Showing 1 - 10 of 159
Participation in Continuning Vocational Eduacation and Training: a need for a sustainable employability is a research project funded in the Fifth Framework Programme of the European Commission. Project partners from six European countries are seeking to identify the factors influening...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868399
Persistent link: https://www.econbiz.de/10007792808
Persistent link: https://www.econbiz.de/10007796820
The sector analysis of the Second-Hand sector underpins that the sector seems tocomparatively heterogeneous on the European level. The numerous different kinds ofbusinesses and business fields along with the different corporate structures and employeescontribute to the high variety of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868380
Wie die Sektoranalyse des Secondhand-Sektors deutlich macht, erscheint dieser zunächstauf europäischer Ebene relativ heterogen. So tragen die zahlreichen unterschiedlichenGeschäftsarten und Geschäftsfelder, aber auch die verschiedenen betrieblichen Strukturenund Beschäftigten dazu bei, dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868382
Die komplexen beruflichen Anforderungen der Arbeitswelt stellen Arbeitnehmer und Arbeitgeber noch stärker als zuvor vor die Herausforderung, Arbeitsplätze »passgenau«, d. h. den Kompetenzen entsprechend, zu besetzen. Im Hinblick auf die derzeitige ar-beitsmarktpolitische Situation in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868389
“Victim of the role that the institution itself has forced it to play, vocational educationand training in France has always presented a negative model in the eyes of the public atlarge” (Pelpel P. and Troger V., 1993)… until may be the creation of a new vocationaldiploma: the French...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868392
Zu Recht trägt die vorliegende Schriftreihe den provozierenden Titel »Und nach derSchule? Beiträge zum Thema ›Übergang Schule-Beruf‹ aus Theorie und Praxis«. Nachaktuellen Daten finden 45 Prozent aller Schulabgänger eines Altersjahrgangs der SekundarstufeI keinen Ausbildungsplatz,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868394
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003649658
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009379067