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Die Allgemeinfreiheit und rechtliche Schutzunfähigkeit von Ideen - und somit gleichermaßen von Werbeideen - gilt als eiserne Regel unserer Gesellschaft. Die Möglichkeit, bereits bestehende Ideen als Basis freischaffender Kreativität zu nutzen, sie umzuformen, neu zu erfinden und mit eigenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011411715
Die wachsende Verbreitung und Nutzung des Smartphones erhöht die Relevanz von mobilen Inhalten für Konsumenten und Unternehmen. Innerhalb der Markenkommunikation bietet das mobile Medium die Möglichkeit, den Kunden direkt, personalisiert, überall und zu jederzeit mit der jeweiligen Botschaft...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011411716
Central bank independence is a common feature in advanced economies. Delegation of monetary policy to an independent central bank with a clear mandate for price stability has proven to be successful in keeping a check on inflation and providing a trusted currency. However, it is also a fact that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011606272
We consider a median voter model with uncertainty about how the economy functions. The distribution of income is exogenously given and the provision of a public good is financed through a proportional tax. Voters and politicians do not know the true production function for the public good, but...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011428772
Aufgrund von stetig anwachsenden Ausgaben und Schulden des öffentlichen Sektors, sowie gleichzeitig einer Verschlechterung der allgemeinen Wirtschaftslage, wurde in den OECD-Ländern seit den 70er und 80er Jahren des 20. Jahrhunderts zunehmend ein effizienter(er) Staat gefordert. In der Folge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011428778
This paper investigates the barriers to innovation perceived by Polish manufacturing firms. It refers to the heterogeneity of innovation active firms. We introduce a taxonomy of innovative firms based on the frequency with which they introduce commercialised innovations using data from both CIS4...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011430863
The objective of the PICK-ME (Policy Incentives for Creation of Knowledge - Methods and Evidence) research project is to provide theoretical and empirical perspectives on innovation which give a greater role to the demand-side aspect of innovation. The main question is how can policy make...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011430928
The aim of this doctoral project is an empirical analysis of questions concerning economics of education, in particular education policy. The first key aspect is the relationship between public opinion and the level of information of the population. As part of this, a first research project...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012019190
Dieser Forschungsbericht enthält deskriptive Ergebnisse aus dem Projekt: "Weiterbildungsbeteiligung in Deutschland - Kompetenzausstattung, formale Qualifikation und Persönlichkeitsmerkmale", welches durch das BMBF gefördert wird und aktualisiert Ergebnisse, die durch Kruppe/Trepesch (2017)...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012110785
The aim of this workshop was to ask potential end-users of the citizens’ information pack on legal and ethical issues around ICTs (i.e. citizens and citizens’ groups) the following questions: What is your knowledge of the EU’s General Data Protection Regulation (GDPR), and what actions...
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