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Derzeit fallen knapp 99,7% aller Unternehmungen in Deutschland in die Kategorie der kleinenund mittleren Unternehmungen (KMUs). Sie produzieren knapp die Hälfte der Bruttowertschöpfungdes Unternehmenssektors, sorgen in ihrer Vielfalt für wirtschaftliche Stabilitätund sind integraler...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869462
This paper investigates the relationships between cultural values and the learningstyle preferences of students. By linking Kolb’s model of learning style preferences to thecultural differences of individual learners we develop hypotheses that are tested against datacollected from 953 students...
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Outward FDI of firms from Brazil, Russia, India, and China has increasedsignificantly in the last years. Despite this trend comprehensive research on thespecific motives and antecedents of outward FDI from BRIC countries is stillunderrepresented. Case studies of eight companies were conducted...
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Eines der zentralen Entscheidungsprobleme international tätiger Unternehmungen ist die Wahlder zu bearbeitenden Auslandsmärkte (vgl. ausführlich Welge/Holtbrügge 2003, S. 89 ff.). Nebenunternehmungs- und branchenspezifischen Einflussfaktoren wirken sich auf diese Entscheidungvor allem die...
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Effective and efficient communication can be regarded as a major source of competitive advantagein international business. It is not only a prerequisite of successful marketing and humanresources strategies but also of importance for the internal coordination of multinational corporations(MNCs)....
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International tätigen Unternehmungen stehen grundsätzlich zwei Optionen zurBesetzung vakanter Schlüsselpositionen in ausländischen Tochtergesellschaften zurVerfügung, und zwar die Rekrutierung von lokalen Fach- und Führungskräften oder dieEntsendung von Stammhausdelegierten. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869467
Seit den siebziger Jahren wurden zahlreiche theoretische Ansätze entwickelt, welche dieBetätigung von Unternehmungen auf ausländischen Märkten zu erklären versuchen (füreinen Überblick vgl. Welge/Holtbrügge 2003, 51 ff.). Einer der prominentesten und amhäufigsten zitierten Ansätze ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869487
Der Internationalisierungsprozess von Unternehmungen beginnt zumeist nach einer langjährigen erfolgreichenTätigkeit auf dem Heimatmarkt. Ausgelöst von der Nachfrage ausländischer Kundenoder der aktiven Suche nach neuen Absatzmärkten entscheiden sich Unternehmungen oft erst vieleJahre nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869488
The airline industry is one of the fastest growing industries in the world, and one of themain industries that is affected by globalization (Harvey & Turnbull 2002, p. 1).According to the International Air Transport Association (IATA 2004), the number ofpassengers traveling on scheduled flights...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869490
This paper analyses the consequences of multinational corporations’ (MNCs) movetowards integrated transnational networks (ITNs) which leads to an increase in theinterdependency of organizational entities. We suggest that this increased interdependencyrequires new ways of coordination that...
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