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Augmented reality-delivered product information (ARPI) can overcome the limited space at the point of sale to inform shoppers on demand and will therefore become more widespread in brick-and-mortar stores. To fill the void of academic research, this paper develops a model of how consumers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015205198
Mobile Augmented Reality (MAR)-Apps für private Konsument:innen existieren zwischenzeitlich für verschiedene Anwendungsbereiche und sie können zahlreiche Funktionen erfüllen. Der vorliegende Beitrag untersucht, welche Faktoren den wahrgenommenen Nutzen und die Bewertung von Konsument:innen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014502099
Das Forschungsprojekt TransKoll verfolgte das Ziel eine Toolbox von Instrumenten und Methoden für kleine und mittelständische Unternehmen (KMU) zur Schaffung von mehr Transparenz und zur Ausrichtung auf mehr Nachhaltigkeit in der Lebensmittelkette zu entwickeln und zu überprüfen. Das Projekt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011958184
In times of uncertainty, the study of consumer animosity and how it affects anti-consumption behavior becomes more important for both academics and practitioners. This study focuses on the social nature of boycotts and contributes to the literature by analyzing the influence of normative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015052270
Buzz marketing is becoming a more and more relevant topic. Yet, most research is descriptive and does not provide insights into the underlying mechanisms. To overcome this void, the paper provides a causal model of buzz marketing focusing on the motives of potential buzz agents and their effects...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352016
As a means to preserve present and future generations' living conditions, sustainable consumption presents a route to the enhanced well‐being of individuals. However, the occurrence of the COVID‐19 pandemic raises the question of whether society is going to continue down a path of increased...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013369103
Einhergehend mit der Digitalisierung vieler Lebensbereiche werden große Mengen persönlicher Daten von Konsument*innen durch Unternehmen und Institutionen erfasst und analysiert. Daher ist der verantwortungsvolle Umgang mit diesen Daten eines der drängendsten Themen der Gegenwart. Zwar gibt es...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501301
Media reports that a company behaves in a socially nonresponsible manner frequently result in consumer participation in a boycott. As time goes by, however, the number of consumers participating in the boycott starts dwindling. Yet, little is known on why individual participation in a boycott...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501364
Immer mehr Unternehmen entschließen sich dazu, ihr Geschäftsmodell digital auszuweiten. Dieser Trend ist auch im Bereich der personennahen Dienstleistungen spürbar. Um Zugriff auf die digitalen Serviceangebote zu erhalten, müssen potentielle Nutzer persönliche Daten preisgeben. In vielen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504375
This study expands on past deceleration and slow consumption research by introducing and validating a measure of need‐for‐deceleration, an individual's motivational ability to engage in activities aimed at slowing down the perceived fast passage of time. Following initial scale development,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504588