism
3
Tourism research
3
Tourismusforschung
3
Welt
3
World
3
Absatzpolitik
2
Arbeitszufriedenheit
2
Cable car
2
Consumer behaviour
2
Data Mining
2
Data mining
2
Deutschland
2
Germany
2
International competition
2
Internationaler Wettbewerb
2
Internet marketing
2
Job satisfaction
2
Konsumentenverhalten
2
Marketing
2
Marketingmanagement
2
Marktforschung
2
Online-Marketing
2
Seilbahn
2
Standortwettbewerb
2
Territorial competition
2
Text mining
2
Tourism industry
2
more ...
less ...
Online availability
All
Undetermined
3
Free
2
Type of publication
All
Article
28
Book / Working Paper
8
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal
18
Aufsatz in Zeitschrift
18
Aufsatz im Buch
7
Book section
7
Hochschulschrift
2
Case study
1
Collection of articles of several authors
1
Fallstudie
1
Konferenzschrift
1
Sammelwerk
1
more ...
less ...
Language
All
English
17
German
16
Undetermined
3
Author
All
Mazanec, Josef A.
34
Alkier, Wolfgang
2
Crotts, John C.
2
Plank, Erwin H.
2
Vavrik, Ursula
2
Wöber, Karl
2
Zekan, Bozana
2
Zins, Andreas
2
Amashaufer, Elena S.
1
Buchta, Christian
1
Calantone, Roger J.
1
Dickinger, Astrid
1
Fesenmaier, Daniel R.
1
Gusoy, Dogan
1
Hansen, Hans Robert
1
Hatzinger, Rainhold
1
Lalicic, Lidija
1
Lu, Lu
1
Park, Sangwon
1
Ring, Amata
1
Scheuch, Fritz
1
Schweiger, Günter
1
Strasser, Helmut
1
Tussyadiah, Iis P.
1
Wendt, Karen
1
Wiegele, O.
1
Wöber, Karl W.
1
more ...
less ...
Institution
All
Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft
1
Published in...
All
Journal of travel research : a quarterly publication of the Travel and Tourism Research Association
3
Wirtschaftspolitische Blätter : österreichische Zeitschrift für Wirtschaftspolitik
3
Annals of tourism research : ATR ; a social sciences journal
2
Tourism analysis : an interdisciplinary tourism & hospitality journal
2
Transfer, Werbeforschung & Praxis : Zeitschrift für Werbung, Kommunikation und Markenführung
2
Abhandlungen zur Werbewissenschaft und Werbepraxis
1
Absatzwirtschaftliche Schriftenreihe
1
Adaptive information systems and modelling in economics and management science
1
Arbeitspapiere der Absatzwirtschaftlichen Insitute der Wirtschaftsuniversität Wien
1
Außenhandel im Wandel : Festschrift zum 60. Geburtstag von Reinhard Moser
1
Beiträge zur Betriebswirtschaftslehre der Klein- und Mittelbetriebe : Festschrift für Josef Mugler zum 60. Geburtstag
1
Die Herausforderung der globalen Vernetzung : Forschungsreaktionen aus dem Department für Welthandel der Wirtschaftsuniversität Wien
1
Erfolg durch Innovation : Perspektiven für den Tourismus- und Dienstleistungssektor ; Festschrift für Klaus Weiermair zum 65. Geburtstag ; 10 Jahre ICRET
1
Forschungsergebnisse der Wirtschaftsuniversität Wien
1
International journal of contemporary hospitality management
1
International journal of research in marketing : IJRM ; official journal of the European Marketing Academy
1
Journal für Betriebswirtschaft : management review quarterly
1
Journal of business research : JBR
1
Journal of travel and tourism marketing
1
Modul University Working Paper Series, 2020
1
Tourism economics : the business and finance of tourism and recreation
1
Tourism management : research, policies, practice
1
Tourism management perspectives : TMP
1
Unternehmertum im Tourismus : Führen mit Erneuerungen
1
Vom Schilling zum Euro : Beiträge zur Zeitgeschichte der österreichischen Wirtschaftspolitik und der Österreichischen Nationalbank; Festschrift Adolf Wala zum 65. Geburtstag
1
Werbe- und Markenforschung : Meilensteine - State of the art - Perspektiven ; Günter Schweiger zum 65. Geburtstag
1
Wissenschaftliche Tagung des Verbandes der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft
1
more ...
less ...
Source
All
ECONIS (ZBW)
USB Cologne (EcoSocSci)
11
Showing
1
-
10
of
36
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
Marktsegmentierung mit dem automatischen Interaktionsdetektor : methodische Fortschritte, Reflexe im Tourismus
Vavrik, Ursula
-
1990
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000825820
Saved in:
2
Der SDG Award – Exzellenz in der Umsetzung der UN Sustainable Development Goals (SDG Award – A Tool to Foster Implementation of the United Nations Sustainable Development Goals - Excellence in Implementation)
Wendt, Karen
-
2017
German Abstract: Der Ethikbeirat des Senats der Wirtschaft hat den SDG Award lanciert, um Unternehmen, die als Vorreiter ihrer Branche in der Umsetzung der UN Nachhaltigkeitsziele (UN Sustainable Development Goals, https://sustainabledevelopment.un.org/sdgs) agieren, zu prämieren. Damit soll...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012943626
Saved in:
3
Allocating an advertising budget to international travel markets
Mazanec, Josef A.
- In:
Annals of tourism research : ATR ; a social sciences journal
13
(
1986
)
4
,
pp. 609-634
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001021257
Saved in:
4
Entscheidungshilfen für das touristische Management anhand von zwei Projektbeispielen
Mazanec, Josef A.
- In:
Wirtschaftspolitische Blätter : österreichische …
32
(
1985
)
5
,
pp. 397-492
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001267883
Saved in:
5
Preisniveau oder Angebotsqualität? : Ursachenanalyse der Attraktivitätseinbuße Österreichs als Sommerurlaubsland
Mazanec, Josef A.
- In:
Wirtschaftspolitische Blätter : österreichische …
44
(
1997
)
2
,
pp. 115-123
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001215976
Saved in:
6
A decision support system for optimizing advertising policy of a national tourist office : model outline and case study
Mazanec, Josef A.
- In:
International journal of research in marketing : IJRM ; …
3
(
1986
)
2
,
pp. 63-77
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001041171
Saved in:
7
Das erlebte Risiko als Determinante der Sparentscheidungen privater Anleger : empir. Befunde zur Nutzung 'höherer' Sparformen in d. österr. Bevölkerung
Schweiger, Günter
;
Mazanec, Josef A.
;
Wiegele, O.
-
1977
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000051711
Saved in:
8
Strukturmodelle des Konsumverhaltens : empirische Zugänglichkeit und praktischer Einsatz zur Vorbereitung absatzwirtschaftlicher Positionierungs- und Segmentierungsentscheidungen
Mazanec, Josef A.
-
1978
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000071702
Saved in:
9
Warum die Förderung der wirtschaftswissenschaftlichen Forschung (noch) nicht der Wirtschaft überlassen werden kann
Hansen, Hans Robert
;
Mazanec, Josef A.
- In:
Vom Schilling zum Euro : Beiträge zur Zeitgeschichte …
,
(pp. 249-263)
.
2002
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001723291
Saved in:
10
Marketing management and tourism
Calantone, Roger J.
- In:
Annals of tourism research : ATR ; a social sciences journal
18
(
1991
)
1
,
pp. 101-119
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001102690
Saved in:
1
2
3
4
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->