Showing 1 - 10 of 37
This paper presents a method for visualizing competitive market structures based on scanner panel date where asymmetries are taken into account. For this, I combined consumer choice models based on mixed logit models with three-mode principal component analysis. This approach can be used to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263688
Comparing groups with respect to hypothetical constructs requires that the measurement models are equal across groups. Otherwise conclusions drawn from the observed indicators regarding differences at the latent level (mean differences, differences in the structural relations) might be severly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263736
There are two main research traditions for analyzing market basket data that exist more or less independently from each other, namely exploratory and explanatory model types. Exploratory approaches are restricted to the task of discovering cross-category interrelationships and provide marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272734
The following research is guided by the hypothesis, that products chosen on a shopping trip in a supermarket are an indicator of the preference interdependencies between different products or brands. The bundle chosen on the trip can be regarded as an indicator of a global utility function. More...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296457
Im Rahmen dieser Arbeit wurde eine Kundenumfrage an den onlinebuchenden Kunden des Tourismuszentrum Mecklenburgische Ostseeküste GmbH durchgeführt. In dieser Arbeit soll diese Umfrage erläutert und ausgewertet werden. Es sollen die möglichen Auswertungskriterien aufgezeigt werden. Der Sinn...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297033
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301006
In vielen Beiträgen über die Rolle der Markt- und Meinungsforschung in Deutschland wird vorausgesetzt, daß die Branche der Markt- und Meinungsforschung in den letzten Jahren gewachsen ist. Im Gegensatz zur herausragenden Rolle von Umfragen und Marktforschungsunternehmen in der modernen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306486
Die vorliegenden Arbeit möchte westliche Wirtschaftstheorien und ökonometrische Methoden unter Berücksichtigung der chinesischen Besonderheiten auf die Untersuchungen der nationalen Pkw-Nachfrage in China anwenden und damit den Absatzmarkt analysieren sowie eine Grundlage zur Prognose...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306584
Seit gut fünf Jahren wird in der Stadt Detmold an der Umsetzung des Neuen Steuerungsmodells (NSM) gearbeitet. Die fortlaufenden Veränderungen, die sich letztlich an der Marktfähigkeit der erstellten Dienstleistungen und Produkte, d. h. vor allem an Effizienz und Effektivität messen lassen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306883
Marktforschung grundsätzlich zustimmen dürften, ist mit der konsequenten Ausrichtung auf die Kundenbedürfnisse gleichzeitig der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308092