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This paper investigates the relationships between cultural values and the learningstyle preferences of students. By linking Kolb’s model of learning style preferences to thecultural differences of individual learners we develop hypotheses that are tested against datacollected from 953 students...
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Outward FDI of firms from Brazil, Russia, India, and China has increasedsignificantly in the last years. Despite this trend comprehensive research on thespecific motives and antecedents of outward FDI from BRIC countries is stillunderrepresented. Case studies of eight companies were conducted...
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Virtual assignments are characterized by the spatial separation of private and business life.The virtual delegate lives and interacts in one culture, yet he or she works together mainlywith people from another culture. While the virtual assignee is physically located in theheadquarters, from an...
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Derzeit fallen knapp 99,7% aller Unternehmungen in Deutschland in die Kategorie der kleinenund mittleren Unternehmungen (KMUs). Sie produzieren knapp die Hälfte der Bruttowertschöpfungdes Unternehmenssektors, sorgen in ihrer Vielfalt für wirtschaftliche Stabilitätund sind integraler...
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Eines der zentralen Entscheidungsprobleme international tätiger Unternehmungen ist die Wahlder zu bearbeitenden Auslandsmärkte (vgl. ausführlich Welge/Holtbrügge 2003, S. 89 ff.). Nebenunternehmungs- und branchenspezifischen Einflussfaktoren wirken sich auf diese Entscheidungvor allem die...
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Effective and efficient communication can be regarded as a major source of competitive advantagein international business. It is not only a prerequisite of successful marketing and humanresources strategies but also of importance for the internal coordination of multinational corporations(MNCs)....
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International tätigen Unternehmungen stehen grundsätzlich zwei Optionen zurBesetzung vakanter Schlüsselpositionen in ausländischen Tochtergesellschaften zurVerfügung, und zwar die Rekrutierung von lokalen Fach- und Führungskräften oder dieEntsendung von Stammhausdelegierten. Die...
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Seit den siebziger Jahren wurden zahlreiche theoretische Ansätze entwickelt, welche dieBetätigung von Unternehmungen auf ausländischen Märkten zu erklären versuchen (füreinen Überblick vgl. Welge/Holtbrügge 2003, 51 ff.). Einer der prominentesten und amhäufigsten zitierten Ansätze ist...
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