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Das Behavioral Targeting, also die zielgerichtete Auslieferung von Online-Werbung basierend auf dem Nutzerverhalten, hat in den vergangenen Jahren zunehmend an Bedeutung gewonnen. Von Werbevermarktern wird dabei auf Effizienzsteigerungen - insbesondere durch die Reduzierung von Streuverlusten -...
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Das unter dem Begriff Long Tail verstandene Konzept findet aktuell eine breite Aufmerksamkeit. Vielfach wird bei Herstellern und im Handel ein Wandel von Massenprodukten hin zu einer Vielzahl von Nischenartikeln vorausgesagt. Ob diese Entwicklung tatsächlich in der vorhergesagten Art und Weise...
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Recently, carsharing has entered a phase of commercial mainstreaming as carsharing providers and urban transportation planners aim at broadening the customer base. In this context, knowledge about the motives of carsharing usage is essential for further growth. Based on a qualitative means-end...
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In this case study, the Russell Corporation's acquisition of Spalding creates an opportunity for Spalding's marketing staff to reevaluate their licensing strategy. Prior ownership has heavily leveraged the equity of the Spalding brand to generate maximum licensing revenues with a minimal concern...
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This teaching note presents instructors with several avenues for incorporating the case study, "The Practice of Brand Extension through Licensing: The Spalding Challenge," into their classrooms. By proposing classroom demonstrations and exercises based on the authors' experience as well as...
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