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Almost all results on competitive product positioning derived in the literature so far arebased on the hypothesis that static Nash equilibria of profit-maximizing competitors areaccurate predictors of final market configurations. If the positioning behavior of firmsdiffers from this assumption,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841015
While many marketing models ignore the influence of financial variables on a firm's marketing strategy, this paper explores the effect of debt on the profit maximizing price for a new product. We assume a duopolistic market structure in which two firms produce a heterogeneous new consumer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841706
This paper examines the determinants of intra-firm trade in U.S. imports using detailed country-productdata. We create a new measure of product contractibility based on the degree of intermediation in internationaltrade for the product. We find important roles for the interaction of country and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870330
IT service providers are increasingly required to orientate their service portfolio towards the IT support of their consumer’s business processes. This enables diversification as well as transparency in costs andservices vis-à-vis the customer to be achieved. Such services however, appear too...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870816
Ziel der vorliegenden Studie ist es, einen Überblick über den sich entwickelnden Marktfür Hybridpostdienste zu geben sowie die Auswirkungen der Hybridpost auf das traditionelleBriefgeschäft und regulatorische Fragestellungen zu erörtern. Die Studie basiertauf desk research und Interviews...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008689282
Viele Industrieunternehmen befinden sich derzeit in einem Wandel vom Sachleisterzum produzierenden Dienstleister. Die Gründe hierfür liegen neben einer Möglichkeitzur Differenzierung des Angebots im Wettbewerb und einer zunehmenden kundenseitigenNachfrage nach Dienstleistungen insbesondere in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008911456
Companies from established industrial nations are faced with a multitude of threats,caused especially by companies from developing nations such as India or China. Inthe past, these threats were primarily based on the common practice of imitatingproducts of competitors from developed,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008911457
Jährlich suchen über 30.000 neue Artikel – Maßstab für die Messung ist die Zahl derneu vergebenen Internationalen Artikelnummern (EAN) – im deutschen Lebensmittel-Einzelhandel den Weg zum Endkunden. Der überwiegende Teil dieser Neuproduktescheitert. Die Angaben zur Floprate neuer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009005019
Durch den zunehmend stärker werdenden Wettbewerb sind starke Marken heutzutage für Unternehmen immer wichtiger und stellen wesentliche Erfolgsfaktoren dar. Dies schlägt sich nicht nur in der großen Anzahl an Veröffentlichungen zum Thema Marke in den letuzten Jahren nieder, sondern kann...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022084
Is the reputation of a firm tradable when the change in ownership is observable?We consider a competitive market in which a share of owners must retire ineach period. New owners bid for the firms that are for sale. Customers learn theowners type, which reflects the quality of the good or service...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005860943