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Die vorliegende Arbeit behandelt einen Ansatz des Unternehmens IhrPreis.de, mit seiner Datenbasis eine realistische Preis-Absatz-Funktion zu bestimmen. So soll es möglich werden, den gewinnoptimalen Preis exakter als bisher festzulegen. [Redaktion EconBiz]]
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nach sich zog, wird eine einheitliche Währung insbesondere die Preispolitik der verschiedenen Anbieter vor neue Chancen wie …
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Dieser Beitrag wägt Vorteile und Nachteile verschiedener Flexibilisierungsstrategien ab, die der Stabilisierung des Beschäftigungsniveaus dienen. Insgesamt zeigt sich, daß Arbeitszeitflexibilisierung durch Arbeitszeitkonten alternativen - kurzfristig ausgerichteten - Anpassungsmechanismen aus...
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While many marketing models ignore the influence of financial variables on a firm's marketing strategy, this paper explores the effect of debt on the profit maximizing price for a new product. We assume a duopolistic market structure in which two firms produce a heterogeneous new consumer...
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The marketing literature so far only considers attraction models with strict functional forms. Greater exibility can be achieved by the neural net based approach introduced which assesses brands' attraction values by means of a perceptron with one hidden layer.(...)
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In this paper we revisit an economic model of Buhlmann (ASTIN Bulletin, 1980) and derive equilibrium pricing transforms. We show that the Esscher Transform and the Wang Transform exhibit very different behaviors when used in pricing insurance risks.
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This paper deals with the developments in interurban road transport pricing policy in Europe.
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The authors determine a contest with multiple (not necessarily equal) prizes. Contestants have private information about an ability parameter that affects their costs of bidding.
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This paper analyses the success of fast growing low-cost carrier and their pricing strategies.
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