EconBiz - Find Economic Literature
    • Logout
    • Change account settings
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  • A-Z
  • Beta
  • About EconBiz
  • News
  • Thesaurus (STW)
  • Research Skills
  • Help
  • EN 
    • DE
    • ES
    • FR
  •  My account 
    • Logout
    • Change account settings
  • Login
Publications Events
Search options
Advanced Search history
My EconBiz
Favorites Loans Reservations Fines
    You are here:
  • Home
  • Search: subject_exact:"Lokales Fernsehen"
Narrow search

Narrow search

Year of publication
Subjects
All
Regional broadcast 20 Regionaler Rundfunk 20 Lokales Fernsehen 14 Deutschland 9 Germany 8 Bayern 5 Wirtschaftlichkeit 5 Broadcasting policy 4 Economic effectiveness 4 Fernsehen 4 Fernsehwerbung 4 Regionalfernsehen 4 Rundfunkpolitik 4 Television 4 Television advertising 4 Bavaria 3 Broadcasting finance 3 Fernsehsender 3 Großbritannien 3 Hörfunkwerbung 3 Nordrhein-Westfalen 3 Radio advertising 3 Rundfunkfinanzierung 3 Schweiz 3 Switzerland 3 Television industry 3 USA 3 United States 3 Wirtschaftliche Lage 3 Broadcasting law 2 Deutschland <Östliche Länder> 2 Digital broadcast 2 Digitaler Rundfunk 2 Förderung 2 Haushaltsautonomie 2 Lokaler Hörfunk 2 Media industries 2 Media usage 2 Medienkonsum 2 Mediennutzung 2
more ... less ...
Type of publication
All
Book / Working Paper 18 Article 14 Journal 1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal 11 Aufsatz in Zeitschriften 11 Graue Literatur 4 Non-commercial literature 4 Article in book 3 Aufsatz im Buch 3 Collection of articles of several authors 1 Sammelwerk 1
more ... less ...
Language
All
German 20 English 10 Undetermined 3
Persons
All
Goldhammer, Klaus 2 Müller-Terpitz, Ralf 2 Polley, Cay-Norbert 2 Schwertzel, Uwe 2 Sieben, Günter 2 Weidlich, Kai-Uwe 2 Wiegand, André 2 Altrogge, Michael 1 Bellardi, Nadia 1 Borger, Adriane 1 Brogi, Elda 1 Carpentier, Nico 1 Czaplicki, Andreas 1 Dahlmeier, Rainer 1 Eijk, Nico van 1 Ekelund, Robert B. 1 Esser, Oliver 1 Ferguson, Douglas A. 1 Ford, George S. 1 Furnémont, Jean-François 1 Gerber, Oliver 1 Greer, Clark F. 1 Hallett, Lawrie 1 Hege, Hans 1 Hintz, Arne 1 Holthaus, Michael 1 Iacino, Gianna 1 Jackson, John D. 1 Janssen, Marc 1 Kevin, Deirdre 1 Makienko, Igor 1 McGonagle, Tarlach 1 Ojajärvi, Sanna 1 Ostling, Alina 1 Peissl, Helmut 1 Pellicanò, Francesca 1 Richardson, Martin 1 Rushton, Dave 1 Sammain, Viktor 1 Santana, Maaika 1
more ... less ...
Institutions
All
Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle 1 Infratest-Burke-Kommunikationsforschung GmbH <München> 1 Sächsische Landesanstalt für Privaten Rundfunk und Neue Medien 1
Published in...
All
BLM-Schriftenreihe 6 Reihe Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln 5 Telematics and informatics : an interdisciplinary journal on the social impacts of new technologies 4 JMM : the international journal on media management 2 Aufbruch in die digitale Welt : aktuelle Entwicklungen - Analysen - Konzepte 1 Berichte aus der Rechtswissenschaft 1 IRIS Spezial 1 Institute of Local Television research monograph 1 International journal of the economics of business 1 Journal of media business studies 1 Journal of targeting, measurement and analysis for marketing 1 Kampagnen, Kontakte, Konkurrenz : Potentiale der Radiowerbung 1 Medienwirtschaft : MW ; Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie ; Buch, Zeitung, Zeitschrift, Radio, Fernsehen, Online 1 Nonprofit-PR 1 Schriftenreihe der Landeszentrale für Medien und Kommunikation 1 Schriftenreihe der SLM 1 The economic journal : the journal of the Royal Economic Society 1
more ... less ...
Sources
All
