Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Research Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Search options
All Fields
Titles
Subjects
Persons
Institutions
ISBN/ISSN
Published in...
Publishers
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
Search: subject_exact:"Lokales Fernsehen"
Narrow search
Narrow search
Year of publication
From:
To:
Subjects
All
Regional broadcast
20
Regionaler Rundfunk
20
Lokales Fernsehen
14
Deutschland
9
Germany
8
Bayern
5
Wirtschaftlichkeit
5
Broadcasting policy
4
Economic effectiveness
4
Fernsehen
4
Fernsehwerbung
4
Regionalfernsehen
4
Rundfunkpolitik
4
Television
4
Television advertising
4
Bavaria
3
Broadcasting finance
3
Fernsehsender
3
Großbritannien
3
Hörfunkwerbung
3
Nordrhein-Westfalen
3
Radio advertising
3
Rundfunkfinanzierung
3
Schweiz
3
Switzerland
3
Television industry
3
USA
3
United States
3
Wirtschaftliche Lage
3
Broadcasting law
2
Deutschland <Östliche Länder>
2
Digital broadcast
2
Digitaler Rundfunk
2
Förderung
2
Haushaltsautonomie
2
Lokaler Hörfunk
2
Media industries
2
Media usage
2
Medienkonsum
2
Mediennutzung
2
more ...
less ...
Type of publication
All
Book / Working Paper
18
Article
14
Journal
1
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal
11
Aufsatz in Zeitschriften
11
Graue Literatur
4
Non-commercial literature
4
Article in book
3
Aufsatz im Buch
3
Collection of articles of several authors
1
Sammelwerk
1
more ...
less ...
Language
All
German
20
English
10
Undetermined
3
Persons
All
Goldhammer, Klaus
2
Müller-Terpitz, Ralf
2
Polley, Cay-Norbert
2
Schwertzel, Uwe
2
Sieben, Günter
2
Weidlich, Kai-Uwe
2
Wiegand, André
2
Altrogge, Michael
1
Bellardi, Nadia
1
Borger, Adriane
1
Brogi, Elda
1
Carpentier, Nico
1
Czaplicki, Andreas
1
Dahlmeier, Rainer
1
Eijk, Nico van
1
Ekelund, Robert B.
1
Esser, Oliver
1
Ferguson, Douglas A.
1
Ford, George S.
1
Furnémont, Jean-François
1
Gerber, Oliver
1
Greer, Clark F.
1
Hallett, Lawrie
1
Hege, Hans
1
Hintz, Arne
1
Holthaus, Michael
1
Iacino, Gianna
1
Jackson, John D.
1
Janssen, Marc
1
Kevin, Deirdre
1
Makienko, Igor
1
McGonagle, Tarlach
1
Ojajärvi, Sanna
1
Ostling, Alina
1
Peissl, Helmut
1
Pellicanò, Francesca
1
Richardson, Martin
1
Rushton, Dave
1
Sammain, Viktor
1
Santana, Maaika
1
more ...
less ...
Institutions
All
Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle
1
Infratest-Burke-Kommunikationsforschung GmbH <München>
1
Sächsische Landesanstalt für Privaten Rundfunk und Neue Medien
1
Published in...
All
BLM-Schriftenreihe
6
Reihe Arbeitspapiere des Instituts für Rundfunkökonomie an der Universität zu Köln
5
Telematics and informatics : an interdisciplinary journal on the social impacts of new technologies
4
JMM : the international journal on media management
2
Aufbruch in die digitale Welt : aktuelle Entwicklungen - Analysen - Konzepte
1
Berichte aus der Rechtswissenschaft
1
IRIS Spezial
1
Institute of Local Television research monograph
1
International journal of the economics of business
1
Journal of media business studies
1
Journal of targeting, measurement and analysis for marketing
1
Kampagnen, Kontakte, Konkurrenz : Potentiale der Radiowerbung
1
Medienwirtschaft : MW ; Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie ; Buch, Zeitung, Zeitschrift, Radio, Fernsehen, Online
1
Nonprofit-PR
1
Schriftenreihe der Landeszentrale für Medien und Kommunikation
1
Schriftenreihe der SLM
1
The economic journal : the journal of the Royal Economic Society
1
more ...
less ...
