Showing 1 - 10 of 38
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001402414
Purpose – The purpose of this paper is to investigate how the service constellation perspective affects innovation strategies and potentially contributes to the innovation literature, proposing a research agenda. Design/methodology/approach – By analyzing the notion of a service...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014894459
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008526561
We introduce Dynamic Multilevel Modeling (DMLM) to a multicatalog-brand environment to determine the optimal frequency, size, and customer segmentation of direct marketing activities. This optimization method leverages multicatalog-brand effects including the utilization of prior customer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008787977
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001642438
Unternehmen müssen sich im Verkaufsmanagement damit beschäftigen, ob sie lieber mit Handelsvertretern oder Reisenden operieren wollen, wie hoch die zu gewährenden Einkommen sein sollen und welches Verhältnis zwischen fixen und erfolgsabhängigen Entlohnungsanteilen bestehen soll. Aus der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013512539
„Vertriebsmanagement“ vermittelt anspruchsvoll und zugleich praxisnah, wie Außendienste professionell geführt und gesteuert werden können. Dabei greifen Sönke Albers und Manfred Krafft auf aktuellste Ergebnisse der internationalen Forschung zurück, verwenden Beispiele und Fallstudien...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013518294
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014005479
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013326930
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011453224