ECONIS (ZBW) 25 USB Cologne (EcoSocSci) 8
Showing 1 - 33 of 33
Cover Image
Regionales und lokales Fernsehen in Europa
Brogi, Elda; Eijk, Nico van; Ó Fathaigh, Ronan; … - Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle - 2016
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Newspaper and television as local and community media : assessments by industry experts
Ojajärvi, Sanna; Valtonen, Sanna - In: Journal of media business studies 9 (2012) 2, pp. 129-145
Saved in:
Cover Image
Effective frequency estimates in local media planning practice
Makienko, Igor - In: Journal of targeting, measurement and analysis for marketing 20 (2012) 1, pp. 57-65
Saved in:
Cover Image
Die Finanzautonomie der Bayerischen Landeszentrale für Neue Medien im Lichte der aktuellen Förderung lokaler und regionaler Fernsehangebote : Kurzgutachten
Müller-Terpitz, Ralf - 2010
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
The legal and economic framework of the third audivisual sector in UK, Netherlands, Switzerland, Niedersachsen (Germany) and Ireland
Peissl, Helmut; Tremetzberger, Otto - In: Telematics and informatics : an interdisciplinary … 27 (2010) 2, pp. 122-130
Saved in:
Cover Image
Digital broadcasting : challenges and opportunities for European community radio broadcasters
Hallett, Lawrie; Hintz, Arne - In: Telematics and informatics : an interdisciplinary … 27 (2010) 2, pp. 151-161
Saved in:
Cover Image
Mapping the rhizome : organizational and informational networks of two Brussels alternative radio stations
Santana, Maaika; Carpentier, Nico - In: Telematics and informatics : an interdisciplinary … 27 (2010) 2, pp. 162-176
Saved in:
Cover Image
From coexistence to cooperation : experiments in intercultural broadcasting in Swiss community radios
Borger, Adriane; Bellardi, Nadia - In: Telematics and informatics : an interdisciplinary … 27 (2010) 2, pp. 182-186
Saved in:
Cover Image
Lokal-TV und Werbemarkt : Sichtweisen und Wertungen von mittelständischen Unternehmen, Media- und Werbeagenturen ; eine Studie im Auftrag der Sächsischen Landesanstalt für privaten...
Altrogge, Michael; Schabedoth, Eva - 2010
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Die Finanzautonomie der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien im Lichte der aktuellen Förderung lokaler und regionaler Fernsehangebote : Kurzgutachten
Müller-Terpitz, Ralf (contributor) - 2010
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Akzeptanz und Bewertung des lokalen und regionalen Fernsehens in Ostdeutschland : Studie im Auftrag der Landesmedienanstalten: Medienanstalt Mecklenburg-Vorpommern (MMV), Medienans...
Czaplicki, Andreas; Weißbecker, Helga - 2010
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Lokalrundfunkfinanzierung in Bayern : verfassungs- und europarechtliche Rahmenbedingungen staatlicher Finanzverantwortung ; Rechtsgutachten
Wieland, Joachim - 2009
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Blogging from the management perspective : a follow-up study
Sheffer, Mary Lou; Schultz, Brad - In: JMM : the international journal on media management 11 (2009) 1, pp. 9-17
Saved in:
Cover Image
Gegenwart und Zukunft des lokalen und regionalen Fernsehens in Ostdeutschland : Studie im Auftrag der Landesmedienanstalten, Landesrundfunkzentrale Mecklenburg-Vorpommern (LRZ) ...
Seufert, Wolfgang - 2008
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Factors influencing the adoption of HD Radio TM by local radio station managers
Greer, Clark F.; Ferguson, Douglas A. - In: JMM : the international journal on media management 10 (2008) 4, pp. 148-157
Saved in:
Cover Image