Sources
All
ECONIS (ZBW)
25
USB Cologne (EcoSocSci)
8
Showing
1
-
33
of
33
Sort
Relevance
Date (newest first)
Date (oldest first)
Person
Title
1
Regionales und lokales Fernsehen in Europa
Brogi, Elda
;
Eijk, Nico van
;
Ó Fathaigh, Ronan
; …
-
Europarat / Audiovisuelle Informationsstelle
-
2016
Saved in:
2
Newspaper and television as local and community media : assessments by industry experts
Ojajärvi, Sanna
;
Valtonen, Sanna
- In:
Journal of media business studies
9
(
2012
)
2
,
pp. 129-145
Saved in:
3
Effective frequency estimates in local media planning practice
Makienko, Igor
- In:
Journal of targeting, measurement and analysis for marketing
20
(
2012
)
1
,
pp. 57-65
Saved in:
4
Die Finanzautonomie der Bayerischen Landeszentrale für Neue Medien im Lichte der aktuellen Förderung lokaler und regionaler Fernsehangebote : Kurzgutachten
Müller-Terpitz, Ralf
-
2010
Saved in:
5
The legal and economic framework of the third audivisual sector in UK, Netherlands, Switzerland, Niedersachsen (Germany) and Ireland
Peissl, Helmut
;
Tremetzberger, Otto
- In:
Telematics and informatics : an interdisciplinary …
27
(
2010
)
2
,
pp. 122-130
Saved in:
6
Digital broadcasting : challenges and opportunities for European community radio broadcasters
Hallett, Lawrie
;
Hintz, Arne
- In:
Telematics and informatics : an interdisciplinary …
27
(
2010
)
2
,
pp. 151-161
Saved in:
7
Mapping the rhizome : organizational and informational networks of two Brussels alternative radio stations
Santana, Maaika
;
Carpentier, Nico
- In:
Telematics and informatics : an interdisciplinary …
27
(
2010
)
2
,
pp. 162-176
Saved in:
8
From coexistence to cooperation : experiments in intercultural broadcasting in Swiss community radios
Borger, Adriane
;
Bellardi, Nadia
- In:
Telematics and informatics : an interdisciplinary …
27
(
2010
)
2
,
pp. 182-186
Saved in:
9
Lokal-TV und Werbemarkt : Sichtweisen und Wertungen von mittelständischen Unternehmen, Media- und Werbeagenturen ; eine Studie im Auftrag der Sächsischen Landesanstalt für privaten...
Altrogge, Michael
;
Schabedoth, Eva
-
2010
Saved in:
10
Die Finanzautonomie der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien im Lichte der aktuellen Förderung lokaler und regionaler Fernsehangebote : Kurzgutachten
Müller-Terpitz, Ralf
(
contributor
)
-
2010
Saved in:
11
Akzeptanz und Bewertung des lokalen und regionalen Fernsehens in Ostdeutschland : Studie im Auftrag der Landesmedienanstalten: Medienanstalt Mecklenburg-Vorpommern (MMV), Medienans...
Czaplicki, Andreas
;
Weißbecker, Helga
-
2010
Saved in:
12
Lokalrundfunkfinanzierung in Bayern : verfassungs- und europarechtliche Rahmenbedingungen staatlicher Finanzverantwortung ; Rechtsgutachten
Wieland, Joachim
-
2009
Saved in:
13
Blogging from the management perspective : a follow-up study
Sheffer, Mary Lou
;
Schultz, Brad
- In:
JMM : the international journal on media management
11
(
2009
)
1
,
pp. 9-17
Saved in:
14
Gegenwart und Zukunft des lokalen und regionalen Fernsehens in Ostdeutschland : Studie im Auftrag der Landesmedienanstalten, Landesrundfunkzentrale Mecklenburg-Vorpommern (LRZ) ...
Seufert, Wolfgang
-
2008
Saved in:
15
Factors influencing the adoption of HD Radio TM by local radio station managers
Greer, Clark F.
;
Ferguson, Douglas A.
