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According to a widespread opinion, Germany is lagging behind. Many people in- and outside Germany believe that the Germans slumber through some of the most important economic trends and technological developments, especially at the incipient stages. For example Coke, color television, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840890
This article examines the relative influence of socio-economic variables versus attitudes as regards to consumer behavior towards book reading as a leisure activity. Previous studies on leisure consider the amount of discretionary time available to the individual as a decisive factor.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843527
This paper proposes an empirical exploration of this question how a customer evaluates prestige from a symbolic interactionist point of view.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843539
The paper proposes an integrative model of the antecedents and consequences of brand extension attitude based on the dominant cognitive paradigm. The four key processes of the model are :(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843544
An interpretative analysis of in-depth consumer interviews explores the relationship between the concepts of "luxury" and "prestige" as applied to brands.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843549
Seit einigen Jahren schon wird in der Marktforschungs- und Unternehmensberatungspraxis sowie in der Presse das Schlagwort "Aldisierung" verwendet, das die generelle Suche des Konsumenten nach dem günstigsten Angebot charakterisieren soll. Insbesondere bezeichnet man mit "Aldisierung" das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844404
"Up until now, our knowledge on the consumption patterns of recipients of Unemployment Benefit II, the means tested basic security system for employable persons in Germany, is rather restricted. This comes somewhat as a surprise, since analyses of consumption are highly relevant for setting...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010757492
Verbraucherreaktionen bei Unzufriedenheit mit einem gekauften Produkt oder einer in Anspruch genommenen Dienstleistung sind vielfältig und reichen von direkten Beschwerden bei Händlern oder Herstellern über Beschwerden bei Dritteinrichtungen bis hin zum Wechsel des Anbieters. Dabei können...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070439
Die Qualitätsbeurteilung von Wein stellt für Verbraucher beim Kauf eine besondere Herausforderung dar. In dieser Untersuchung wurden die Präferenzen von Konsumenten von Öko-Lebensmitteln für Wein analysiert, um die relative Bedeutung verschiedener Produkteigenschaften für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070502
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000000139