Showing 1 - 4 of 4
This study examines the perception of the role of social media influencers (SMIs) in the virtual sales tool of fashion hauls from a consumer perspective and its influence on purchase intention. The results show that the role of SMIs is partly comparable to that of traditional salespeople. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015051613
Der Einfluss der Marktsegmente auf den Zusammenhang zwischen Kundenzufriedenheit und -loyalität wurde bislang nicht überprüft. Am Beispiel der Automobilindustrie zeigen die Autoren, dass im Volumensegment die Loyalität wesentlich durch die Kundenzufrieden-heit beeinflusst wird. Im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337338
Location-Based Advertising (LBA) is an innovative advertising channel to deliver highly personalized advertising messages. Based on an empirical study the negative effect of privacy concerns on the intention to use LBA is considerably weaker than the positive effect of advertising value.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337369
Marken nutzen Gamification, um auf sich aufmerksam zu machen. Der weltgrösste Fast-Fashion-Konzern SHEIN zeigt, wie Gamification durch spielerische Nutzungserfahrung in der Praxis gelingen und letztlich zu positivem Kaufverhalten führen kann. Der Beitrag weist zugleich auf die negativen Seiten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015051621