- In:
JMM : the international journal on media management
10
(
2008
)
4
,
pp. 148-157
Saved in:
16
Wirtschaftliche Situation des lokalen und regionalen Fernsehens in Bayern : Studie im Auftrag der Bayerischen Staatskanzlei und der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien (BLM)...
Goldhammer, Klaus
;
Wiegand, André
;
Polley, Cay-Norbert
-
2007
Saved in:
17
Lokales Fernsehen in der Sackgasse? : eine empirische Analyse zu den wirtschaftlichen Problemen und Perspektiven des lokalen Fernsehens in Deutschland
Vlašić, Andreas
;
Weidlich, Kai-Uwe
- In:
Medienwirtschaft : MW ; Zeitschrift für …
4
(
2007
)
1
,
pp. 18-31
Saved in:
18
Wirtschaftliche Situation des lokalen und regionalen Fernsehens in Bayern : Studie im Auftrag der Bayerischen Staatskanzlei und der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien (BLM)...
Goldhammer, Klaus
;
Wiegand, André
;
Polley, Cay-Norbert
-
2007
-
1. Aufl.
Saved in:
19
"Sprich nur, wenn du einen guten Grund dafür hast!" : Beiträge im Radio
Sammain, Viktor
- In:
Nonprofit-PR
,
(pp. 294-296)
.
2007
Saved in:
20
Lokales Fernsehen auf dem Weg zum Werbemedium : eine empirische Studie zu Image, Akzeptanz und Vermarktung lokaler Fernsehsender in Rheinland-Pfalz
Weidlich, Kai-Uwe
;
Vlasic, Andreas
-
2006
-
1. Aufl.
Saved in:
21
Commercial broadcasting and local content : cultural quotas, advertising and public stations
Richardson, Martin
- In:
The economic journal : the journal of the Royal …
116
(
2006
),
pp. 605-625
Saved in:
22
Hoffen und Bangen in der Provinz
Schneider, Guido
- In:
Kampagnen, Kontakte, Konkurrenz : Potentiale der …
,
(pp. 95-100)
.
2003
Saved in:
23
Wirtschaftlichkeitsanalyse werbefinanzierter Lokalfernsehveranstalter, analysiert anhand der ökonomischen Klubgütertheorie
Esser, Oliver
-
2001
Saved in:
24
Hörfunk- und Fernsehnutzung in Bayern : Ergebnisse der Funkanalyse Bayern
München : Fischer
-
[4.]1992; 5.1993 - 6.1994; 1995 - 1999(2000); damit …
Saved in:
25
Are local TV markets separate markets?
Ekelund, Robert B.
;
Ford, George S.
;
Jackson, John D.
- In:
International journal of the economics of business
7
(
2000
)
1
,
pp. 79-97
Saved in:
26
Chancen des digitalen Fernsehens im lokalen und regionalen Raum
Hege, Hans
- In:
Aufbruch in die digitale Welt : aktuelle Entwicklungen …
,
(pp. 29-36)
.
2000
Saved in:
27
Monopole und Doppelmonopole im medialen Wettbewerb : insbesondere auf örtlicher Ebene
Dahlmeier, Rainer
-
1997
Saved in:
28
Der Stellenwert lokaler Hörfunk- und Fernsehangebote aus Sicht der werbetreibenden Wirtschaft
Sauer, Oliver
-
1996
Saved in:
29
Finanzierung und Wirtschaftlichkeit lokaler Fernsehveranstalter
Sieben, Günter
;
Schwertzel, Uwe
-
1996
Saved in:
30
Finanzierung und Wirtschaftlichkeit lokaler Fernsehveranstalter
Sieben, Günter
;
Schwertzel, Uwe
-
1996
Saved in:
31
Realisationschancen für lokales Fernsehen am Beispiel einer Wirtschaftlichkeitsberechnung für ausgewählte Gebiete Nordrhein-Westfalens
Holthaus, Michael
-
1995
Saved in:
32
Wirkung und Funktion der Werbung im lokalen Hörfunk und Fernsehen
1994
Saved in:
33
Citizen television : a local dimension to public service broadcasting
Rushton, Dave
(
contributor
)
-
1993
Saved in:
Results per page
10
25
50
100
A service of the
zbw
Questions? Chat with us
×
Questions? Chat with us
Loading...
×
Loading...