Showing 1 - 10 of 25
This volume was prepared by Susanne Link during her stay at the Ludwig-Maximilians-University of Munich and the Department of Human Capital and Innovation of the Ifo Institute of Economic Research. It was accepted as a doctoral thesis by the Economics Departure of the University of Munich in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698340
international student achievement test TIMSS, it estimate the effect of PC use on student test scores and finds that using a PC for …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698360
Die Studie stellt die Bruttolohn- und Tariflohnentwicklung von Arbeitnehmern in der Privatwirtschaft und Angestellten im öffentlichen Dienst seit der Wiedervereinigung gegenüber. Dabei werden auch Sonderleistungen (wie Urlaubs- und Weihnachtsgeld, Überstundenzuschläge usw.), flexible...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698445
What makes a good teacher? This is one of the central questions in the economics of education. General teacher qualifications, such as education level or advanced degrees, tend to be poor predictors of teacher quality. Instead, some studies have shown that subject-specific qualifications predict...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014311422
Ohne grundlegende literale, soziale und personale Kompetenzen, die als Grundbildung bezeichnet werden können, ist eine Teilhabe an der Gesellschaft und der Arbeitswelt nicht möglich. Eine Aufgabe der Schulen besteht darin, allen Schülerinnen und Schülern eben diese zur Bewältigung späterer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011893360
This study was prepared by Sven Neelsen while he was working with the ifo Institute for Economic Research. It was completed in December 2011 and accepted as a doctoral thesis by the Department of Economics at the University of Munich in May 2012. The study investigates long-run effects of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698336
Forschungszweig liegen breite Ergebnisse empirischer Forschung vor, so die internationalen Schulleistungsvergleiche PISA, TIMSS und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272257
Die Ergebnisse der österreichischen PIAAC-Erhebung zeigen, dass eine Vielzahl an LehrabsolventInnen in ihren Lesekompetenzen nicht den niedrigen Level der Ergebnisse der Personen mit maximal Pflichtschulabschluss überschreitet. Bei einzelnen (Lehr-)Berufsgruppen wie Handwerks- und verwandten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011480828
This documentation analyses the structure of educational attainment in France and Germany. While France and Germany share in many respects similar socioeconomic structures, they sharply differ with respect to their educational system. First, the three-tiered secondary school system in Germany,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300923
Das ESF-BAMF-Programm zur berufsbezogenen Sprachförderung soll Personen mit Migrationshintergrund und mangelnden Deutschkenntnissen den Zugang zum deutschen Arbeitsmarkt erleichtern. Dieser Bericht gibt Aufschluss über die Struktur der Teilnehmenden, die in den Jahren 2014 und 2015 einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018660