Showing 1 - 10 of 26
Historical examples (ISDN, Teletex, telefax, telex) show us that forecasting efforts in the telecommunication sector can go awry - not only by a few percentage points but by large magnitudes. We maintain that with strong network effects it is not possible to forecast the success of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841769
Der Beitrag identifiziert die wichtigsten Einflussfaktoren der interorganisatorischen Vernetzung auf die Wettbwerbsfähigkeit kleiner und mittlerer Unternehmen. Diese werden in drei interdependenten Problemfeldern strukturiert, welche für den Erfolg von vernetzten kleinen und mittleren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841781
Have you ever watched one of your competitors raked in profits from customers that you had decided not to bother acquiring? Perhaps this happened because your company based its decision on the traditional method of calculating customer lifetime value (CLV). That could be a costly mistake.[...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868026
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005853940
We investigate how eight concepts derived from the media characteristics of the WWW impact corporate success in E-Business if implemented as features of companies’ web sites. We construct a path model for testing our research hypotheses on three subsets of a representative survey of 1,308...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005853941
In this contribution, we study companies engaging in B2C-E-Commerce and their ability to manage the relationship with their customers. We refer to this as companies’ ECCRM-capability and examine its determinants and the impact that all of these factors have on corporate success in E-Business....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005853942
Seit den wegbereitenden Arbeiten von Pine (1991, 1993) haben sich zahlreiche wissenschaftliche Beiträge mit den theoretischen Aspekten der Mass Customization befasst. Nach vielen positiv gestimmten Arbeiten hinsichtlich des Nutzens und der Erfolgsaussichten der Mass Customization werden diese...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005853943
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005853944
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005853945
Zunehmende Individualisierung der Nachfrage verbunden mit einem steigenden Preisdruck stellt für Unternehmen eine wesentliche wettbewerbsstrategische Herausforderung dar. Die Strategie der Mass Customization stellt als Reaktion eine Konzeption zur Verfügung, die für jeden Kunden genau das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005853946