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In vielen psychologischen Studien wurde gezeigt, dass Performance-Feedback als Motivator innerhalb einer Arbeitsbeziehung wirkt. In diesem Papier soll nun die Wirkung von Feedback mit Methoden der Ökonomie untersucht werden. Dazu wird der Einfluss von Feedback auf die Arbeitsanstrengung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292514
We provide an explanation for peer pressure in teams based on inequity aversion. Analyzing a two-period model with two agents, we find that the effect of inequity aversion strongly depends on the information structure. When contributions are unobservable, agents act as if they were purely...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010268881
We provide an explanation for peer pressure in teams based on inequity aversion. Analyzing a two-period model with two agents, we find that the effect of inequity aversion strongly depends on the information structure. When contributions are unobservable, agents act as if they were purely...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003652683
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003765772
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003467421
In vielen psychologischen Studien wurde gezeigt, dass Performance-Feedback als Motivator innerhalb einer Arbeitsbeziehung wirkt. In diesem Papier soll nun die Wirkung von Feedback mit Methoden der Ökonomie untersucht werden. Dazu wird der Einfluss von Feedback auf die Arbeitsanstrengung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009668118
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002519454
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Although a broad field of literature on incentive theory exists, employer-provided tangible goods (hereafter called benefits) have so far been neglected by economic research. A remarkable exception is an empirical study by Oyer (2008). In our study, we test some of his findings by drawing on a...
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