Wirtschaftliche Situation des lokalen und regionalen Fernsehens in Bayern : Studie im Auftrag der Bayerischen Staatskanzlei und der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien (BLM)...
Goldhammer, Klaus; Wiegand, André; Polley, Cay-Norbert - 2007
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Lokales Fernsehen in der Sackgasse? : eine empirische Analyse zu den wirtschaftlichen Problemen und Perspektiven des lokalen Fernsehens in Deutschland
Vlašić, Andreas; Weidlich, Kai-Uwe - In: Medienwirtschaft : MW ; Zeitschrift für … 4 (2007) 1, pp. 18-31
Saved in:
Cover Image
Wirtschaftliche Situation des lokalen und regionalen Fernsehens in Bayern : Studie im Auftrag der Bayerischen Staatskanzlei und der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien (BLM)...
Goldhammer, Klaus; Wiegand, André; Polley, Cay-Norbert - 2007 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
"Sprich nur, wenn du einen guten Grund dafür hast!" : Beiträge im Radio
Sammain, Viktor - In: Nonprofit-PR, (pp. 294-296). 2007
Saved in:
Cover Image
Lokales Fernsehen auf dem Weg zum Werbemedium : eine empirische Studie zu Image, Akzeptanz und Vermarktung lokaler Fernsehsender in Rheinland-Pfalz
Weidlich, Kai-Uwe; Vlasic, Andreas - 2006 - 1. Aufl.
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Commercial broadcasting and local content : cultural quotas, advertising and public stations
Richardson, Martin - In: The economic journal : the journal of the Royal … 116 (2006), pp. 605-625
Saved in:
Cover Image
Hoffen und Bangen in der Provinz
Schneider, Guido - In: Kampagnen, Kontakte, Konkurrenz : Potentiale der …, (pp. 95-100). 2003
Saved in:
Cover Image
Wirtschaftlichkeitsanalyse werbefinanzierter Lokalfernsehveranstalter, analysiert anhand der ökonomischen Klubgütertheorie
Esser, Oliver - 2001
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Hörfunk- und Fernsehnutzung in Bayern : Ergebnisse der Funkanalyse Bayern
München : Fischer - [4.]1992; 5.1993 - 6.1994; 1995 - 1999(2000); damit …
Saved in:
Cover Image
Are local TV markets separate markets?
Ekelund, Robert B.; Ford, George S.; Jackson, John D. - In: International journal of the economics of business 7 (2000) 1, pp. 79-97
Saved in:
Cover Image
Chancen des digitalen Fernsehens im lokalen und regionalen Raum
Hege, Hans - In: Aufbruch in die digitale Welt : aktuelle Entwicklungen …, (pp. 29-36). 2000
Saved in:
Cover Image
Monopole und Doppelmonopole im medialen Wettbewerb : insbesondere auf örtlicher Ebene
Dahlmeier, Rainer - 1997
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Der Stellenwert lokaler Hörfunk- und Fernsehangebote aus Sicht der werbetreibenden Wirtschaft
Sauer, Oliver - 1996
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Finanzierung und Wirtschaftlichkeit lokaler Fernsehveranstalter
Sieben, Günter; Schwertzel, Uwe - 1996
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Finanzierung und Wirtschaftlichkeit lokaler Fernsehveranstalter
Sieben, Günter; Schwertzel, Uwe - 1996
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Realisationschancen für lokales Fernsehen am Beispiel einer Wirtschaftlichkeitsberechnung für ausgewählte Gebiete Nordrhein-Westfalens
Holthaus, Michael - 1995
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Wirkung und Funktion der Werbung im lokalen Hörfunk und Fernsehen
1994
Preview
Preview
Saved in:
Cover Image
Citizen television : a local dimension to public service broadcasting
Rushton, Dave (contributor) - 1993
Preview
Preview
Saved in:
A service of the
zbw
Questions? Chat with us

Questions? Chat with us

Loading...
 Searching for statistics or facts?
  • Sitemap
  • Contact us
  • Imprint
  • Privacy

Loading...