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Eine Routenplaner/Ticketing-Anwendung als Killerapplikation: Ausgehend von dieserÜberlegung wurde eine Befragung durchgeführt, anhand derer die kritischen Faktorender Akzeptanz eines solchen Dienstes ermittelt werden sollten.Die Visualisierung dieser Ergebnisse mittels des DART-Ansatzes soll...
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Always-on und Always-in-Touch – das neue Kaufverhalten -- Social Commerce als Basisfaktor Nr. 1 des SoLoMo -- Location Based Services als Basisfaktor Nr. 2 des SoLoMo -- Mobile Commerce als Basisfaktor Nr. 3 des SoLoMo -- Empirische Studie von kaufDA – Status und Potenziale von Location...
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Lange Zeit war es in Deutschland umstritten, ob die Mobilfunkbetreiber hinsichtlich der Terminierung von Gesprächen in ihrem Netz als marktbeherrschend einzuschätzen seien. Bis vor einiger Zeit hatte die Bundesnetzagentur diese Frage verneint und war zu der Einschätzung gelangt, dass die...
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Mobility is obviously one of the main characteristics of the mobile Internet. Next toheterogeneity it is one of the root causes for challenges when mobile end devices are used.Mobility leads to specific characteristics of the usage of end devices which can becategorized as technical, social and...
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In addition to mobility, heterogeneity is one of the root causes for challenges of the mobileInternet. At all levels heterogeneity can be found: For handsets, networks and software. Thisdiversity leads to negative consequences, both technological and economic, for stakeholdersof the value chain...
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Vortrag auf der 1. Science meets Publishing-Konferenz zum Thema mobiles Internet als Vertriebsweg unter berücksichtigung der Heterogenität.
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into markets outside the country. Vice versa for foreign companies in Japan. The world’s number onemobile phone vendor Nokia is seldom recognized among the Japanese people. Japan has its own isolatedmarket within the country.There may be various reasons for this, for example, difference of...
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In this paper we describe mobile virtual healthcare communities as a solution for meeting cancerpatients information and interaction needs. After an introduction into the healthcare system and itspotential starting points for virtual communities, we focus on cancer patients. We analyse...
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As using the Internet with mobile end devices like PDA or Smartphones gets more and more common,enterprises verify whether they can use this technology to gain competitive advantages. This workevaluates existing mobile applications for businesses, their technical construction and...
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