Showing 1 - 10 of 51,838
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002216515
More and more companies realign their competencies to offer integrated bundlesof products and services with the goal to solve customer problems (Leimeister etal. 2009). The customers are not interested in products or services per se, but theywant their problems to be solved (Böhmann und Krcmar...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022179
Der Beitrag stellt mit Business Service Blueprint Modeling (BSBM) einen konzeptionellenAnsatz zur Modellierung von Dienstleistungen vor, der ein systematischesund standardisiertes Vorgehen zur Modellierung von Dienstleistungen mitKundeninteraktion anstrebt. BSBM verwendet hierzu die Business...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022191
Pay-What-You-Want (PWYW) is a new participative pricing mechanism whereby consumershave maximum control over the price they pay. Previous research suggests that participativepricing increases consumers’ intent to purchase. Sellers using PWYW face the risk, however,that consumers exploit their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360492
Bisweilen hört man von Marktforschern vielerlei Probleme bei der Akzeptanz und Umsetzung von Marktforschungsbefunden. So wird bespielsweise beklagt, dass der Auftraggeber die Aufgabenstellung nicht deutlich zu machen vermag, dass zu deutlich signalisiert wird, welche Befune erwartet werden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867903
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003716451
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003719515
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003779880
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003316511