Showing 1 - 10 of 18
Die Duisburger ostasienwissenschaftliche Forschung setzt sich ausdrücklich zum Ziel, den Kontakt zur Praxis zu suchen. Der vorliegende Beitrag wendet sich entsprechend nicht nur an Interessenten an der chinesischen Wirtschaft, sondern auch an die aktiv im Wirtschaftsverkehr mit China...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841485
With the conclusion of the Uruguay Round and the establishment of the World trade Organisation (WTO) in April 1994, a comprehensive set of rules emerged that affect in a pervasive manner the activities of firms on foreign markets.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843581
The article introduces a conceptual framework of internationalization processes and provides case study-based empirical insights. The aim is to analyze combinations of internationalization strategies and modes that automotive suppliers expanding into China have chosen and their evolution paths...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855551
Der vorliegende Projektbericht entstand im Rahmen des vom Bundesministerium fürBildung und Forschung (BMBF) geförderten Projekts „Internationale Markenführungin Dienstleistungsnetzwerken (IMADI.net)“. Mit dem Projekt IMADI.net werden zweigrundsätzliche Zielsetzungen verfolgt: Zum einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008815996
Der vorliegende Projektbericht entstand im Rahmen des vom Bundesministerium fürBildung und Forschung (BMBF) geförderten Projekts „Internationale Markenführungin Dienstleistungsnetzwerken (IMADI.net)“. Mit dem Projekt IMADI.net werden zweigrundsätzliche Zielsetzungen verfolgt: Zum einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008815998
Eines der zentralen Entscheidungsprobleme international tätiger Unternehmungen ist die Wahlder zu bearbeitenden Auslandsmärkte (vgl. ausführlich Welge/Holtbrügge 2003, S. 89 ff.). Nebenunternehmungs- und branchenspezifischen Einflussfaktoren wirken sich auf diese Entscheidungvor allem die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869463
Die Standardisierung des Marketing ist seit den 1960er Jahren eine Schlüsselfrage bei der Internationalisierung von Unternehmen, zu der in den letzten Jahrzehnten zahlreiche Beiträge veröffentlicht worden sind. Allerdings fehlt es bisher an Studien, die dieser Frage im Rahmen des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869839
The paper studies why a corporation hopes to keep technological leadership. The answer is shown by a theoretical model in the perspective of technological transfer. The model consisting of two countries, each of which contains numerous corporations,has pointed out: restrained technological...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840973
This paper investigates the growth factors of EU regions in the 1990s. We test the hypothesis that regional growth is determined by endogenous growth factors, trade and technological catching-up in a growth accounting framework....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841586
This paper studies intra-organizational conflict between headquarters and its foreign subsidiary regarding technology transfer to emerging markets with a lack of protection of intellectual property rights. The purpose is to: (i) develop an understanding when conflict exists; (ii) suggest how the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855553